AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Hei, jeg lurer på noe. Jeg går en bachelor som er lagt opp sånn at 2 av årene er obligatoriske emner, og 1 år er frie studiepoeng. Så hvis jeg da fullfører de 3 årene, men stryker / mangler studiepoeng fra det året jeg hadde frie emner, hvordan vil dette funke? Jeg har jo da fortsatt skrevet en bachelor, men mangler noen studiepoeng. Kan man fortsatt søke jobber som "krever bachelor", eller blir man automatisk utelukket siden man mangler studiepoeng? Altså de obligatoriske emnene er jo bestått, er kun de frie emnene som ikke er bestått. Anonymkode: c688e...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, jeg lurer på noe. Jeg går en bachelor som er lagt opp sånn at 2 av årene er obligatoriske emner, og 1 år er frie studiepoeng. Så hvis jeg da fullfører de 3 årene, men stryker / mangler studiepoeng fra det året jeg hadde frie emner, hvordan vil dette funke? Jeg har jo da fortsatt skrevet en bachelor, men mangler noen studiepoeng. Kan man fortsatt søke jobber som "krever bachelor", eller blir man automatisk utelukket siden man mangler studiepoeng? Altså de obligatoriske emnene er jo bestått, er kun de frie emnene som ikke er bestått. Anonymkode: c688e...515 Da har du ingen bachelorgrad 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Du har skrevet en bacheloroppgave, men du har ingen bachelorgrad og ikke noe vitnemål før du har bestått mange nok poeng. Du bør derfor ha en plan for hvordan du skal klare å fullføre. Med mindre graden gir en beskyttet tittel, eller at det kreves noen form for autorisasjon før du kan utøve yrket fullverdig, kan du jo søke jobber. Da skriver du at du er i ferd med å fullføre graden. Det er opp til arbeidsgiver å vurdere. Noen ganger holder det til å få jobb, andre ganger gjør det ikke. Og noen ganger får man jobb under forutsetning av at man består og fullfører utdanningen. Anonymkode: 9a08d...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #4 Del Skrevet 13. desember 2024 Da har du jo ikke fullført studiet. Anonymkode: 79128...063 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 13. desember 2024 #5 Del Skrevet 13. desember 2024 Realiteten er at du da ikke har noen bachelorgrad. Men du har tatt fag i feltet du har studert. Det kan hende noen arbeidsgivere er villige til å ansette deg uansett. Det varierer litt avhengig av fagfelt og geografi. Samt annen egnethet så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #6 Del Skrevet 13. desember 2024 Nonstop1 skrev (4 minutter siden): Realiteten er at du da ikke har noen bachelorgrad. Men du har tatt fag i feltet du har studert. Det kan hende noen arbeidsgivere er villige til å ansette deg uansett. Det varierer litt avhengig av fagfelt og geografi. Samt annen egnethet så klart. Ja, det kan hende man blir ansatt, men lønnen blir vel ganske annerledes. Anonymkode: 0845e...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Frie fag er jo også obligatorisk.. bare at du får velge selv. Anonymkode: 2d600...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #8 Del Skrevet 13. desember 2024 En bachelorgrad er 180 studiepoeng. Om du ikke fullfører alle emner- obligatoriske og frie- har du som allerede nevnt ingen gyldig grad. Du trenger ikke være utelukket i arbeidslivet, men du kan ikke si at du har en fullført grad. Anonymkode: 27d0f...dff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon321 Skrevet 13. desember 2024 #9 Del Skrevet 13. desember 2024 Veldig mange bachelorer er jo også såpass generell at hele poenget med en bachelor er å vise at du kan stå i et 3 årig utdannelsesløp hvor du følger dannelsesreisen hele veien. Når du da ikke har gjort det, så hjelper det lite at du har skrevet en bacheloroppgave. Det kan hvem som helst gjøre, når som helst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #10 Del Skrevet 15. desember 2024 Du får vel ikke gå opp til bacheloroppgaven hvis du ikke har bestått alle emnene, selv om de er valgfrie. Du må bestå de studiepoengene du trenger først vel? Anonymkode: 0b3da...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #11 Del Skrevet 15. desember 2024 Du har ikke fullført studiet, og du har ingen bachelorgrad. Anonymkode: 6f56a...88c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå