Gå til innhold

Sønnen min blir grunnløst mistenkt for narkotikasalg på skolen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres rart ut. Klarer han ikke sitte stille i 45 minutter noen ganger i uka, så vil han slite på videre utdanning. Noen lærere er bare gørr kjedelige, men man får ta litt ansvar selv for å følge med i undervisningen. Flyr han på do halve timen så er det jo irriterende for lærer. Har han medisinsk grunnlag for å gå ofte på do bør han komme med legeerklæring. 

At hun beskylder dem for å holde på med narkotika er jo litt merkelig. Skjer det gjentagende eller var det bare en slurvete kommentar? 

Rart at en lærer kan ta ned dørene til do. Sikker på at det ikke er ledelsen som har bestemt det? Kanskje det er et generelt problem på skolen at folk henger på do i timene. På min jobb får vi ikke bare lov til å ta ned dører helt uten videre. Det er jo hærværk hvis man gjør sånt uten tillatelse. Kanskje sønnen din bare tolker det som at det er gjort pga han siden læreren er så irritert over at han går på do hele tida. 

Hvis han kjeder seg så mye at han uansett tilbringer halve timen på do, kanskje det kan være lurere å droppe faget og heller ta det som privatist senere?

Anonymkode: 77667...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ER jo mye narkotika som omsettes på skolene. Og de har mønsteret for dealing. Skjønner godt hun er mistenksom når hun ser oppførselen...

Av samme grunn skrudde de av dørene på ungdomsskolen til yngste i en periode. Det ble omsatt drugs og vapet på do...

Anonymkode: ca3f6...e78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Men kan ikke i arbeidslivet heler gå å henge på do fordi en kjedere seg. Noe teori må de mellom selv om de går yrkesfag . 

Har selv 2 som har gått yrkesfag og som de sier. Vi måtte ta teori for å kunne utføre en del av det vi ska jobbe med. Mye kan ha med sikkerhet osv som en ska jobbe med. Eks så ska de gjennom HMS, sikkerhet lover og regler osv

Anonymkode: 48960...1e6

Ja, han kan jo bare glede seg til teorien når han skal ta førerkortet. Husker selv hvor gørr kjedelig det var. Men man må bare gjennom det. Kan ikke gå og gjemme seg og forvente at opplæringen skal være morsom. 

Selv i en praktisk jobb må man gjøre kjedelige oppgaver. Min mann er elektriker og noen dager må han på teoretiske kurs i flere timer, i møter eller samtale med kunder. Han kan jo ikke bare gå og sette seg på do hver gang han kjeder seg på jobb. Jeg har også en ganske aktiv og praktisk jobb, men en dag i uka er det møter/ kurs/ erfaringsdeling. Det er så kjedelig noen ganger at jeg holder på å sovne, men jeg må da følge med og gjøre det jeg skal likevel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk for innspill! Har selvfølgelig sagt at han burde sitte i timen og at det er utrolig forstyrrende, men det var heller ikke poenget med innlegget 😊

Anonymkode: 97a11...9b5

Jeg synes nok kanskje at det nettopp ER litt av poenget med innlegget. Hennes undervisning er kjedelig = sønnen din orker ikke = sønnen din går på do unaturlig ofte = læreren synes det er unaturlig oppførsel = lærerne mistenker narkotikaomsetning = læreren melder fra om det. 

Endret av Buxus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazone45 skrev (1 time siden):

Altså!! Jeg mener ikke dørene til båsene! Men jo, hun har fjernet døren inn til toalettet. Hvorfor skal jeg trolle om dette?? 

Historien kunne vært troverdig den helt til dette med fjerning av dører. Hva skal det være godt for å fjerne dører om båsene fremdeles er der med dører?

Anonymkode: 819bb...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, han kan jo bare glede seg til teorien når han skal ta førerkortet. Husker selv hvor gørr kjedelig det var. Men man må bare gjennom det. Kan ikke gå og gjemme seg og forvente at opplæringen skal være morsom. 

Selv i en praktisk jobb må man gjøre kjedelige oppgaver. Min mann er elektriker og noen dager må han på teoretiske kurs i flere timer, i møter eller samtale med kunder. Han kan jo ikke bare gå og sette seg på do hver gang han kjeder seg på jobb. Jeg har også en ganske aktiv og praktisk jobb, men en dag i uka er det møter/ kurs/ erfaringsdeling. Det er så kjedelig noen ganger at jeg holder på å sovne, men jeg må da følge med og gjøre det jeg skal likevel. 

Så morsomt når man svarer på sånne ting og referer til seg selv som voksen. veldig enig at man skal måtte tåle mye kjedsomhet i livet. Men jeg tror vi alle glemmer at det er forskjell på hjernen til en voksen person og en tenåring på 16 år og at vi alle har vært unge og de fleste av oss ganske rastløse og har gjort dumme og unødvendige ting på skolen. 

Og ref til den teoribiten, ja, han har tatt den og syntes det var gørr kjedelig, men han satt nå der allikevel 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buxus skrev (5 minutter siden):

Jeg synes nok kanskje at det nettopp ER litt av poenget med innlegget. Hennes undervisning er kjedelig = sønnen din orker ikke = sønnen din går på do unaturlig ofte = læreren synes det er unaturlig oppførsel = lærerne mistenker narkotikaomsetning = læreren melder fra om det. 

Ja, ok 😊 Vi kan bare anta at alle som kjeder seg på skolen og går ofte på do for å få en pause fra timen driver med narkotikasalg. 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Troll, ingen lærer har myndighet eller overskudd til å fjerne dører til toalettene og det er imot loven

Anonymkode: 531ef...b1a

Dette har min sønn sin ungdomsskole gjort også, så det du sier stemmer ikke. Altså, de har ikke fjernet dørene til selve båsene, men døren inn i rommet der båsene er. Det er jo gjerne der de henger. Dette har de kun gjort på guttedoen.

Anonymkode: 845ea...083

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Historien kunne vært troverdig den helt til dette med fjerning av dører. Hva skal det være godt for å fjerne dører om båsene fremdeles er der med dører?

Anonymkode: 819bb...f28

Dette er ganske vanlig praksis. Slutt å rope troll om hver minste ting.

Anonymkode: 845ea...083

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så morsomt når man svarer på sånne ting og referer til seg selv som voksen. veldig enig at man skal måtte tåle mye kjedsomhet i livet. Men jeg tror vi alle glemmer at det er forskjell på hjernen til en voksen person og en tenåring på 16 år og at vi alle har vært unge og de fleste av oss ganske rastløse og har gjort dumme og unødvendige ting på skolen. 

Og ref til den teoribiten, ja, han har tatt den og syntes det var gørr kjedelig, men han satt nå der allikevel 😊

En 16-åring klarer å sitte stille i 45 minutter noen ganger i uka. Det er ikke lenge til han skal få seg en jobb og da kan han ikke holde på sånn. Han viser jo at han klarer det i andre situasjoner, så det er ingen unnskyldninger. 

Han kan jo prøve å gå på do før og etter timen, sitte der hele timen og hvertfall late som han følger med. Se om det bedrer situasjonen. Hvis læreren fremdeles beskylder han for å drive med dop, så kan han ta det videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det ikke til å stemme at han er 16 år og går andre året på videregående, hva er greia.

Anonymkode: f1e02...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får det ikke til å stemme at han er 16 år og går andre året på videregående, hva er greia.

Anonymkode: f1e02...61d

Han blir 17 nå på slutten av året 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

En 16-åring klarer å sitte stille i 45 minutter noen ganger i uka. Det er ikke lenge til han skal få seg en jobb og da kan han ikke holde på sånn. Han viser jo at han klarer det i andre situasjoner, så det er ingen unnskyldninger. 

Han kan jo prøve å gå på do før og etter timen, sitte der hele timen og hvertfall late som han følger med. Se om det bedrer situasjonen. Hvis læreren fremdeles beskylder han for å drive med dop, så kan han ta det videre. 

Enig, ingen unnskyldning til å snike seg ut på do for å komme unna timen og har sagt han får bare holde ut

Det jeg sliter mest med er holdningen denne læreren har til sine elever. 

Ja, jeg vet det ikke er helt uhørt at det omsettes dop på skolen, jeg har levd en stund...og min sønn er heller ikke en engel som alltid gjør det enkelt for seg selv.  Etter 2 år på denne skolen og for det meste gode tilbakemeldinger fra de voksne(dog litt urolig i timene, men det har han hatt problemer med store deler av skolegangen) så synes jeg det er synd for han og de andre det gjelder å bli anklaget for russalg og det foran andre elever. 

Voksne burde tenke på hvilket merke dette settes hos ungdommer og burde virkelig være sikker på sin sak ved slike anklager! 

Dette handler ikke om at jeg duller med han eller ikke forstår at man i livet må tåle mye og han er tøff som vil ta tak i dette selv uten min innblanding. Det skal han få lov til. Men jeg synes ikke det burde være plass til sånn voksen oppførsel på skolen heller! Og det er lov å si fra og stå opp for seg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva ellers skal hun tro de holder på med når de samles på do hele tiden? 
Og jeg ville helst fått en samtale hjem enn at lærer hadde ringt politiet med en gang det var mistanke. 

Anonymkode: cf0e4...805

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snart 17 åring burde kunne sitte stille i 45 minutter. Å fly på do støtt og stadig er et mønster som lyser rus etter min mening.

Å ta vekk dørene er en konsekvens og noe jeg forstår. Hva ellers skal bli gjort?

Kjipt å bli anklaget, men alle lærer kan ikke dulle med ungen din. Sliter han nå så sliter han i arbeidslivet. 

Anonymkode: ee768...1ee

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva ellers skal hun tro de holder på med når de samles på do hele tiden? 
Og jeg ville helst fått en samtale hjem enn at lærer hadde ringt politiet med en gang det var mistanke. 

Anonymkode: cf0e4...805

Så det første man skal mistenke ungdommer for er rusbruk? 

Hva med at de kjeder seg og heller ha en ordentlig samtale med dem om hva som foregår? 

Når jeg gikk på skolen så samlet vi oss ofte på do. For å skravle, henge. Også i de timene vi kjedet oss på. Sånn er ungdommer noen ganger. 

Forstyrrende for en lærer, absolutt! Men å hoppe rett til narkosalg er litt drøyt. 

Selfølgelig bra med samtale hjem og det tok jeg helt med ro. Men om hun fortsatt har mistanker, så burde det jo noen andre i bilde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En snart 17 åring burde kunne sitte stille i 45 minutter. Å fly på do støtt og stadig er et mønster som lyser rus etter min mening.

Å ta vekk dørene er en konsekvens og noe jeg forstår. Hva ellers skal bli gjort?

Kjipt å bli anklaget, men alle lærer kan ikke dulle med ungen din. Sliter han nå så sliter han i arbeidslivet. 

Hehe, har aldri bedt noen dulle med min unge.Det gjør ikke engang jeg. Han er en tøff unge💪 Og folk har forskjellige grunner til å ikke klare å være i ro. Unnskylder ikke hans uroligheter, men å koble det til rus er jo litt vagt og ganske alvorlig!  Denne læreren burde gå på en oppdateringskurs eller bare pensjonere seg om hun ikke takler ungdommer 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, har aldri bedt noen dulle med min unge.Det gjør ikke engang jeg. Han er en tøff unge💪 Og folk har forskjellige grunner til å ikke klare å være i ro. Unnskylder ikke hans uroligheter, men å koble det til rus er jo litt vagt og ganske alvorlig!  Denne læreren burde gå på en oppdateringskurs eller bare pensjonere seg om hun ikke takler ungdommer 😘

Hun takler dem, men ungene deres får et tøft liv. Dessverre er rådene fra politiet at toaletter blir brukt til å selge rus osv.

Så snakk heller med rektor du. Siden barnet ditt er uskyldig kan det vel bare ta en rustest hos fastlegen sin eller fra apotekt. Så er den ballen lagt død 😘

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan hadde dere håndtert dette? 

Du håndterer det ved å si til din sønn at han ikke skal fly rundt på skolen i timene. Han er gammel nok til å skjønne dette nå.

Resten klarer han å håndtere selv.

Anonymkode: 51296...0cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig, ingen unnskyldning til å snike seg ut på do for å komme unna timen og har sagt han får bare holde ut

Det jeg sliter mest med er holdningen denne læreren har til sine elever. 

Ja, jeg vet det ikke er helt uhørt at det omsettes dop på skolen, jeg har levd en stund...og min sønn er heller ikke en engel som alltid gjør det enkelt for seg selv.  Etter 2 år på denne skolen og for det meste gode tilbakemeldinger fra de voksne(dog litt urolig i timene, men det har han hatt problemer med store deler av skolegangen) så synes jeg det er synd for han og de andre det gjelder å bli anklaget for russalg og det foran andre elever. 

Voksne burde tenke på hvilket merke dette settes hos ungdommer og burde virkelig være sikker på sin sak ved slike anklager! 

Dette handler ikke om at jeg duller med han eller ikke forstår at man i livet må tåle mye og han er tøff som vil ta tak i dette selv uten min innblanding. Det skal han få lov til. Men jeg synes ikke det burde være plass til sånn voksen oppførsel på skolen heller! Og det er lov å si fra og stå opp for seg selv

Men gir hun seg ikke etter at det er funnet ut at de ikke driver med dop da? Kanskje noen av de gutta som henger på do har gjort det, uten at din sønn vet om det. Også blir alle "mistenkt". Som sagt bør sønnen din prøve å bare være til stede i timen og ikke fly så mye på do. Se om det hjelper. Hvis det er mye tull og dop på do (med andre) og sønnen din stadig er der i timen så ER det jo mistenkelig. Om jeg går og henger på stasjonen i byen annenhver kveld (der er det mye dop), så ville jo mannen min blitt mistenksom liksom. 

Det er jo bare for sønnen din å høre med rektor. Jeg regner med ledelsen er informert av læreren uansett om hun mistenker noe sånt. Og spesielt om sosiallærer er involvert. Har det vist seg at sønenn din ikke driver med dop, så blir det vel ikke gjort noe videre? Eller har det blitt gjort det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...