AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med, blandt annet en dessert som må lages kvelden før, og som jeg aldri har laget, en kake, potetsalat, et brett med spekemat, rømme, fetaost, grønn salat. Alt dette og mere til. Virker som om vi skal holde hele laget. Og det er på lørdag vi skal dit, jeg er høygravid og har et barn på under 2 år. Mannen min jobber kvelden fredag og vi må kjøre noen timer på lørdag for å komme dit. Er det frekt å si at det kom i seneste laget og jeg ikke rekker alt?? Jeg får ikke handlet før sent i aften isåfall heller. Anonymkode: 5dd06...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ulven Skrevet 6 timer siden Populært innlegg #2 Del Skrevet 6 timer siden Dette er så frekt at jeg hadde sendt en melding med en beklagelse om at dere dessverre ikke kan komme allikevel. 33 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med, blandt annet en dessert som må lages kvelden før, og som jeg aldri har laget, en kake, potetsalat, et brett med spekemat, rømme, fetaost, grønn salat. Alt dette og mere til. Virker som om vi skal holde hele laget. Og det er på lørdag vi skal dit, jeg er høygravid og har et barn på under 2 år. Mannen min jobber kvelden fredag og vi må kjøre noen timer på lørdag for å komme dit. Er det frekt å si at det kom i seneste laget og jeg ikke rekker alt?? Jeg får ikke handlet før sent i aften isåfall heller. Anonymkode: 5dd06...69c Hvis dette hadde skjedd meg , hadde jeg takket pent nei. Skyldt på kynnere / graviditet og kost meg hjemme til halve prisen 🤗😘 16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Det er det verste jeg har hørt. Kjenner du disse forrykte folka fra før, så du vet hvorvidt de kan ha pådratt seg en hjerneskade det siste døgnet? Helt på trynet. *Du har ikke ved en feiltagelse fått hele lista som alle skal bidra med og oversett at du bare skal stå for fetaost, f.eks? Endret 5 timer siden av ElectricScum 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du spør oss seriøs og i fullt alvor om det er frekt av deg å si at dette har du ikke mulighet til? -Nei, det er ikke frekt. Bestem deg for hva du kan ta med, for eksempel spekematbrettet, og si det er det du rekker. Men si ifra nå. Anonymkode: 7c792...71c 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Det hun over meg sa!👆 Anonymkode: ce68b...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Hvis dette hadde skjedd meg , hadde jeg takket pent nei. Skyldt på kynnere / graviditet og kost meg hjemme til halve prisen 🤗😘 Dette👆 Anonymkode: ce68b...164 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Dette er ikke bare mye å styre med, men også veldig kostbart. Hadde latt det gå et døgn og så sendt en melding om at jeg ikke var i form og ikke kunne komme. Ev. sakt at dette ble litt mye da du pga graviditeten er ganske redusert. Men du kan ta med en av tingene, hva ønsker de? Anonymkode: 69be4...947 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med, blandt annet en dessert som må lages kvelden før, og som jeg aldri har laget, en kake, potetsalat, et brett med spekemat, rømme, fetaost, grønn salat. Alt dette og mere til. Virker som om vi skal holde hele laget. Og det er på lørdag vi skal dit, jeg er høygravid og har et barn på under 2 år. Mannen min jobber kvelden fredag og vi må kjøre noen timer på lørdag for å komme dit. Er det frekt å si at det kom i seneste laget og jeg ikke rekker alt?? Jeg får ikke handlet før sent i aften isåfall heller. Anonymkode: 5dd06...69c Beklager, vi får ikke til å komme likevel. Til neste år ville jeg satt stor pris på å få vite hva vi skal ta med når jeg spør, ikke et par dager før selve treffet da jeg er avhengig av å planlegge hverdagen. Mvh og god jul 🎄 Anonymkode: b1d81...c2f 8 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Det var ikke småtteri, akkurat. Hadde de bedt meg ta med en salat i siste liten, så hadde det vært ok. Men ikke alt dette. Både dessert og kake liksom. Anonymkode: 67f16...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager, vi får ikke til å komme likevel. Til neste år ville jeg satt stor pris på å få vite hva vi skal ta med når jeg spør, ikke et par dager før selve treffet da jeg er avhengig av å planlegge hverdagen. Mvh og god jul 🎄 Anonymkode: b1d81...c2f Det er uansett ikke innafor å be om dessert, kake, potetsalat, spekemat, fetaost og salat uansett hvor tidlig man får beskjed. Da kan man like godt si "Hei venner! Tenkte dere kunne arrangere og betale for en kjempefest jeg vil ha her hjemme hos meg! Håper inderlig dere vil komme. Det blir så hyggelig :)" 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beklager, vi får ikke til å komme likevel. Til neste år ville jeg satt stor pris på å få vite hva vi skal ta med når jeg spør, ikke et par dager før selve treffet da jeg er avhengig av å planlegge hverdagen. Mvh og god jul 🎄 Anonymkode: b1d81...c2f Hadde ikke forklart meg så mye , bare takket nei pga dårlig form . Folk som sender sånne lister er gjerne lite mottagelig for forklaringer 🤗 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Du må jo bare si rett ut at alt det har du ikke kapasitet til. Anonymkode: 2661c...82f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c Får lyst å skrive hensynsløs og storforlangende svigerinne , med store bokstaver her. Din mann får bestille catering et sted hvis han sliter med å si nei til sin søster 😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Ok, siden det er enstemmig her nå så tar jeg sjansen på å ringe og si at jeg ikke rekker alt. Greit å få det gjort! Takk!! Anonymkode: 5dd06...69c 3 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Så du skal stå for slitet, og hun skal bejubles som god vertinne… Ikke rart folk ser opp til henne når «hun» får til så mye! Jeg anbefaler deg å spørre mannen din om han seriøst synes dette er rimelig, og så droppe hele festen. Anonymkode: 12609...586 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c Da sier du til mannen at formen tilsier at du ikke orker å dra, men at han kan ta med 2 åringen i selskap. Og så lar du han ta ansvaret for maten. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, siden det er enstemmig her nå så tar jeg sjansen på å ringe og si at jeg ikke rekker alt. Greit å få det gjort! Takk!! Anonymkode: 5dd06...69c Med så urimelig forespørsel er det ikke sikker du blir møtt med forståelse. Pass på at du ikke lar deg overtale til mer enn du kan klare! Ta hensyn til deg selv og barnet i magen! Anonymkode: 12609...586 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Det var frekt mye å be om….! Sånn i tillegg til at det kom lovlig sent. Hva søren skal svigersøster stå for i dette selskapet? Dere er jo i praksis bedt om å ta med egen mat, OG dessert OG kake OG tilbehør til hele kalaset. Normal skikk er å evt be om ett bidrag, maks to tenker jeg - men da bør det ikke være ting som er veldig dyre eller tidkrevende. Anonymkode: 6b389...cfc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå