AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #21 Del Skrevet 12. desember 2024 Supermale3000 skrev (2 minutter siden): Men i arbeidslivet skal det kjønnskvoteres.. Godt poeng. Her må regjeringen inn! Hvis de kan kjønnskvotere basert på hva slags type arbeid det er, så kan de med samme logikk kjønnskvotere basert på hvor arbeidsplassen ligger geografisk! Alt skal jo være likt mellom kjønnene. Stortinget burde lage en ny lov om at ingen kvinner skal bli ansatt i Oslo en stund fremover, til kjønnsbalansen er utgjevnet. Det er jo tross alt viktigere at kjønnene er 50/50 enn at folk skal få bestemme over sine egne liv. (Dette er ironi.) Anonymkode: 2eba7...3c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #22 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes det er rart at Norge organiserer seg på en måte at det blir slik. Anonymkode: e2b71...05d Dette må du nesten utbrodere og forklare, for det er nesten så jeg ikke tror det er mulig å være så.... Ja. Hvordan vil du forklare at du åpenbart mener norske myndigheter skal tvangsflytte kvinner og menn til geografiske steder der et kjønn er i mindretall? Hm? Jobber til disse tvangsflyttede menneskene i en liten bygd på vestlandet? Anonymkode: 2060d...387 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #23 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette må du nesten utbrodere og forklare, for det er nesten så jeg ikke tror det er mulig å være så.... Ja. Hvordan vil du forklare at du åpenbart mener norske myndigheter skal tvangsflytte kvinner og menn til geografiske steder der et kjønn er i mindretall? Hm? Jobber til disse tvangsflyttede menneskene i en liten bygd på vestlandet? Anonymkode: 2060d...387 De tvinger jo kjønn gjennom på arbeidsplasser, så hvorfor ikke geografisk? Jeg ser ingen dobbeltmoral her. Høres helt identisk ut i mine ører. (Poenget mitt er at all kvotering er sexistisk. Uansett årsak.) Anonymkode: 2eba7...3c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #24 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg har løsningen. Gi jobb og gratis bolig, i bygder med mange overflødige menn, til kvinner i fruktbar alder. Ikke la damer få jobbe mellom alderen 23-33, ingen stønader, bortsett fra om de prøver å bli gravid. Den perioden gis lønn og pensjonspoeng, dobbel lønn om de velger å bo og dele livet med barnefaren. Anonymkode: bbd2d...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #25 Del Skrevet 12. desember 2024 Supermale3000 skrev (1 time siden): Men i arbeidslivet skal det kjønnskvoteres.. Kan ikke bestemme hvor folk skal eller ikke skal bo da. Det er jo slemt. Hva om da familier blir splittet over kvoter? Det ville vært forferdelig. Så virtig er ikke dating, sorry. Ikke viktig å date noen som er villig til det for egen vinning heller, da kan de få forbli single. Anonymkode: 041e5...fa6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #26 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har løsningen. Gi jobb og gratis bolig, i bygder med mange overflødige menn, til kvinner i fruktbar alder. Ikke la damer få jobbe mellom alderen 23-33, ingen stønader, bortsett fra om de prøver å bli gravid. Den perioden gis lønn og pensjonspoeng, dobbel lønn om de velger å bo og dele livet med barnefaren. Anonymkode: bbd2d...477 Det er ikke vanskelig å se hvorfor verden var i en svært mørk periode en gang. Her har vi et vaskeekte eksemplar av hverdags torurist for befruktning, må jo nesten ta et bilde av sykheten. Anonymkode: 041e5...fa6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #27 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må du nesten utbrodere og forklare, for det er nesten så jeg ikke tror det er mulig å være så.... Ja. Hvordan vil du forklare at du åpenbart mener norske myndigheter skal tvangsflytte kvinner og menn til geografiske steder der et kjønn er i mindretall? Hm? Jobber til disse tvangsflyttede menneskene i en liten bygd på vestlandet? Anonymkode: 