AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #61 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun takler dem, men ungene deres får et tøft liv. Dessverre er rådene fra politiet at toaletter blir brukt til å selge rus osv. Så snakk heller med rektor du. Siden barnet ditt er uskyldig kan det vel bare ta en rustest hos fastlegen sin eller fra apotekt. Så er den ballen lagt død 😘 Anonymkode: ee768...1ee Anonymkode: 97a11...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #62 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun takler dem, men ungene deres får et tøft liv. Dessverre er rådene fra politiet at toaletter blir brukt til å selge rus osv. Så snakk heller med rektor du. Siden barnet ditt er uskyldig kan det vel bare ta en rustest hos fastlegen sin eller fra apotekt. Så er den ballen lagt død 😘 Anonymkode: ee768...1ee Takk for innspill ❤️ Anonymkode: 97a11...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #63 Del Skrevet 12. desember 2024 For det første, så selges det ufattelige mengder med stoff på videregående skoler og det er helt "vanlige" elever som selger. Så det er ikke gitt at disse beskyldningene er grunnløse. Det er selvfølgelig ingen som tror noe sånt om sitt barn, men alle disse elevene er noens barn. Kan være greit å reflektere over. Jeg har aldri i mine år som lærer ringt hjem og informert om salg av narkotiske stoffer. Det ligger utenfor mitt ansvarsområdet. Jeg har informert om foresatte om at deres barn befinner seg på et område hvor vi vet det omsettes og at ungdommene kanskje bør være kritiske til hvem de velger å omgås. Da man fort kan komme i en situasjon man ikke ønsker. Der hvor det er mer konkret mistanke, er det rådgiver eller avdelingsleder som tar dette. Jeg har ingen myndighet til å fjerne dodører, andre dører eller til å overvåke elevene som går på do. Der i mot misbruker de tilliten min, ved å ikke være på do ved å gjøre andre ting, kan jeg inndra retten til å gå på do i timene en stund fremover. Vi har gjerne et par runder med en elev eller to før jul, før ting har satt seg. Anonymkode: ee822...4ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #64 Del Skrevet 12. desember 2024 Der det er røyk, er det ofte ild... Anonymkode: 8dcf4...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 12. desember 2024 #65 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) Jeg trodde nesten på dette helt til det med at dørene på do ble fjernet. Av dama selv. Ellers er det mange gammeldagse lærere som ikkje har skjønt at skolen skal være lek og halloi for barna... Endret 12. desember 2024 av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #66 Del Skrevet 12. desember 2024 Stor pike skrev (1 minutt siden): Jeg trodde nesten på dette helt til det med at dørene på do ble fjernet. Av dama selv. Ellers er det mange gammeldagse lærere som ikkje har skjønt at skolen skal være lek og halloi for barna... Det ble vel aldri nevnt at hun selv fysisk fjernet døra. Men jo, døra ble fjernet. Forøvrig er jeg glad vi lever i en tid der man har en bedre forståelse av barn og ungdommer. At alle er forskjellige og noen har utfordringer som burde absolutt tas hensyn til, uten at det trenger å være halloi og lek. Ikke bare fordi man er voksen at man skal få lov til å ha sånne holdninger og komme unna med det. Heldigvis er den rasen der av lærere snart utdødd rase 🥳 Anonymkode: 97a11...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #67 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun takler dem, men ungene deres får et tøft liv. Dessverre er rådene fra politiet at toaletter blir brukt til å selge rus osv. Så snakk heller med rektor du. Siden barnet ditt er uskyldig kan det vel bare ta en rustest hos fastlegen sin eller fra apotekt. Så er den ballen lagt død 😘 Anonymkode: ee768...1ee Ikke nødvendigvis. Man kan jo fint selge uten å bruke. Anonymkode: 64e0f...