AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #61 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun finner menn som er drittsekker, det er et mønster. Det kan være smart å holde seg unna menn og heller vokse selv. Anonymkode: 1b2f4...152 Og denne setningen kan vi nok alle være enig i, både vi som mener hun oppfører seg forkastelig og dere som mener at han gjør det. Si at hun bør oppsøke terapi og få hjelp, så ordner ting seg, på den ene eller andre måten. Anonymkode: 1bf66...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #62 Del Skrevet 12. desember 2024 Så konklusjonen er at de begge to er røde flagg og burde rømme vekk fra hverandre. Kanskje de kan jobbe med seg selv, kommunikasjon, tillit og generell oppførsel i et forhold? Hver for seg. Anonymkode: 32424...3dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #63 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og denne setningen kan vi nok alle være enig i, både vi som mener hun oppfører seg forkastelig og dere som mener at han gjør det. Si at hun bør oppsøke terapi og få hjelp, så ordner ting seg, på den ene eller andre måten. Anonymkode: 1bf66...578 TS bør også holde seg unna forhold. Han tar null ansvar for egne reaksjoner. Anonymkode: 1b2f4...152 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #64 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS bør også holde seg unna forhold. Han tar null ansvar for egne reaksjoner. Anonymkode: 1b2f4...152 For all del. Hvis han også har opplevd traumer og forferdeligheter, så må han også i terapi, det sier seg selv. Anonymkode: 1bf66...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #65 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis jeg ikke hørte NOE fra kjæresten på noen døgn uten avtale ville jeg antatt at vi nok var slått opp. Og ville behandlet det som et de facto brudd. Anonymkode: aed48...ad6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #66 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) Du er uansett ikke mann for en kvinne som allerede har opplevd slik mann og har traumer etter det. Du er en voksen mann med så store og umodne utslag på tanker og følelser at du ikke er særlig godt egnet for forhold generelt, og da minst for sårbare kvinner. Dette betyr på ingen måte at du er en ond mann eller et dårlig menneske, men voksne mennesker forventes å takle ting som ikke er helt perfekt, og regulere sine følelser godt. Det betyr ikke at du skal finne deg i at noen tråkket over dine grenser, men at du evner å snakke saklig om slikt istedenfor å eksplodere. La kvinnen være nå. Du er ikke riktig mann for henne, og så bør du for din del oppsøke psykolog/mentor/sinnemestring, for du vil aldri få et forhold som blir bedre enn det du klarer å regulere deg selv modent og ok, og det ønsker du nok. Endret 12. desember 2024 av Trolltunge 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 12. desember 2024 #67 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men vær obs både på at dette er den mest brukte unnskyldningen fra damer i Norges land, for å slippe ansvar for egen oppførsel. dette ble gjort med med, jeg gjorde det kunne for å ikke trigge disse vonde tingene hun følte på fra tidligere relasjoner, men det ble bare verre, å verre å verre. tok meg ett til to år for å føle meg normal igjen etter henne, å jeg må legge til, hun var å den beste jeg har møtt. Elsker henne tvers gjennom. dessverre vil det rive deg i fillebiter fra innsiden til utover med tiden. Bare se hvordan du føler deg allerede nå, var det en feil av deg eller en veldig god unnskyldning, der du er den slemme nå, uansett hvordan du hadde håndtert det hele. Tenk deg godt om, Hilsen mann, 40 Anonymkode: 936c4...915 Hilsen singel mann, 40, mener du vel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #68 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (1 time siden): Du er uansett ikke mann for en kvinne som allerede har opplevd slik mann og har traumer etter det. Du er en voksen mann med så store og umodne utslag på tanker og følelser at du ikke er særlig godt egnet for forhold generelt, og da minst for sårbare kvinner. Dette betyr på ingen måte at du er en ond mann eller et dårlig menneske, men voksne mennesker forventes å takle ting som ikke er helt perfekt, og regulere sine følelser godt. Det betyr ikke at du skal finne deg i at noen tråkket over dine grenser, men at du evner å snakke saklig om slikt istedenfor å eksplodere. La kvinnen være nå. Du er ikke riktig mann for henne, og så bør du for din del oppsøke psykolog/mentor/sinnemestring, for du vil aldri få et forhold som blir bedre enn det du klarer å regulere deg selv modent og ok, og det ønsker du nok. Kloke ord! Anonymkode: e455f...