Gå til innhold

Er corona god nok grunn til å bryte kontakt med familie, nå flere år etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en på 30 år som er bitter for at faren måtte holde avstand under covid, og vil derfor kutte kontakten med han helt. Årsaken? «Fordi du ikke lot meg være i din kohort under covid». 

Faren hadde to nære familiemedlemmer som var lungesyke. De var en egen kohort på 7 stk, for å beskytte de to syke.

Sønnen var lærer under covid, med små barn i barnehagen. Han og hans familie møtte svært mange på den tiden faren fremdeles måtte holde hele kohorten hjemme (mye lengre enn de fleste andre).

Hans bror måtte også holde avstand fra sin far under disse omstendighetene, men hadde forståelse for situasjonen. 

Han vil kutte ut sin far pga covid. Hva sier dette om sønnen på 30 år?

Anonymkode: da060...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At sønnen er veldig langsint, lite forståelsesfull og kanskje ikke så glad i sin far?

Anonymkode: 43ab9...ff6

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner en på 30 år som er bitter for at faren måtte holde avstand under covid, og vil derfor kutte kontakten med han helt. Årsaken? «Fordi du ikke lot meg være i din kohort under covid». 

Faren hadde to nære familiemedlemmer som var lungesyke. De var en egen kohort på 7 stk, for å beskytte de to syke.

Sønnen var lærer under covid, med små barn i barnehagen. Han og hans familie møtte svært mange på den tiden faren fremdeles måtte holde hele kohorten hjemme (mye lengre enn de fleste andre).

Hans bror måtte også holde avstand fra sin far under disse omstendighetene, men hadde forståelse for situasjonen. 

Han vil kutte ut sin far pga covid. Hva sier dette om sønnen på 30 år?

Anonymkode: da060...046

Han burde vertfall ikke jobbe som lærer tenker jeg, med så lite innsikt og forståelse i bagasjen . Langsinte , uintelligente folk er de kjipeste jeg vet om. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er temmelig blåst og butthurt om du ikke skjønner at to lungesyke må isoleres fra en som jobber i barneskolen…

Anonymkode: d268f...f40

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være sønnen mente faren ikke skulle ha møtt de lungesyke og heller valgt en annen kohort så sønnen kunne møtt ham?

Anonymkode: 922a1...ef9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være sønnen mente faren ikke skulle ha møtt de lungesyke og heller valgt en annen kohort så sønnen kunne møtt ham?

Anonymkode: 922a1...ef9

Høres ut som om det var snakk om fars husstand:

«den tiden faren fremdeles måtte holde hele kohorten hjemme (mye lengre enn de fleste andre)»

Anonymkode: d268f...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange forbindelser tok skade av begrensningene under pandemien.  Jeg var blitt enslig og ble ikke inkludert slik som før, og det kjenner jeg fortsatt på. Da samfunnet normaliserte seg igjen så holder jeg avstand.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Covid ødela så mange familier og vennskap … Og så viste det seg at alt var vanvittig overdrevet. Helt sykt å tenke tilbake på. 

Anonymkode: 0f0fa...656

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 3.08):

Covid ødela så mange familier og vennskap … Og så viste det seg at alt var vanvittig overdrevet. Helt sykt å tenke tilbake på. 

Anonymkode: 0f0fa...656

Ja de bare lurte oss alle.

Anonymkode: 917bd...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert mer historie her enn det du vet. Så lenge man ikke har snakket med alle parter så vet man ikke hva som egentlig har skjedd.

Som jeg pleier å si i barneskolen der jeg jobber, nå kan alle passe på seg selv.

Anonymkode: dba5d...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det sier at han ønsker å ikke lengre ha kontakt med sin far. Noe som er helt ålreit. Man skal aldri ha kontakt med slekt dersom det ikke gir noe. Det er alltid ålreit å avslutte en relasjon. Om din partner ønsket å avslutte forholdet med deg ville du ikke avkrevd han eller henne en «god nok grunn». Du ville - som ethvert godt menneske - tatt et «nei» for et fullverdig svar.

Det er ikke mer dramatisk å avslutte en relasjon til en far eller mor enn til en venn. 

Men din bror har nok blitt forledet til å tro det er dramatisk. Såpas at han må finne på en «grunn». Selv om altså «får ikke noe utav å treffe deg» er mer enn godt nok. Vi kommer til å se mengdevis av slike tilfeller i årene fremover - den nye generasjonen voksne setter krav til egne foreldre. Som de bør.

Og så tenker jeg at dersom man er villig til å ikke se noen i flere år på grunn av en 0,1% sjanse for død så er man ikke glad i vedkommende. Og at det er noe din venn helt riktig noterer seg. Og han bør derfor ikke vøre villig til å ofre noe selv for faren i denne alderdom. Det er ikke hevn eller nag - det er en simpel konsekvens. Faren er mer enn gammel nok for å leve godt med konsekvensene av sine valg. Konsekvenser er naturlige, at voksne velger å oppfatte dem som «straff» er ikke ålreit.

Anonymkode: 46de5...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...