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #68 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis poden skal ta høyere utdanning bør han venne seg til å sitte stille i 45min for å høre på læreren. Forelesere holder gjerne på i 2 timer! Anonymkode: 2587a...898 Mange tar fagbrev, ikke alle klarer høyere utdanning pga akkurat det der. Mest sannsynlig så fungerer disse gutta best i praktisk arbeid innenfor sin interesse. Anonymkode: 7d552...306 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #69 Del Skrevet 12. desember 2024 Det er nok ikke læreren alene som har fjernet dørene inn til toalettet. Når dørene først er fjernet, så er det jo fordi det er en grunn og da er nok læreren ekstra påpasselig. Jeg synes nå det er bedre at hun ringer foreldre for å høre, istedenfor å ringe rett til politiet. Hun mener det kanskje ikke anklagene heller, men hun har sett et mønster hun reagerer på, hun har fått med seg at det skjer mye forskjellig på skolen som ikke er bra og har gjerne fått beskjed om å følge litt ekstra med. Hun har stusset på dette her, og så ringer hun hjem for å høre. Tenk om dere hadde lagt merke til noe også, og så trengte dere flere biter i puslespillet for å se at ting ikke var helt som det skal. Nå er kanskje ikke deres gutt slik, men tenk om? Og så er hun av den gamle skolen sier du, så kommer det kanskje feil ut. Hun har kanskje gjort det for å vise omtanke, ikke for å ta noen. Sånn for å snu på det. Og så liker verken dere eller sønnen denne læreren fordi hun er traust og kjedelig, timene er drit. Dagens ungdom sliter med å sitte i ro og følge med, det har de absolutt ikke vondt av å øve på. Han går på vg2, på tide å lære at ikke alt man gjør i livet er kjempegøy. Det er ikke alt som er like kjekt hele tiden, det er mye man bare må gjøre. I arbeidslivet kan han heller ikke drive å fly på do hver gang ting blir kjedelig. En skoletime er maks en time. Det overlever man uten å gå på toalettet, selv om læreren er kjedelig. Anonymkode: f2b53...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #70 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for innspill! Har selvfølgelig sagt at han burde sitte i timen og at det er utrolig forstyrrende, men det var heller ikke poenget med innlegget 😊 Anonymkode: 97a11...9b5 Nei, poenget var vel å poengtere hvor dum og udugelig læreren er mot ditt englebarn. Anonymkode: ee822...4ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #71 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke nødvendigvis. Man kan jo fint selge uten å bruke. Anonymkode: 64e0f...6d9 Da har man spor av det i kroppen 👍 Uansett ulovlig begge deler. Så selger han blitt han tatt av en rusprøve uansett. Anonymkode: ee768...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #72 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da har man spor av det i kroppen 👍 Uansett ulovlig begge deler. Så selger han blitt han tatt av en rusprøve uansett. Anonymkode: ee768...1ee Begge deler er ulovlig, men man må bruke det for at det skal vises på en urin/ blod/ spyttprøve. Ts burde oppfordre sønnen til å ta en test. Anonymkode: cf9c3...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #73 Del Skrevet 13. desember 2024 Eh, skjønner at du har lagt denne læreren for hat. Men som lærer selv vil jeg gjerne bemerke noe du skriver flere ganger, at det er forstyrrende for læreren at han går ut. Nei. Det er hele rommet som blir forstyrret når noen andre tar oppmerksomheten. Trodde kanskje du som har en sønn med konsentrasjonsvansker forstod det. Veldig mange unge har det. Hvor enkelt tror du det er for dem å hekte seg på når elever går ut av klasserommet hvert 7. minutt med en grimase, handshake eller kommentar? Til politikommentaren så vil jeg si t vi ikke får ringe politiet, fordi en utrykning/sak vil gi dårlig pr på skolen = dårligere elevtall =dårligere økonomi. Hør med rektor hva i alle dager den salgsmistanken kommer av. Sønnen din må bare lære seg, og tåle, at ikke alt på skolen er lagt opp gøy. Egentlig burde dette vært forstått for årevis siden. Kanskje du kan prøve å snu perspektivet ditt - dette er en VELDIG erfaren lærer som vet hva som funker og ikke funker, og hvordan ungdommer er. Hun har kjent tusenvis av ungdommer og sett hva som funker og hva som ikke funker. Det er en erfaring du kan dra nytte av. Vi ser oftere og oftere at ungdommer som er vant med tilpasning og egen avtale for alt forventer det samme i arbeidslivet. Det er en varslet krise. På et tidspunkt blir kravene ufravikelige. Du kan kanskje ikke bli frisør hvis du er blind. Du får kanskje ikke hjemmekontor selv om du har søvnproblemer. Du får kanskje ikke fortsette i jobben om du ikke viser initiativ, eller om du forsvinner når kjedelige oppgaver skal gjøres. Om du henger et sted det omsettes knark, blir du kanskje "dømt" og mistenkt for det samme, selv om du er uskyldig. Slike ting gjør verden både hard og noen ganger urettferdig, men de MÅ faktisk forberedes på dette fremfor å bli dødelig fornærmet og kjøre sak på rettigheter. Lær pliktene først. Yte for å nyte. Anonymkode: 1aae3...c4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå