velociraptor Skrevet 12. desember 2024 #81 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg er enig med deg og hadde tatt fra henne den rettetanga. Husarrest gir ingen mening, huset brenner ned like mye mens dere er på jobb og skole om hun har husarrest etter skole og får fortsette å bruke den rettetanga. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #82 Del Skrevet 12. desember 2024 velociraptor skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med deg og hadde tatt fra henne den rettetanga. Husarrest gir ingen mening, huset brenner ned like mye mens dere er på jobb og skole om hun har husarrest etter skole og får fortsette å bruke den rettetanga. Hva med å kjøpe en trygg rettetang? Jeg hadde aldri latt barna mine eie ting som blir brennende varmt uten sikring. Selv strykejern selges med innebygd timer, fordi det tydeligvis er mange voksne som hadde trengt straff pga glemsel. Anonymkode: a0604...dc7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #83 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan pleier du selv å bli straffet hvis du glemmer noe, TS? Gelmte å skru av platen, glemte å slukke stearinlyset før du la deg... Slike ting skjer med oss voksne hele tiden, men aldri blir vi straffet for det (heldigvis). Mennesker gjør feil, og tenåringer oftere enn andre. Hun holdt på å tenne på huset, sannsynligheten er enorm for at hun aldri igjen vil glemme å skru av rettangen. Så får dere voksne sørge for timer og andre brannsikkerhetstiltak. Anonymkode: a7d36...3cd Poenget er ikke forglemmelsen, men at hun løy om at rettetanga var av.. Anonymkode: a250b...100 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 12. desember 2024 #84 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror du ikke hun har fått «straff» nok og en lærepenge av at det nesten gikk helt galt? Hadde ikke gitt straff annet en å snakke om det som skjedde. Tror hun lærte -de fleste av oss hadde det. Anonymkode: 8af26...f74 Mennesker er forskjellige. Tror TS kjenner datteren sin best. Noen er sløvere enn andre og trenger mer kustus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet 12. desember 2024 #85 Del Skrevet 12. desember 2024 Ring brannvesenet! Spør de om det finnes en streng eldre brannmann som kan ta et lynkurs med henne i hvordan bruke brannslukningsapparat, teppe, bytte batteri i brannvarsler og hlr! Si at hun ikke får bruke rettetang uten riktig kompetanse 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #86 Del Skrevet 12. desember 2024 Hadde inndratt rettetanga til hun selv hadde gått og kjøpt timer til den. Anonymkode: 5b183...932 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #87 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Poenget er ikke forglemmelsen, men at hun løy om at rettetanga var av.. Anonymkode: a250b...100 Sannsynligheten er nok veldig, veldig stor for at hun er en helt normal tenåring som glemte seg, ikke at hun med vilje lot rettetangen stå på. Folk flest, ei heller tenåringer, ønsker å brenne ned huset de bor i. Dette var en tabbe av henne. En alvorlig prat om brannsikkerhet vil holde, hun er nok skremt og vil huske dette resten av livet. Så får foreldrene kjøpe timer eller en bedre rettetang som slår seg av av seg selv etter en viss tid. Dette er fort gjort, og kunne også skjedd det oss voksne. Vi straffes ikke av slike tabber, og det bør ikke barn heller. Med mindre mor ønsker at barna aldri skal komme til henne når de har gjort noe dumt eller havnet i trøbbel. Anonymkode: a7d36...3cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #88 Del Skrevet 12. desember 2024 Dette historien stemmer ikke. Jeg jobber med elektronikk og det er bransjestandard at rettetenger slår seg av etter en liten tid. Så og si alle du får kjøpt på butikken i dag har denne fuksjonen. Anonymkode: f0481...540 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 12. desember 2024 #89 Del Skrevet 12. desember 2024 Ta rettetangen slik at hun må be om å få den når den skal brukes; og så leveres den tilbake etter 15 min. (Og etter en uke eller to, kjøp en timer til stikk-kontakten). Synes husarrest er litt drøyt, det er jo ikke gjort med overlegg eller intensjon om å brenne ned huset. Slike ting kan skje, akkurat som at de fleste nok kanskje har glemt.å skru av kaffetrakteren en eller annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #90 Del Skrevet 12. desember 2024 Lill3My skrev (1 minutt siden): Ta rettetangen slik at hun må be om å få den når den skal brukes; og så leveres den tilbake etter 15 min. (Og etter en uke eller to, kjøp en timer til stikk-kontakten). Synes husarrest er litt drøyt, det er jo ikke gjort med overlegg eller intensjon om å brenne ned huset. Slike ting kan skje, akkurat som at de fleste nok kanskje har glemt.å skru av kaffetrakteren en eller annen gang. Du trenger ingen timer. Alle rettetenger du får kjøpt nå har innebygget timer som slår seg av etter en liten stund. Det er derfor denne historien ikke stemmer, isåfall må datteren til TS ha en veldig gammel rettetang eller noe billig kjøpt på temu. Anonymkode: f0481...540 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #91 Del Skrevet 12. desember 2024 Er dette noe hun har gjort ofte eller kan det være at det faktisk er et uhell som kan skje. Hun må bruke rettetang på badet og rydde den bort etter bruk. Evt får dere kjøpe timer til henne noe som er lurt uansett. Hva hadde dere gjort om en av dere glemte noe? Hadde det blitt husarrest da også? Anonymkode: 5ea4d...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #92 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg gjorde dette når jeg var på den alderen. Rettetanga smelta inn i vaskemaskinen, den ble ikke ødelagt men ble ett stygt merke. Mamma ble sint for det av samme grunn som dere, brannfare. Og hun tok bort rettetanga ei stund. Det var ikke noe gøy å ikke kunne fikse håret, så når jeg fikk den tilbake ble jeg kjempenøye med å slå av. Ett annet tips er at nå har jeg ei ghd rettetang, den slår seg av automatisk etter inaktivitet i x antall minutter Anonymkode: ee2df...dc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #93 Del Skrevet 12. desember 2024 Ingen rettetang før jul, og får timer i julestrømpa. Anonymkode: e0809...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #94 Del Skrevet 12. desember 2024 Hverken husarrest eller å være uten rettetang gjør jo at dette ikke skjer igjen. Ta en viktig prat om det, også må dere heller innføre tiltak som gjør at det ikke skjer igjen. F.eks at det aldri er lov å legge tanga fra seg på materialer som er brennbare (f.eks at den alltid skal legges på sånn varmeunderlag, på vasken, på flis osv,) også kjøper dere en ny som har automatisk funksjon at den slår seg av etter èn time. Anonymkode: 00cbc...f0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #95 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger ingen timer. Alle rettetenger du får kjøpt nå har innebygget timer som slår seg av etter en liten stund. Det er derfor denne historien ikke stemmer, isåfall må datteren til TS ha en veldig gammel rettetang eller noe billig kjøpt på temu. Anonymkode: f0481...540 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du trenger ingen timer. Alle rettetenger du får kjøpt nå har innebygget timer som slår seg av etter en liten stund. Det er derfor denne historien ikke stemmer, isåfall må datteren til TS ha en veldig gammel rettetang eller noe billig kjøpt på temu. Anonymkode: f0481...540 I såfall hadde den gått i søpla her i huset. Og fått ny og sikker en til jul. Anonymkode: e0809...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #96 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har aldri glemt å skru av komfyren eller noe annet? Anonymkode: 9a656...806 Jo, men ikke etter (gjentatte) påminnelser.. Anonymkode: d0fc5...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #97 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette historien stemmer ikke. Jeg jobber med elektronikk og det er bransjestandard at rettetenger slår seg av etter en liten tid. Så og si alle du får kjøpt på butikken i dag har denne fuksjonen. Anonymkode: f0481...540 Kanskje den er fra Temu? Foreslår i så fall husarrest for mor og far som følger så dårlig med på hva slags elektronikk som tas i hus. Anonymkode: 20207...edf 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #98 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jo, men ikke etter (gjentatte) påminnelser.. Anonymkode: d0fc5...4f5 Husarrest er bare en straff. Det blir for dumt å straffe en tenåring for å være nettopp tenåring. Du må heller finne en løsning. Det blir som å straffe en dement for å ikke huske, det hjelper ingen verdens ting, du må lage et system for å huske. Tenåringen har faktisk en hjerne som ikke er helt i vater, det handler ikke om ansvarlighet stort sett. Timer, regler for bruk, underlag som tåler varme ++. Finn ut hvordan dere kan løse det slik at farlige situasjoner ikke oppstår. Straff er bare teit, både husarrest, men også å ikke få lov å ha rettetangen. Anonymkode: 00cbc...f0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #99 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det kan vi gjøre, men noe konsekvenser for å være slapp må det vel være? Anonymkode: c4544...6f9 Nei det må det ikke være. Prat om hvor farlig det kan være på en hyggelig og konstruktiv måte og finn en løsning sammen. F eks en timer som flere har foreslått.. På den måten lærer hun seg hvordan saker bør løses på en god måte. Anonymkode: b2a2d...617 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 12. desember 2024 #100 Del Skrevet 12. desember 2024 Dallandra skrev (8 timer siden): En enda bedre løsning er at dere kjøper en timer til stikkontakten, slik at den slår seg av av seg selv og slike hendelser avverges. Ja sy puter under armene på ungen sånn og belønn uansvarligheten hennes så hun kan brenne ned huset til venninna si i stedet.. Hadde min datter gjort det der var rettetangen borte for godt om kvelden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå