AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #21 Del Skrevet 12. desember 2024 Serr?? Anonymkode: b3ef0...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #22 Del Skrevet 12. desember 2024 Folkens, alle kan få angst, også helsepersonell... Drit i trolljegeriet. Anonymkode: 9a801...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #23 Del Skrevet 13. desember 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor du bekymrer deg for tuberkulose av å sitte på et tog med en dame som hoster ved siden av deg. Tuberkulose krever ofte at du er tett med noen over tid for å bli smittet. Og det er kun ubehandlet lungetuberkulose som smitter. Er enig i at du burde få snakket med noen med angsten din, for den virker veldig irrasjonell. Som student hang jeg tett med ei - jeg gikk i klasse, var på fester og hang mye på fritiden. I løpet av studietiden fant de ut på sykehuset at hun hadde lungetuberkulose, noe hun hadde blitt smittet med da hun var i Afrika noen år tidligere. Den hadde da ligget latent i kroppen hennes en stund, antar jeg Da hun fortalte det var hun under omfattende antibiotikabehandling, så da var hun ikke lenger smittsom, og det var aldri snakk om at vi var definert som nærkontakter, men dette var type rundt 1-2 år etter vi hadde blitt kjent og tilbragt mye tid og festet sammen. Med det var aldri snakk om at vi måtte teste oss, i og med at det er en alvorlig sykdom, så antar jeg at sykehuset hadde tatt direkte kontakt med oss som var nærkontakter, for å forhindre videre smitte om det hadde vært fare for dette. Jeg antar at hun hadde latent tuberkulose. Husker ikke helt hvorfor de fant ut at hun hadde det, men jeg husker at legene brukte mye tid på å finne ut av det, måtte igjennom flere tester. I forbindelse med biologisk behandling har jeg testet meg for tuberkulose i år (blodprøver) og tatt røntgen av lungene. Negativ test og ingenting å se på røntgen, og det til tross for at jeg altså i flere år var nærkontakt med en person som fikk påvist tuberkulose i årene vi omgikk hverandre. Anonymkode: a4b29...c42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #24 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 18.03): Folkens, alle kan få angst, også helsepersonell... Drit i trolljegeriet. Anonymkode: 9a801...7f9 Det er alltid lurt å lese de andre kommentarene ordentlig før man velger å kommentere selv. Anonymkode: c2049...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #25 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alltid lurt å lese de andre kommentarene ordentlig før man velger å kommentere selv. Anonymkode: c2049...73a Fint råd, men vet ikke helt hvorfor du siterer meg. Anonymkode: 9a801...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #26 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fint råd, men vet ikke helt hvorfor du siterer meg. Anonymkode: 9a801...7f9 Fordi det er ingen som sier det du hevder. Anonymkode: c2049...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #27 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 18.03): Folkens, alle kan få angst, også helsepersonell... Drit i trolljegeriet. Anonymkode: 9a801...7f9 Men får man lov til å jobbe som helsepersonell uten å ha tatt tuberkulosevaksine? Det er mangt jeg er redd for, men tuberkulose er ikke en av dem. Why? Vaksinert. Anonymkode: 7e27f...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #28 Del Skrevet 14. desember 2024 Det er høyst usannsynlig at hun kom direkte fra Afrika full av smittsomme sykdommer😅 noen som prøver å spre litt rasisme her? Anonymkode: a5c34...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #29 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men får man lov til å jobbe som helsepersonell uten å ha tatt tuberkulosevaksine? Det er mangt jeg er redd for, men tuberkulose er ikke en av dem. Why? Vaksinert. Anonymkode: 7e27f...5fb Det er ingen som spør deg om vaksinasjon når du blir ansatt, det er faktisk privat info og ikke noe arbeidsgiver har noe med. (Helsepersonell her ja, jobber på sykehus.) Anonymkode: 29c90...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 14. desember 2024 #30 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 16.25): Herregud, hvordan klarer du å overleve ellers? ALLE nyser og hoster nå. Du bør prate med noen. Anonymkode: 7acb0...f23 Ja her snufser jeg mye ute men er helt fin igjen inne. Og på bussen er det da stadig noen som hoster og nyser uten at jeg bryr meg så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 14. desember 2024 #31 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 15.27): Jeg er livredd for at jeg er smittet med tuberkulose, covid eller noe annet. Jeg jobber til vanlig på infeksjonsmedisinsk avdeling så jeg vet hvor farlig det kan være. Hun snakket ikke norsk og jeg er redd hun kom rett fra Afrika hvor det er farlige sykdommer. Jeg fikk av toget og ventet på neste, men er redd skaden har skjedd Anonymkode: 3f48f...a1f Mest sannsynlig bare en forkjølelse. Litt rasistisk av deg å umiddelbart tenke på tuberkulose og andre alvorlige ting bare fordi hun var mørkhudet og ikke snakket norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #32 Del Skrevet 15. desember 2024 Du fikk panikkangstanfall? Fikk du hjertebank, ble skjelven, slet med å få puste og trodde du skulle dø eller miste kontroll over deg selv? Du var redd for å bli syk og tenkte masse krisetanker, men panikkangst fikk du ikke. Du kommer mest sannsynlig heller ikke til å få tuberkulose eller lignende farlig sykdom bare fordi dama hostet og nøs. Ro deg ned og slutt å overdramatisere så mye! Hvis du ikke klarer det selv, så snakk med legen om disse tankene dine. Anonymkode: f2020...835 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 15. desember 2024 #33 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 15.27): Jeg er livredd for at jeg er smittet med tuberkulose, covid eller noe annet. Jeg jobber til vanlig på infeksjonsmedisinsk avdeling så jeg vet hvor farlig det kan være. Hun snakket ikke norsk og jeg er redd hun kom rett fra Afrika hvor det er farlige sykdommer. Jeg fikk av toget og ventet på neste, men er redd skaden har skjedd Anonymkode: 3f48f...a1f Jobber du på infeksjonspost har du vel vaksinert deg mot covid. Du burde jo kjenne til at risikoen for tuberkulose fra forskjellig land. Uansett bør du kjenne til at du blir frisk av det med behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 15. desember 2024 #34 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 18.03): Folkens, alle kan få angst, også helsepersonell... Drit i trolljegeriet. Anonymkode: 9a801...7f9 Jada, alle kan få angst, og jeg er klar over at det er utrolig mye rart enkelte gjør, tenker og mener. Men det er en logisk brist her man ikke kan komme forbi: Du har ikke en jobb der du jevnlig utsetter deg for noe du får panikkangst av. Da er du enten oppsagt, sykmeldt, uføretrygdet, omplassert eller omskolert. Alt etter reaksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå