AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Min sønn går andre året på VGS. Han har en eldre kontaktlærer som driver undervisningen på en litt gammeldags måte ved at hun bruker alle de timene de har med henne på å stå foran tavla, notere og prate. Det blir ikke lagt opp til noen praktiske oppgaver og hennes fag er egentlig praktiske fag. Dette har resultert i at mange av guttene kjeder seg veldig i timen og klarer ikke å være i ro. Disse er jo typisk de samme guttene som hele tiden har har problemer med undervisning hvor man skal høre på en lærer som prater non stop i 45 min, deriblant min sønn. Da har det hendt i den siste tiden at de samme guttene ofte spør om å få gå på do, dette er nok bare for å få en liten avbrekk og ikke at de må på do nødvendigvis, noe jeg kan forstå er forstyrrende for lærer og andre elever, men det er nå sånn. Hun har derfor nå fått for seg at disse guttene driver med narkotikasalg på doen og har ringt hjem til samtlige foreldre, meg inkludert. Jeg har ingen grunn til å tro at min sønn driver å ruser seg og enda mindre driver med narkotika på skolen. Selvfølgelig kan jeg jo ta helt feil, jeg ser den, alt er mulig... Jeg spurte min sønn om hun har noen andre grunn til å mistenke det. Har elevene virket ruset på skolen? har det luktet av noen? har de funnet noe på noen? osv. Det hadde hun ikke. De har til og med blitt sendt til sosiallærer for en prat flere ganger hvor denne personen da har bekreftet at ingen av de virket ruset eller at det var noe annet feil. Jeg spurte han om hun har gitt noen andre begrunnelse for å beskylde han eller noen av de andre guttene for rusbruk/rus salg. Han hadde spurt henne og hun mente at hun så han i gangen en gang og han virket lystig(?) og at hun da trodde han hadde tatt kokain! Han lurte da på om det ikke var lov å virke glad og om hun ønsker at de skal gå rundt å se sure/lei seg ut hele tiden. Han sier også at hun veldig tydelig favoriserer noen elever og at de da kommer unna med forseintkomming og andre småting enn disse guttene hun nå har pekt seg ut, som hun da skjeller høylytt foran alle for de minste tingene. Hun har fjernet dørene på guttedoen fordi hun sier at de oppholder seg der ofte og vil følge med hva som skjer. Dette har ikke skjedd på jentedoen, selv om de (i følge min sønn) oppholder seg like mye der. Min sønn er tydelig opprørt over dette og kjenner at han ikke orker henne noe mer. Jeg også føler at alt dette virker ekstremt urettferdig (selv om jeg vet det finnes 2 sider av denne saken) og har sagt at dette må jeg som voksen ta tak i! Det er ikke greit å beskylde ungdommer helt grunnløst for narkotikasalg på skolen og drepe den motivasjonen disse guttene har til å være på skolen. Og jeg må høre hva hun mener med saken. Sønnen min vil selv ta tak i det og har sagt at han og de andre guttene skal ta en prat med rektoren, fordi dette er ikke holdbart lenger. Hvordan hadde dere håndtert dette? Anonymkode: 97a11...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Troll, ingen lærer har myndighet eller overskudd til å fjerne dører til toalettene og det er imot loven Anonymkode: 531ef...b1a 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sønnen min vil selv ta tak i det og har sagt at han og de andre guttene skal ta en prat med rektoren, fordi dette er ikke holdbart lenger. Hvordan hadde dere håndtert dette? Det gjør de helt rett i. Jeg som foreldre hadde også bedt læreren og rektor om å ta kontakt med politet asap om hun mistenker narkotikasalg på skolens eiendom. Anonymkode: 2c3fd...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Er ungen din tvekjønnet? Anonymkode: 5970b...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Altså, om skolen skal beskylde elevene for noe, hadde jeg bedt om bevis. Ellers ville jeg sagt til sønnen min at han kan droppe unødvendige doturer. Hilsen lærer 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 Reagerer mest på at de går andre året på videregående og oppfører seg så umodent? Det er ikke rart lærer reagerer og undrer på at elever vandrer ut i timene? Anonymkode: f1e02...61d 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis sønnen din sier han selv vil ta tak i det med de andre gutta, er jo dette kjempeflott. Viktig å lære seg å stå opp for seg selv, og kjempe sine egne kamper. Forstår at det må være frustrerende som mor å bare skulle stå på sidelinja, men i første omgang ville jeg bare gjort det. Hvis de ikke blir hørt av rektor, eller om dette fortsetter til tross for at rektor blir involvert, kan du jo snakke med sønnen din om han vil du skal steppe inn. Anonymkode: 8a2b4...1c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amazone45 Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Altså!! Jeg mener ikke dørene til båsene! Men jo, hun har fjernet døren inn til toalettet. Hvorfor skal jeg trolle om dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 Burde klare å ikke gå på do under undervisning. Det lærte nå jeg når jeg gikk på skolen. Samme har nå mine ungdom lært. Og mistenker lærer noe salg så burde de jo gå til rektor som igjen går til politiet. Syns mye skurrer Anonymkode: 48960...1e6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 "Grunnløst" eller grunnløst? Altså - foreldre tillit,eller faktiske hendelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis poden skal ta høyere utdanning bør han venne seg til å sitte stille i 45min for å høre på læreren. Forelesere holder gjerne på i 2 timer! Anonymkode: 2587a...898 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis vi tar forbehold for at sønnen din er helt uskyldig er dette et utrolig stygt rykte som hun er i ferd med å gi han. Sånn kan ikke en lærer holde på uten konsekvenser, samme hvor gammeldags og kjedelig vedkommende er. Var det salget tilfelle så er det rektor som skal ta det videre i samarbeid med politiet og da bak lukkede dører. Så hadde skrevet en bestemt mail til rektor med personen over han på kopi. Krevd at de rydder opp umiddelbart og at de berørte guttene får en unnskyldning. Anonymkode: f4aa8...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Fant80 skrev (Akkurat nå): "Grunnløst" eller grunnløst? Altså - foreldre tillit,eller faktiske hendelser? Som jeg skrev så kan alt være mulig, så naiv er jeg vel ikke! Men jeg har ingen grunn heller til å anta at min sønn ruser seg på skolen... Men om hun ikke har noen som helst bevis for dette annet enn at de går på do, så holder jeg meg til grunnløse påstander! Har hun noen grunn, burde jo hun da ringe politiet! Ikke fortsette å plage de på den måten! Anonymkode: 97a11...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 1. Har en lærer myndighet til å fjerne dører på toalettene? Har ikke elevene rett på privatliv på toalettet? 2. Nå er det over 10 år siden jeg gikk ut av vgs, men det var alltid tid mellom hver time, og den tiden burde benyttes til toalettbesøk. Uansett hvor kjedelig timen er så klarer man å holde ut den korte tiden, så jeg skjønner godt at det er irriterende. Anonymkode: 190e5...179 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Del Skrevet 12. desember 2024 Amazone45 skrev (6 minutter siden): Altså!! Jeg mener ikke dørene til båsene! Men jo, hun har fjernet døren inn til toalettet. Hvorfor skal jeg trolle om dette?? Herretoalett har ofte pissoar som er veldig synlig når man åpner toalettdøren, så det vil jeg tro er nokså sjenerende, om ikke annet - i tillegg til alt annet av lyd og lukt som går rett ut i gangen. Men sønnen din løser uansett ingen problemer ved å gå på toalettet i timen. Anonymkode: 69350...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #16 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis vi tar forbehold for at sønnen din er helt uskyldig er dette et utrolig stygt rykte som hun er i ferd med å gi han. Sånn kan ikke en lærer holde på uten konsekvenser, samme hvor gammeldags og kjedelig vedkommende er. Var det salget tilfelle så er det rektor som skal ta det videre i samarbeid med politiet og da bak lukkede dører. Så hadde skrevet en bestemt mail til rektor med personen over han på kopi. Krevd at de rydder opp umiddelbart og at de berørte guttene får en unnskyldning. Anonymkode: f4aa8...37c Ja, jeg antar han ikke har gjort det han blir beskylt for, jeg har ingen grunn til noe annet. Synes det hele er veldig trist for hans del. Han har ikke alltid hatt det lett på skolen og tar nå en studieretning han liker og når de er i praksis eller har praktiske fag får han gode karakterer og tilbakemeldinger. Jeg lar han prøve å ordne opp i det og håper på det beste Anonymkode: 97a11...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #17 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. Har en lærer myndighet til å fjerne dører på toalettene? Har ikke elevene rett på privatliv på toalettet? 2. Nå er det over 10 år siden jeg gikk ut av vgs, men det var alltid tid mellom hver time, og den tiden burde benyttes til toalettbesøk. Uansett hvor kjedelig timen er så klarer man å holde ut den korte tiden, så jeg skjønner godt at det er irriterende. Anonymkode: 190e5...179 Enig i at det er irriterende for lærer og dette har jeg også tatt opp med han, men var ikke det som var poenget med innlegget. Men takk for svar Anonymkode: 97a11...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #18 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg skrev så kan alt være mulig, så naiv er jeg vel ikke! Men jeg har ingen grunn heller til å anta at min sønn ruser seg på skolen... Men om hun ikke har noen som helst bevis for dette annet enn at de går på do, så holder jeg meg til grunnløse påstander! Har hun noen grunn, burde jo hun da ringe politiet! Ikke fortsette å plage de på den måten! Anonymkode: 97a11...9b5 Forsvarer ikke lærers beskyldninger, MEN! guttene oppfører seg merkelig ved å vandre ut "på do" stadig vekk (som de har null grunn for å gjøre), og slik oppførsel er de altfor gamle til. Så ville startet med en skikkelig prat om slik atferd, det er på overtid og uakseptabelt. Anonymkode: f1e02...61d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #19 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeez, for noen svar. Her må det selvfølgelig varsles til rektor, og læreren må ut av elevkontakt. Ubegrunnet mistro får gutter til å hate den feminiserte skolen enda mer, forverrer kontrær oppførsel, og resulterer i dårligere skoleprestasjoner. Anonymkode: 2087c...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #20 Del Skrevet 12. desember 2024 Pysa skrev (15 minutter siden): Altså, om skolen skal beskylde elevene for noe, hadde jeg bedt om bevis. Ellers ville jeg sagt til sønnen min at han kan droppe unødvendige doturer. Hilsen lærer Alle mine doturer er nødvendige. Anonymkode: 1e08d...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå