Gå til innhold

Jeg ønsker åpent forhold, men er små-engstelig for reaksjonen hennes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenner ikke seksuelt på henne lenger og vi har bare vært sammen i 4 år. Derimot er jeg veldig glad i henne, og hun er min bestevenn. Hvordan går jeg frem på best mulig måte? Det gjør meg naturligvis ingenting hvis hun er intim med andre.

Anonymkode: 670f6...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir du singel. Forutsetningene for et åpent forhold er at man har mer sex hjemme en ute. 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (6 minutter siden):

Da blir du singel. Forutsetningene for et åpent forhold er at man har mer sex hjemme en ute. 

Dette. Åpent forhold fungerer kun som krydder for allerede fungerende sexliv, der partene elsker hverandre og har 100 prosent tillit til hverandre. Åpent forhold fungerer derimot IKKE som et middel for å reparere et skrantende forhold.

Anonymkode: 2a896...0b3

• Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du være sammen med noen du ikke tenner på?

Høres ut som en dårlig plan spør du meg.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er OK med at hun også har andre sexpartnere eller ønsker du ha både i pose og sekk for egen del? Du vil ikke miste din beste venn fordi du er glad i henne, men det er ikke en grunn god nok for et åpent forhold - hun kommer garantert til å reagere, og neppe positivt - ta praten, si du ikke lengre er partner men venn og stå i det. Alt annet er ren egoisme fra din side når du ikke elsker henne som partner med alt det innebærer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vil ikke fungere. Det er bedre å gjøre det slutt nå enn å trekke det ut i langdrag og pine henne.

Hvis du bryr deg noe som helst om hvordan hun har det bør du la henne gå.

Kanskje dere kan ha et vennskap i fremtiden, men det beste er å ikke la henne leve med håpet slik at hun raskere kan bli lykkelig med noen andre.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri foreslått åpent forhold. 

Hadde min mann foreslått det, hadde vi ikke engang beholdt vennskapet.

Kanskje om du ror dette i land på en snill måte, at du i det minste beholder en venn. Ikke livspartner.

Anonymkode: bcb3a...e30

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha tryggheten hjemme, og spise gourmet ute? Såfremt hun ikke er aseksuell, så legger du opp til å knuse selvtilliten hennes! 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PM75 skrev (20 minutter siden):

Så du vil ha tryggheten hjemme, og spise gourmet ute? Såfremt hun ikke er aseksuell, så legger du opp til å knuse selvtilliten hennes! 

Og i tillegg er det mange kvinner som ikke er interessert i å ha sex med andre enn sin mann. Så selv om TS åpner forholdet for begge, vil det mest gagne ham, hvis hun ikke har lyst på andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på sier nå jeg. Det er en ærlig sak å ikke være tiltrukket lenger.

Anbefaler deg å laste ned Tinder. Det er så mye lettere i dag enn for 10 år siden. Du kan få napp helt nede i tidlig tyveårene selvom du selv skulle være 40.

Anonymkode: e65c5...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trek skrev (1 time siden):

Hvorfor vil du være sammen med noen du ikke tenner på?

Høres ut som en dårlig plan spør du meg.

Fordi svært få mennesker er objektivt sett seksuelt attraktive så man må velge seg partner på det nivået man selv er på. Fordi det er det man kan få. Det er ikke sånn at stygge folk automatisk tenner på andre stygge folk bare fordi de selv er stygg. 

Anonymkode: 7a43d...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi svært få mennesker er objektivt sett seksuelt attraktive så man må velge seg partner på det nivået man selv er på. Fordi det er det man kan få. Det er ikke sånn at stygge folk automatisk tenner på andre stygge folk bare fordi de selv er stygg. 

Men hvis man ikke kan velge partner over sin liga, er det svært lite sannsynlig at TS får napp hos noen som er mer attraktive enn samboeren hans. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare vær ærlig med henne, så går det så bra atte. ;)

Anonymkode: ecdc0...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt et "forhold" med en som hadde åpent forhold. 
Han fikk følelser for meg, og ønsket ikke være utro, så han fikk en avtale med dama at de skulle ha et åpent forhold. 

Forsto det sånn at hun syns det var svært vanskelig hver gang han dro for å treffe meg. Vi var "sammen" i 6 mnd.  Og en dag satte hun foten ned og sa at hun ikke ønsket dette lengre. 

Han valgte da avslutte forholdet med meg. (Det er barn osv involvert, så forståelig)
Jeg fikk hjertet mitt knust. Han fikk hjertet sitt knust, (Vi hadde begge sterke følser for hverandre)
Og hun har nok hatt mye trust issues i etterkant. 

Så tror ikke åpent forhold funker for alle. 

Anonymkode: 271bf...e77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis man er så uattraktiv (eller stygg som du sier) så er det vel lite sannsynlig at det har noe for seg å åpne forholdet? Det er neppe horder med deilige mennesker som kun ønsker å ha tilfeldig og uforpliktende sex? 

Jeg kjenner meg ikke igjen i tankegangen din i det hele tatt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du ikke har de rette følelsene for henne lenger så må du iallefall IKKE foreslå at hun skal finne seg i å dele deg med andre! 
En lusen og egoistisk idé. 
La henne få gå , og gi henne sjansen til å finne en som kan gi henne det hun ønsker og gjensidige følelser. 
Du tenker kun på deg selv med å legge frem en sånn barnslig ide 

Anonymkode: 5c76b...961

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke har de rette følelsene for henne lenger så må du iallefall IKKE foreslå at hun skal finne seg i å dele deg med andre! 
En lusen og egoistisk idé. 
La henne få gå , og gi henne sjansen til å finne en som kan gi henne det hun ønsker og gjensidige følelser. 
Du tenker kun på deg selv med å legge frem en sånn barnslig ide 

Hun blir jo ikke å dele ham med andre, hun gir jo ham til andre. Han er ikke tiltrukket av henne, så hun "har" ham egentlig ikke, sånn seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun blir jo ikke å dele ham med andre, hun gir jo ham til andre. Han er ikke tiltrukket av henne, så hun "har" ham egentlig ikke, sånn seksuelt.

Et åpent forhold er å tillate at partneren har sex med andre , og dermed så «deler» en gubben sin med andre.  
Det er jo ikke hennes jobb og plikt å la mannen få holde på som han vil?  
TS får skaffe seg noen ekte baller og rydde opp i forholdet sitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste riktige du gjør, er å gjøre det slutt med henne.

Ellers så lurer du jo henne. Og hun kaster bort tiden sin på en som ikke vil ha henne. Mens hun kunne heller finne noen som virkelig elsker henne.

Anonymkode: d7a81...17c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...