2060d...387 Å de tar ikke en gang forbehold om dem som er homofile, i koma, har sykdommer osv. Å kjemi og forelskelse, det skal vi bare glemme. Begynner å lure på om det kanskje ikke er kvoten, men noens personlighet som er problemet. Anonymkode: 041e5...fa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #28 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (2 timer siden): Jeg tenker at det er proaktivt i motsetning til det å gi opp og bli bitter. Min slekt er fra lite sted på Vestlandet, og flere av de unge menn har nå vendt tilbake, med kone og barn, etter at de dro bort noen år for utdanning og jobberfaring, og for å finne seg kjerring tydeligvis. 😄 Ene unge mannen som ble boende nøt også godt av dette. Dama til kameraten var ikke derfra, men flyttet dit med ham, og så fikk hun venninner på besøk. Så nå er to gode venninner fra annet sted i landet gift med to gode kompiser fra liten vestlandsbygd. 😊 Ja enig man får dra ut i verden for å finne seg en dame. Jeg fant meg selv utenlandsk dame. Når de viste mye interesse så ble det til. Er lykkelig nå ❤️ Anonymkode: 0ff08...151 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #29 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja enig man får dra ut i verden for å finne seg en dame. Jeg fant meg selv utenlandsk dame. Når de viste mye interesse så ble det til. Er lykkelig nå ❤️ Anonymkode: 0ff08...151 Gratulerer! Ja det er en stor verden tilgjengelig nå, og bare dumt å sitte alene i en liten bygd og savne, uten å gjøre noe med det. Kjekt å høre at du fant lykken! 🥰 PS! Dumt å sitte i ensom i en leilighet i byen uten å gjøre noe med det også. Endret 12. desember 2024 av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #30 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Gratulerer! Ja det er en stor verden tilgjengelig nå, og bare dumt å sitte alene i en liten bygd og savne, uten å gjøre noe med det. Kjekt å høre at du fant lykken! 🥰 PS! Dumt å sitte i ensom i en leilighet i byen uten å gjøre noe med det også. Ikke snakk 😔 Blir så skummelt å måtte gå ut der å søke mannebein. Kan ikke tro at han ikke har dukket opp på døra av at jeg bare har drømt om at noen skal. Manifistering er en løgn 😂🥲 Menn er dårlige tankelesere 👎Buu!📢 Anonymkode: 041e5...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #31 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke snakk 😔 Blir så skummelt å måtte gå ut der å søke mannebein. Kan ikke tro at han ikke har dukket opp på døra av at jeg bare har drømt om at noen skal. Manifistering er en løgn 😂🥲 Menn er dårlige tankelesere 👎Buu!📢 Anonymkode: 041e5...fa6 Skjønner at du er ironisk, men det er sørgelig mange, både menn og kvinner, som i praksis oppfører seg nøyaktig slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #32 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke snakk 😔 Blir så skummelt å måtte gå ut der å søke mannebein. Kan ikke tro at han ikke har dukket opp på døra av at jeg bare har drømt om at noen skal. Manifistering er en løgn 😂🥲 Menn er dårlige tankelesere 👎Buu!📢 Anonymkode: 041e5...fa6 Haha I ikke sant . Jeg begynte å prøve andre apper som badoo lokasjoner her i Oslo. Fikk plutselig mye interesse fra damer som var asiatiske; afrikanske og latino. Så snakket mye med ei og fant ut at hun ikke var i Oslo men i Filippinene. Ei på samme alder som meg, så tenkte jeg det får jeg prøve på langdistanse. Jeg dro til Manila 3 måneder senere, hun møtte meg på flyplassen. Nå 2 år senere er vi gift og venter på familiegjenforening. du må nok bare hoppe i det. Jeg har låtte tilvenne meg til annen kultur og å klart langdistanse . Men skal si det er verdt det og har blitt lykkelig med både kone og stedatter som jeg elsker . drar til dem nå om en uke for å være der i jula. Gleder meg veldig ❤️ Anonymkode: 0ff08...151 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #33 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha I ikke sant . Jeg begynte å prøve andre apper som badoo lokasjoner her i Oslo. Fikk plutselig mye interesse fra damer som var asiatiske; afrikanske og latino. Så snakket mye med ei og fant ut at hun ikke var i Oslo men i Filippinene. Ei på samme alder som meg, så tenkte jeg det får jeg prøve på langdistanse. Jeg dro til Manila 3 måneder senere, hun møtte meg på flyplassen. Nå 2 år senere er vi gift og venter på familiegjenforening. du må nok bare hoppe i det. Jeg har låtte tilvenne meg til annen kultur og å klart langdistanse . Men skal si det er verdt det og har blitt lykkelig med både kone og stedatter som jeg elsker . drar til dem nå om en uke for å være der i jula. Gleder meg veldig ❤️ Anonymkode: 0ff08...151 ❤️ Herlig historie! Ønsker dere alt godt fremover! Jeg tenker at flerkulturelle forhold er bra på flere måter også. Fordommer kommer oftest av dårlige kunnskaper om andre kulturer. Hvert flerkulturelt forhold gir flere enn paret selv innsikt i hverandres kultur som regel. Vanskeligere å ha fordommer og å være rasistisk når man vet bedre, fordi man har fått bedre innsikt og kjenner noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stian42 Skrevet 12. desember 2024 #34 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): ❤️ Herlig historie! Ønsker dere alt godt fremover! Jeg tenker at flerkulturelle forhold er bra på flere måter også. Fordommer kommer oftest av dårlige kunnskaper om andre kulturer. Hvert flerkulturelt forhold gir flere enn paret selv innsikt i hverandres kultur som regel. Vanskeligere å ha fordommer og å være rasistisk når man vet bedre, fordi man har fått bedre innsikt og kjenner noen. Helt enig med deg, det er mye fint ved andre kulturer i verden. Familien min blir kjent med den filippinske kulturen og vært veldig støttende. Det er bare noe på nettet at jeg har merket fordommer. foresten så blir man god i karaoke når man er på besøk hos familien der nede. Er veldig populært der , selv om jeg ikke er noe flink får jeg prøvd meg 😆 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #35 Del Skrevet 12. desember 2024 stian42 skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg, det er mye fint ved andre kulturer i verden. Familien min blir kjent med den filippinske kulturen og vært veldig støttende. Det er bare noe på nettet at jeg har merket fordommer. foresten så blir man god i karaoke når man er på besøk hos familien der nede. Er veldig populært der , selv om jeg ikke er noe flink får jeg prøvd meg 😆 Hm, godt jeg ikke ble forelsket i en fra Filippinene da! Jeg er så redd for å synge offentlig at jeg nektet å ha utdrikningslag da jeg skulle gifte meg. Var så redd for å bli utfordret på akkurat det at jeg ikke orket å gå rundt og være redd for slikt. Mine venninner sier i etterkant, da jeg avslørte hvorfor jeg ikke ville ha utdrikningslag, at noe slikt hadde de aldri gjort mot meg, siden de vet om min redsel for dette. Jeg er nå ikke helt sikker jeg. 😅 Redselen har forøvrig blitt mindre med årene, så nå kan jeg kanskje besøke Filippinene. Virker som et veldig spennende land. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #36 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): På verdensbasis er det flere menn enn kvinner her på jorden, så det der er kjønnsbalansen du får. javel? Hvorfor finnes det så ikke en eneste mann som vil ha meg? 🤒 ... ok, dette gidder jeg ikke mer. Møkklei av å være alene og uelsket 🥺 Anonymkode: 9fb48...