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. desember 2024 #69 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (3 timer siden): Du er uansett ikke mann for en kvinne som allerede har opplevd slik mann og har traumer etter det. Du er en voksen mann med så store og umodne utslag på tanker og følelser at du ikke er særlig godt egnet for forhold generelt, og da minst for sårbare kvinner. Dette betyr på ingen måte at du er en ond mann eller et dårlig menneske, men voksne mennesker forventes å takle ting som ikke er helt perfekt, og regulere sine følelser godt. Det betyr ikke at du skal finne deg i at noen tråkket over dine grenser, men at du evner å snakke saklig om slikt istedenfor å eksplodere. La kvinnen være nå. Du er ikke riktig mann for henne, og så bør du for din del oppsøke psykolog/mentor/sinnemestring, for du vil aldri få et forhold som blir bedre enn det du klarer å regulere deg selv modent og ok, og det ønsker du nok. Dette var et dårlig forsvar for giftig oppførsel. Problemet ligger hovedsakelig hos henne. TS sin reaksjon var normal, selv om den ikke nødvendigvis var optimal. Alt du skriver gjelder henne, men siden hun er hun og han er han tar du henne i forsvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #70 Del Skrevet 12. desember 2024 000VF000 skrev (4 minutter siden): Dette var et dårlig forsvar for giftig oppførsel. Problemet ligger hovedsakelig hos henne. TS sin reaksjon var normal, selv om den ikke nødvendigvis var optimal. Alt du skriver gjelder henne, men siden hun er hun og han er han tar du henne i forsvar. Nei , oppførselen hans var i overkant uten filter! Det er alltid en mulighet for å løse sånt kaos og det er å snakke med hverandre. Guttetur og oppføre seg som en neandertaler er ikke løsningen Anonymkode: e455f...f10 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #71 Del Skrevet 12. desember 2024 000VF000 skrev (Akkurat nå): Dette var et dårlig forsvar for giftig oppførsel. Problemet ligger hovedsakelig hos henne. TS sin reaksjon var normal, selv om den ikke nødvendigvis var optimal. Alt du skriver gjelder henne, men siden hun er hun og han er han tar du henne i forsvar. Nei. Å klikke istedenfor å klare å diskutere noe skikkelig et å være skikkelig uegnet for forhold. Helt faktisk er det at mannen blir sur og sinna ganske ukritisk en av de hyppigste årsaker til samlivsbrudd, og slikt oppleves også som psykisk vold. Husk på at menn er betydelig sterkere enn kvinner, så menn som raser og skjeller ut istedenfor å snakke ordentlig om ting er veldig skremmende og destruktivt for både kvinner og barn. Hun tok seg dessuten relativt kjapt i det hun selv innså var oppførsel basert på tidligere usikkerhet, og skrev beklager og forklarte. Alle kan feile litt uten at det er giftig. Det å feile uten å ta seg i det og si unnskyld, eller å overreagere så voldsomt på ting at selve reaksjonen blir så skremmende at det gjør dem andre vedvarende usikker/redd, det er ikke noe å kunne bygge forhold på. Å feile er ikke hva som gjør deg uegnet for forhold, for da hadde vi alle vært uegnet for forhold. Hvordan man feiler er avgjørende, og måten ts reagerer på er ikke forenelig med å få et godt forhold. Ikke med mindre han treffer på en kvinne så beinhard sterk at hun reagerer kaldt og enda tøffere mot ham om han gjør slikt, men det blir heller ikke noe bra forhold, for da ville ts begynne å gå på nåler istedenfor å skape nåler. Ts vil ikke få noe lykkelig forhold så lenge han oppfører seg som en voldsom bølle. Man får ikke et bedre forhold enn man selv tilrettelegger for. Lykkelig samstemt forhold krever TO som har en imøtekommende holdning til hverandre. Slik er det bare, og du kan protestere, men et godt forhold krever likevel to mennesker som er gode not hverandre. Ts sin oppførsel var ikke god, et godt forhold kan ikke skje for ts før han får kontroll på seg selv. Da vil det bli brudd etter brudd, uansett hvilken kvinne og hvor bra hun er. Det vil bare være et tidsspørsmål hver eneste gang. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #72 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg hadde unblokka, skrevet en lang og god unnskyldning. Måten du oppførte deg, at hun ikke er problemet, at du er glad hun bryr seg om deg og at du var en drittsekk. Avslutt med at hun fortjener mye bedre og avslutt forholdet. Anonymkode: 9a7ea...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. desember 2024 #73 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (3 minutter siden): Nei. Å klikke istedenfor å klare å diskutere noe skikkelig et å være skikkelig uegnet for forhold. Du skrev selv Sitat men voksne mennesker forventes å takle ting som ikke er helt perfekt, og regulere sine følelser godt. Men dette gjelder ikke henne, tydeligvis. Sitat Helt faktisk er det at mannen blir sur og sinna ganske ukritisk en av de hyppigste årsaker til samlivsbrudd, og slikt oppleves også som psykisk vold. Å bli sur og sinne er helt normalt. Hvis du ikke blir sur eller sinna selv, er du psykopat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #74 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vært sammen noen måneder. Da jeg var på guttetur en helg, sendte hun noen meldinger der jeg opplevde meg klandret. Tente på pluggene og følte meg bare ikke så elsket. Hun skjønte fort at hun hadde gått over streken, og sendte mange meldinger. Jeg gadd ikke åpne dem, var sur og gretten og lot henne leve med min taushet. Da jeg ikke svarte henne på dag 2, ble hun så bekymret at hun kontaktet min bestekompis. Det likte jeg IKKE. Hun trodde noe hadde skjedd, og hadde jo også lurt på om jeg var sint på henne. Noe jeg var. Men det var dråpen at hun kontaktet bestevennen min. Jeg sendte en melding da i raseri og skrev at jeg ikke ville mer. Ferdig med henne, orker ikke slik oppførsel der jeg ble anklagd for deretter at hun kontakta en venn. Makan! Så jeg skrev denne meldingen og sendte av gårde. Og det var jo først da jeg fikk se alle meldinger jeg aldri gadd å åpne. Nå, først etter å ha skrivd til henne og sendt, så ser jeg at hun har sendt meldinger der hun ber om tilgivelse, der hun forteller om sin bakgrunn og at hun har levd med en mann som bedrev silent treatment og at det ødlegger henne. Og hva hadde jeg holdt på med disse dagene? dritt i henne. Jeg visste ikke om hennes liv med en slik mann. Må ha gjort særdeles vondt at jeg da bare ignorerte henne, og så slang til henne at jeg er ferdig. Og jeg blokkerte henne da. Jeg er så skamfull nå og så lei meg. har ikke klart unblocke henne for jeg har det bare vondt, men hva har jeg gjort? her responderte jeg i affekt, jeg var sint, sur, skuffet over henne. Men straffer henne med taushet. Og det var urimelig av henne å klandre meg for ting, men hun forklarte meg hvorfor det ble slik og utfra bagasjen burde jeg ikke reagert så umodent. jeg var så dum, så lite voksen, hadde jeg bare giddet å åpne hennes meldinger før jeg gjorde slutt? Hva gjør jeg nå. jeg angrer, har det vondt, blokkerte henne som bare strevde litt. dyttet henne bort, slik hun gjorde inndirekte med meg først. hva gjør jeg nå? jeg er handlingslammet? det blir veldig feil å sende melding nå og si at jeg ikke hadde sett mldr før jeg svarte, enda hun har jo sett det da. men det er jo så flaut å gå tilbake på en så hard melding der jeg sier jeg er ferdig. Og nå tror hun vel jeg er enda en av mange idioter og at jeg ikke bedre enn eksen hennes. Jeg trenger virkelig råd. hva gjør jeg. har kastet vekk den beste dama jeg vett. mann 43 Anonymkode: 2265d...94d Sinneproblemer. Er du virkelig 43 ær? Hjelpes Anonymkode: 21679...b7e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. desember 2024 #75 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) 000VF000 skrev (14 minutter siden): Du skrev selv Men dette gjelder ikke henne, tydeligvis. Å bli sur og sinne er helt normalt. Hvis du ikke blir sur eller sinna selv, er du psykopat. Dette gjelder selvfølgelig begge parter, men mennesker feiler, så feilfri kan man ikke forvente. Kun et menneske som feiler og beklager det. Likevel, voksne mennesker kan ikke slippe sine demoner løs over andre i fullt raseri. Det er oppførsel som er uakseptabel allerede når man går i barnehagen, og nei, man er ikke egnet for forhold dersom man reagerer slik. I barnehagen får man hjelp til å regulere seg om man oppfører seg slik, men allerede på barneskolen vil folk reagere negativt på at man ikke klarer å regulere seg bedre enn som så, og begynne å vurdere diverse bokstaver. Man går IKKE i barnehagen lenger når man er voksen. Sur og sinna ja, irrasjonelt rasende og å da handle hodeløst på impulser; absolutt nei. Slikt er farlig for partner og barn, psykisk, emosjonelt og i verste fall også fysisk. Så da er man uegnet for forhold. Endret 12. desember 2024 av Trolltunge 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 12. desember 2024 #76 Del Skrevet 12. desember 2024 000VF000 skrev (1 time siden): Hvis du ikke blir sur eller sinna selv, er du psykopat. Det går an å sette grenser uten å bli rasende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #77 Del Skrevet 12. desember 2024 Er helt sjokkert over at du er over 20 år. Hørtes veldig fjortis og emosjonelt umodent ut gjennom hele teksten. Ja ja, da får du lære av det. Skjerp deg til neste gang du skal date noen. Anonymkode: fcb81...21b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #78 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vært sammen noen måneder. Da jeg var på guttetur en helg, sendte hun noen meldinger der jeg opplevde meg klandret. Tente på pluggene og følte meg bare ikke så elsket. Hun skjønte fort at hun hadde gått over streken, og sendte mange meldinger. Jeg gadd ikke åpne dem, var sur og gretten og lot henne leve med min taushet. Da jeg ikke svarte henne på dag 2, ble hun så bekymret at hun kontaktet min bestekompis. Det likte jeg IKKE. Hun trodde noe hadde skjedd, og hadde jo også lurt på om jeg var sint på henne. Noe jeg var. Men det var dråpen at hun kontaktet bestevennen min. Jeg sendte en melding da i raseri og skrev at jeg ikke ville mer. Ferdig med henne, orker ikke slik oppførsel der jeg ble anklagd for deretter at hun kontakta en venn. Makan! Så jeg skrev denne meldingen og sendte av gårde. Og det var jo først da jeg fikk se alle meldinger jeg aldri gadd å åpne. Nå, først etter å ha skrivd til henne og sendt, så ser jeg at hun har sendt meldinger der hun ber om tilgivelse, der hun forteller om sin bakgrunn og at hun har levd med en mann som bedrev silent treatment og at det ødlegger henne. Og hva hadde jeg holdt på med disse dagene? dritt i henne. Jeg visste ikke om hennes liv med en slik mann. Må ha gjort særdeles vondt at jeg da bare ignorerte henne, og så slang til henne at jeg er ferdig. Og jeg blokkerte henne da. Jeg er så skamfull nå og så lei meg. har ikke klart unblocke henne for jeg har det bare vondt, men hva har jeg gjort? her responderte jeg i affekt, jeg var sint, sur, skuffet over henne. Men straffer henne med taushet. Og det var urimelig av henne å klandre meg for ting, men hun forklarte meg hvorfor det ble slik og utfra bagasjen burde jeg ikke reagert så umodent. jeg var så dum, så lite voksen, hadde jeg bare giddet å åpne hennes meldinger før jeg gjorde slutt? Hva gjør jeg nå. jeg angrer, har det vondt, blokkerte henne som bare strevde litt. dyttet henne bort, slik hun gjorde inndirekte med meg først. hva gjør jeg nå? jeg er handlingslammet? det blir veldig feil å sende melding nå og si at jeg ikke hadde sett mldr før jeg svarte, enda hun har jo sett det da. men det er jo så flaut å gå tilbake på en så hard melding der jeg sier jeg er ferdig. Og nå tror hun vel jeg er enda en av mange idioter og at jeg ikke bedre enn eksen hennes. Jeg trenger virkelig råd. hva gjør jeg. har kastet vekk den beste dama jeg vett. mann 43 Anonymkode: 2265d...94d Vel mann 43... Jeg har vært slik mange ganger mot min kjæreste, paranoid,anklagene osv. Hver gang har han TRYGGET meg, gitt meg klem osv. ALDRI skyvet meg bort,blokkert meg osv. Jeg har en fæl fortid med menn. Hadde aldri passet med en mann som deg,du takler ikke ei dame med bagasje rett og slett. Fair enough, unblock henne og si unnskyld. Så move on. Anonymkode: a54f3...3c4 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #79 Del Skrevet 12. desember 2024 Silent treatment er så barnslig... Og så fra en på 43 år. Bra du skjemmes. Anonymkode: fb5a0...dd8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #80 Del Skrevet 12. desember 2024 Trolltunge skrev (7 timer siden): Du er uansett ikke mann for en kvinne som allerede har opplevd slik mann og har traumer etter det. Du er en voksen mann med så store og umodne utslag på tanker og følelser at du ikke er særlig godt egnet for forhold generelt, og da minst for sårbare kvinner. Dette betyr på ingen måte at du er en ond mann eller et dårlig menneske, men voksne mennesker forventes å takle ting som ikke er helt perfekt, og regulere sine følelser godt. Det betyr ikke at du skal finne deg i at noen tråkket over dine grenser, men at du evner å snakke saklig om slikt istedenfor å eksplodere. La kvinnen være nå. Du er ikke riktig mann for henne, og så bør du for din del oppsøke psykolog/mentor/sinnemestring, for du vil aldri få et forhold som blir bedre enn det du klarer å regulere deg selv modent og ok, og det ønsker du nok. Bra skrevet. Hun trenger en trygg,tålmodig og god mann. Ikke en mann på 43 som ikke takler følelser, eller takler ei dame med vond fortid. Anonymkode: a54f3...3c4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå