Gå til innhold

Hun gjorde meg sint og såret, jeg tente på alle plugger og før jeg leste alle hennes meldinger, blokkerte jeg og sa "nei takk". Hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du følte deg klandret? Hva var det hun sa? Du kunne ikke ringt henne, så dere kunne skværet opp på en voksen måte? 
For en reaksjon. Høres ut som om du trenger å jobbe med følelsene og reaksjonene dine. 

Anonymkode: 30a5d...7cf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 og silent treatment? Så sur og umoden at du ikke gidder å åpne meldinger? Tenner på alle plugger sånn? Du må ha hjelp. Si for all del unnskyld, men ikke utsett henne for mer av deg før du har fått hjelp. 

Anonymkode: c527b...0f1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her - ta nå denne opplevelsen som læring, og forhåpentligvis er du mer oppmerksom på egne reaksjonsmønstre neste gang, og kan ta bedre valg.

Legg merke til at du ikke så noe galt i egen oppførsel og handlinger, før du fikk det i fleisen at du faktisk speilte denne eksen hennes som hadde behandlet henne svært dårlig. Først da fikk du en aha-opplevelse og refleksjon over at du kanskje ikke hadde taklet dette så bra du heller.

Men du skal ha ros for at du faktisk både så det selv, og forhåpentligvis nå tar dette innover deg. Det er et stort steg!

Om du virkelig ønsker å forsøke å reparere med denne kvinnen, så vil jeg foreslå at du stiller deg åpen for parterapi. Virkelig åpen.

Om hun vil høre på deg, og om det er mulig å reparere dette aner jeg ikke. Men det høres virkelig ut som om dere begge ville hatt godt av å arbeide gjennom dette med støtte av en terapeut. I minste fall ville det gjort dere begge bedre rustet til å inngå nye forhold.

Du burde også vurdere å ta noen samtaler på egenhånd, for å bearbeide dette litt og bli en bedre partner for din neste kjæreste.

Anonymkode: b4ad8...ec6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (5 timer siden):

Du skrev selv

Men dette gjelder ikke henne, tydeligvis. 

Å bli sur og sinne er helt normalt. Hvis du ikke blir sur eller sinna selv, er du psykopat. 

Jeg har vokst opp sammen med og bodd sammen med en del psykopater. De er alltid sinte. Hvis man ikke blir sint eller sur er man robot ikke psykopat.

Anonymkode: 1579f...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (19 timer siden):

Dette var et dårlig forsvar for giftig oppførsel. Problemet ligger hovedsakelig hos henne. TS sin reaksjon var normal, selv om den ikke nødvendigvis var optimal. Alt du skriver gjelder henne, men siden hun er hun og han er han tar du henne i forsvar. 

Du synes det er en normal reaksjon å dumpe kjærester via meldinger og blokkere dem?

Jeg har hatt mine krangler med kjærester tidligere, også der jeg selv har vært urimelig, men jeg kan ikke si jeg har blitt dumpet via melding siden tenårene (altså 20 år siden), og jeg har aldri blitt blokkert av en kjæreste... 
Jeg har heller ikke hørt mine venninner fortelle at deres kjærester dumper og blokkerer dem pga krangler... 

Anonymkode: 26b57...a37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vel mann 43...

Jeg har vært slik mange ganger mot min kjæreste, paranoid,anklagene osv. Hver gang har han TRYGGET meg, gitt meg klem osv. ALDRI skyvet meg bort,blokkert meg osv.

Jeg har en fæl fortid med menn. Hadde aldri passet med en mann som deg,du takler ikke ei dame med bagasje rett og slett. Fair enough, unblock henne og si unnskyld. Så move on.

Anonymkode: a54f3...3c4

Det du beskriver er heller ikke sunt, en kjæreste som feilaktig, pga egen ustabile psyke anklager den andre slik at denne ender opp med å trygle gang på gang. Det er psykisk vold, uansett om det er ubevisst. Jeg håper du både du og kjære din går i terapi.

Vil bare legge til at jeg har selv vært i to forhold med vold, jeg har tatt stor skade og ble ufør. Selvfølgelig preger disse erfaringene meg, har bestemt meg for å holde meg unna romantiske relasjoner til jeg kan være en trygg partner for den andre.

Det mener seriøst alle burde gjøre, og ihvertfall ikke gå inn i et forhold med en person som ikke tåler voldsomme reaksjoner. Det er så utrolig dårlig gjort. Hadde min siste eks tenkt den tanken, for han er en god mann egentlig, hadde jeg vært et helt annet sted i dag.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 år? Trodde det var snakk om en umoden gutt i begynnelsen av 20 årene. 

Du ber om unnskyldning, men ikke ha for store forhåpninger om at hun tar deg tilbake, du har vist en side av deg som er lik hennes eks. 

Voks opp, og slutt å være så stolt, det er ukledelig på menn.

Anonymkode: bb582...2f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 1.16):

Vært sammen noen måneder. Da jeg var på guttetur en helg, sendte hun noen meldinger der jeg opplevde meg klandret. Tente på pluggene og følte meg bare ikke så elsket. Hun skjønte fort at hun hadde gått over streken, og sendte mange meldinger. Jeg gadd ikke åpne dem, var sur og gretten og lot henne leve med min taushet. Da jeg ikke svarte henne på dag 2, ble hun så bekymret at hun kontaktet min bestekompis. Det likte jeg IKKE. Hun trodde noe hadde skjedd, og hadde jo også lurt på om jeg var sint på henne. Noe jeg var. 

Men det var dråpen at hun kontaktet bestevennen min. Jeg sendte en melding da i raseri og skrev at jeg ikke ville mer. Ferdig med henne, orker ikke slik oppførsel der jeg ble anklagd for deretter at hun kontakta en venn. Makan!

Så jeg skrev denne meldingen og sendte av gårde. Og det var jo først da jeg fikk se alle meldinger jeg aldri gadd å åpne. Nå, først etter å ha skrivd til henne og sendt, så ser jeg at hun har sendt meldinger der hun ber om tilgivelse, der hun forteller om sin bakgrunn og at hun har levd med en mann som bedrev silent treatment og at det ødlegger henne. Og hva hadde jeg holdt på med disse dagene? dritt i henne. 

Jeg visste ikke om hennes liv med en slik mann. Må ha gjort særdeles vondt at jeg da bare ignorerte henne, og så slang til henne at jeg er ferdig. Og jeg blokkerte henne da. 

Jeg er så skamfull nå og så lei meg. har ikke klart unblocke henne for jeg har det bare vondt, men hva har jeg gjort? her responderte jeg i affekt, jeg var sint, sur, skuffet over henne. Men straffer henne med taushet. 

Og det var urimelig av henne å klandre meg for ting, men hun forklarte meg hvorfor det ble slik og utfra bagasjen burde jeg ikke reagert så umodent. jeg var så dum, så lite voksen, hadde jeg bare giddet å åpne hennes meldinger før jeg gjorde slutt?

Hva gjør jeg nå. jeg angrer, har det vondt, blokkerte henne som bare strevde litt. dyttet henne bort, slik hun gjorde inndirekte med meg først. hva gjør jeg nå? jeg er handlingslammet? det blir veldig feil å sende melding nå og si at jeg ikke hadde sett mldr før jeg svarte, enda hun har jo sett det da. men det er jo så flaut å gå tilbake på en så hard melding der jeg sier jeg er ferdig. 

Og nå tror hun vel jeg er enda en av mange idioter og at jeg ikke bedre enn eksen hennes. 

Jeg trenger virkelig råd. hva gjør jeg. har kastet vekk den beste dama jeg vett. 

mann 43

Anonymkode: 2265d...94d

Oppførselen din her var ganske toxic da. Kansje du kunne satt grenser på en vennlig måte i stedet for å bli så sinna?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var meldingen hun sendte da? Hvis den var veldig stygg og anklager deg så hadde jeg nok også reagert med sinne. I hvert fall etter at jeg svarer at det hun anklager meg for ikke er sant. Jeg hadde for så vidt tenkt at en person som ikke stoler på meg er ikke ment for meg uansett, forhold uten tillit er dømt til å gå galt. 
Jeg er dame selv og har opplevd mange venninner som gjør sånt og så bruker at andre har vært dårlig som unnskyldning. Jeg har masse bagasje, men det gir meg ikke rett til å la det gå utover neste partner jeg møter. Man kan ikke tenke at alle menn er like. 
Her burde hun ikke ha anklaget deg for noe, men heller vært voksent og snakket med deg ansikt til ansikt og heller fortalt hva hun følte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du var full da du reagerte som du gjorde, Ts?

Hva var det hun skrev til deg som trigget ditt sinne i så stor grad? Det er ganske viktig med tanke på ev. vei videre.

Anonymkode: 382fd...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er helt absurd.

Hadde kjønnene vært byttet om hadde hun fått råd om å gjøre det slutt på trygg avstand og i alle fall ikke alene i samme rom. Alle vet jo at en mann som bombarderer en kvinne med sjalu og paranoide meldinger er voldelig og potensielt farlig. Alle vet dette.

Men fordi det er dama som er den voldelige, så skal mannen først få skylden og deretter ikke få lov å trekke seg unna.

For en anti-logikk. 

Anonymkode: 1bf66...578

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt. Du lar henne være. Lar henne gå. Ligger LANGT unna henne fra nå av.

Hun har ikke godt av noen flere slike situasjoner. Ikke flere slike menn.

Hilsen en annen tidligere voldsutsatt kvinne.

Anonymkode: b8378...88c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viste frem sitt sanne ansikt også. Greit du fant det ut først som sist. Skulle tro hun var en sjalu 20åring.

K44

Anonymkode: 48e7f...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Denne tråden er helt absurd.

Hadde kjønnene vært byttet om hadde hun fått råd om å gjøre det slutt på trygg avstand og i alle fall ikke alene i samme rom. Alle vet jo at en mann som bombarderer en kvinne med sjalu og paranoide meldinger er voldelig og potensielt farlig. Alle vet dette.

Men fordi det er dama som er den voldelige, så skal mannen først få skylden og deretter ikke få lov å trekke seg unna.

For en anti-logikk. 

Kan ikke sammenlignes,  ts blir ikke bombardert med sjalu og paranoide mld. Han fikk en mld med (i følge han) grunnløse anklager, deretter fikk han flere mld der hun beklager. 

Hvorfor er det anti-logikk? Kvinner får dette rådet fordi risikoen for å bli drept er aller størst når en kvinne forlater en voldelig mann. Hvorfor skal mannen få samme råd som kvinnen når problemstillingen (å bli drept eller utsatt for grov vold av partner) er noe han ikke trenger å forholde seg til.

Voldelige kvinner opererer ikke på samme måte som menn, derfor er det normalt sett ikke farlig for en mann å fysisk møte ekspartner eller partner mens bruddet pågår. 

Hadde situasjonen vært som du beskriver hadde selvfølgelig ts fått råd om å beskytte seg selv og gå. Han hadde nok helt sikkert også gått råd om å unngå å gå inn i diskusjoner med henne, ha kontakt med henne i ettertid og lignende, ganske så likt som for kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan selvfølgelig ikke repareres.

Dere har det nok bedre uten hverandre, BEGGE to.

Anonymkode: 5d1a5...45d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (1 time siden):

Kan ikke sammenlignes,  ts blir ikke bombardert med sjalu og paranoide mld. Han fikk en mld med (i følge han) grunnløse anklager, deretter fikk han flere mld der hun beklager. 

Hvorfor er det anti-logikk? Kvinner får dette rådet fordi risikoen for å bli drept er aller størst når en kvinne forlater en voldelig mann. Hvorfor skal mannen få samme råd som kvinnen når problemstillingen (å bli drept eller utsatt for grov vold av partner) er noe han ikke trenger å forholde seg til.

Voldelige kvinner opererer ikke på samme måte som menn, derfor er det normalt sett ikke farlig for en mann å fysisk møte ekspartner eller partner mens bruddet pågår. 

Hadde situasjonen vært som du beskriver hadde selvfølgelig ts fått råd om å beskytte seg selv og gå. Han hadde nok helt sikkert også gått råd om å unngå å gå inn i diskusjoner med henne, ha kontakt med henne i ettertid og lignende, ganske så likt som for kvinner.

For det første har du faktaene feil og for det andre vet du tydeligvis ikke nok om voldelige kvinners metoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Menchit skrev (1 time siden):

Jeg vil tippe du er kvinne. Jeg har opplevd voldelige eks. Og jeg vil før oppleve voldelig mann enn kvinner for voldelige kvinner er noe som anbefales å være rundt.

Anonymkode: 82027...cd3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vil tippe du er kvinne. Jeg har opplevd voldelige eks. Og jeg vil før oppleve voldelig mann enn kvinner for voldelige kvinner er noe som anbefales å være rundt.

Jeg er faktisk enig, og i alle fall når det kommer til psykisk vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er faktisk enig, og i alle fall når det kommer til psykisk vold. 

Vel, det finnes ikke enten psykisk eller fysisk vold.. det finnes vold som bare er psykisk, men ikke vold som bare er fysisk. Folk som er fysisk voldelige er også svært psykisk voldelige: de truer, skremmer, manipulerer, kontrollerer, bagatelliserer ("ikke syt sånn, var jo bare en liten lusing!") osv. osv.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du vil heller oppleve en voldelig mann enn kvinne? Hva er begrunnelsen? Mener du at voldelige kvinner er farligere og mer ødeleggende enn voldelige menn?

Anonymkode: 34d69...d7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, det finnes ikke enten psykisk eller fysisk vold.. det finnes vold som bare er psykisk, men ikke vold som bare er fysisk. Folk som er fysisk voldelige er også svært psykisk voldelige: de truer, skremmer, manipulerer, kontrollerer, bagatelliserer ("ikke syt sånn, var jo bare en liten lusing!") osv. osv.

Du vil heller oppleve en voldelig mann enn kvinne? Hva er begrunnelsen? Mener du at voldelige kvinner er farligere og mer ødeleggende enn voldelige menn?

Anonymkode: 34d69...d7a

Enig i at det ikke finnes fysisk vold som kun er fysisk, og jeg er den første til å mene at fysisk vold ikke skal undervurderes. Tross alt blir mennesker drept og lemlestet og kan ikke en gang snakke for seg ved fysisk vold. Det sagt, psykisk vold er mer snikende enn fysisk vold, og min opplevelse er at kvinner er langt farligere enn menn når det kommer til denne typen vold. Koke en frosk. Du ser det ikke før du tror det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...