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet 12. desember 2024 #37 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke bestemme hvor folk skal eller ikke skal bo da. Det er jo slemt. Hva om da familier blir splittet over kvoter? Det ville vært forferdelig. Så virtig er ikke dating, sorry. Ikke viktig å date noen som er villig til det for egen vinning heller, da kan de få forbli single. Anonymkode: 041e5...fa6 Familier blir splittet av så mangt.. Det værste eksempelet jeg kommer på nå i farta er vilkårene du som mottager av dagpenger, aap eller som sosial klient er nødt til å godta. Der står det at Nav kan pålegge deg og flytte dersom det lyses ut stilling i en annen landsdel som du er kvalifisert for, vist ikke kan dette føre til at ytelsen reduseres eller faller bort. Såh' da er det vel bare begynne å etablere div selskaper på bygda hvor kvinner har overvekt av utdannelse/kompetanse og så kvote importerer vi arbeidsledige kvinner fra hele landet (med lønnstilskudd såklart).. På den måten holder vi liv i distrikts Norge samtidig.. for likestilling skal jo gå begge veier ⚖️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #38 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette må du nesten utbrodere og forklare, for det er nesten så jeg ikke tror det er mulig å være så.... Ja. Hvordan vil du forklare at du åpenbart mener norske myndigheter skal tvangsflytte kvinner og menn til geografiske steder der et kjønn er i mindretall? Hm? Jobber til disse tvangsflyttede menneskene i en liten bygd på vestlandet? Anonymkode: 2060d...387 De trenger ikke å tvangsflytte noen. Kjønnsubalansen skjer fordi kvinner tar mer utdanning enn menn. Noe som skyldes at myndighetene ikke nuller ut fordelen jenter har ved å være tidligere biologisk utviklet. Det kan de gjøre ved å kun ha inntaksprøver til høyere utdanning. Videre kan de flytte universiteter ut av byene, gjerne langt bort. Så bygge studentboliger. I tillegg kan de la være å sentralisere alt. De kan heller flytte offentlige arbeidsplasser ut. Tvinge sentrale kommuner til å kjøpe tjenester av ikke-sentrale kommuner. Anonymkode: e2b71...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #39 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (2 timer siden): Skjønner at du er ironisk, men det er sørgelig mange, både menn og kvinner, som i praksis oppfører seg nøyaktig slik. Jeg vet. Men jeg tror det ordner seg, det bare er en grop en del er nødt til å puttre i før de innser de må ta noen sjanser om de faktisk skal oppleve den endringen. Men igjen..nå er det jo en ny tid, som verden ikke har stått ovenfor før, så kanskje vil det bli sånn at fler og fler faktisk blir single livet ut, i langt større grad? (Vet ikke hvor mange som var single før) Samtidig som kjærligheten er fin, er også mye annet i livet fint. Jeg vet ikke med andre i min posisjon, men tankene svirrer for og imot fremtidige valg hele tiden. Noen ganger er det et stort savn når jeg ser ut ruta og ønsker å se en mann i boblejakke gående med meg hånd i hånd. Andre ganger tenker jeg at jeg ikke er klar til å bli kjennt med noen på en stund, å at det er fint å ha denne roen. Andre ganger er jeg helt på at kanskje livet mitt skal være en serie av små bekjentskaper med svært forskjellige menn, bare fordi det er spennende. Og at kanskje det er andre måter å leve livet på, som passer bedre. Vanskelig å vite kjærlighet kan være så mye. Selskap er vakkert da, tenker bare at de single ikke betsandig med letthet kan date, bare fordi det er vanlig å finne kjæreste. Det er mye å navigere og forstå. Og det er ikke et valg om eller når det kommer heller, selv om vi må velge å være aktive. Anonymkode: 041e5...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 12. desember 2024 #40 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor i en liten by på vestlandet. Har sett på ssb.no at det bor 80 kvinner pr. 100 menn her på min alder. Mange år gikk jeg å følte meg ekstremt uattraktiv. Fordi ingen kvinner viste et fnugg av interesse for meg. Noe som nesten gjorde at jeg ga opp å finne noen. Etter jeg leste hva statistikken var. Ga det mening. Synes det er rart at Norge organiserer seg på en måte at det blir slik. Jeg vurderer nå å flytte til et sted med jevnere kjønnsbalanse. Selv om det virker å være få steder der det er flere kvinner enn kvinner. Anonymkode: e2b71...05d Tja , hvis du er 70+ , de unge jentene flytter til byn 🙂 det er nettopp det som er problemet i bygdenorge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå