våren14 Skrevet 15. desember 2024 #41 Del Skrevet 15. desember 2024 Det er ganske grusomt… mange har selvsagt både samboer/kone og barn her nå… og hun sier de bare skal forlate alt og dra hjem?? Min mann er syrisk. Mine barn elsker han skyhøyt. Hva skulle skjedd med oss om han plutselig ble sendt hjem? Nå kom han allerede i 2001 og er nå norsk statsborger, så han skal ingen steder. Men bare tanken på at hun ber fedre pakke sammen og fortale ungene side og «komme seg hjem» gjør meg oppriktig kvalm… politikere ser ikke mennesker, de ser bare kostnader. Vi er vel egentlig bare en kostnadspost de prøver å regulere på best vis. Dessverre. La nå de som VIL hjem nå dra, la de som er skeptiske til at ting umiddelbart er så mye bedre bli til de er sikre… og la de som har barn som er født her og etablerte her bli. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. desember 2024 #42 Del Skrevet 15. desember 2024 Athod skrev (21 timer siden): Syns det hadde vært en vinn/vinn situasjon om vi hadde sponset de som frivillig ønsket å dra tilbake. Pengene kunne bli tatt fra bistandsbudsjettet. Ville aldri tvunget noen til å dra slik situasjonen ser ut idag. Men om det er de som vil leve under et islamiststyre så glhf. Syria trenger penger til gjenoppbygging av landet, Norge trenger færre innvandrere slik at vi har mulighet til å integrere de som er her på en god måte. Dette er hva vi bør gjøre : Regjeringen øremerker 10 milliarder til gjenoppbygging i Syria. Så går de igjennom listene av syriske innvandrere, og filtrerer ut de som er har fått barn etter at de kom til Norge, og de som er under utdanning. Lista sorteres etter hvor de kommer fra i Syria, og det plukkes ut 10 steder spredt over Syria som er egnet å utvikle. Så tar vi kontakt med de aktuelle innvandrerne og sier vi skal bruke 1 milliard på å bygge opp igjen infrastruktur på stedet og at vi trenger frivillige for å ta på seg jobben som kjenner området kulturen og behovene. Vi ville bli nødt til å sette opp egne flyruter! Det er ulemper med denne løsningen, men i perspektivet bli kvitt innvandrere fra Syria, er det effektivt. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 15. desember 2024 #43 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg leser i en nettavis at tilhengere av Assad sitt regime angriper de nye makthaverne. Det er ikke trygt å sende noen tilbake ennå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlekolibri Skrevet 15. desember 2024 Forfatter #44 Del Skrevet 15. desember 2024 Tromsø - bosatte Keenan fra Syria svarer ministeren : - Bruker oss for å bli populær siste fra Avisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. desember 2024 #45 Del Skrevet 16. desember 2024 Selvsagt bør de reise hjem. Det at det gang på gang ikke skjer når kriger er over, gjør at tilliten til asylsystemet minker og minker. Norge bør slutte å gi permanent opphold, samt aktivt sende hjem når det er mulig. Da vil vi også bli mindre attraktive å reise til ved neste korsvei også. Og det er bra. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 16. desember 2024 #46 Del Skrevet 16. desember 2024 sommermor skrev (På 12.12.2024 den 9.43): La nå først de nye makthaverne få komme til makten og vise verden om det faktisk BLIR trygt i Syria fremover før folk blir returnert dit. Akkurat nå er det kaos der og syrere bør ikke bli sendt tilbake før situasjonen er avklart og trygg. Ja Assad sitt despot regime er kastet men hvem vet hvilket regime som følger etter han ? Vesten tok imot en brøkdel av flyktninger fra Syria. Jeg håper løslatte fanger fra skrekkfengselet blir tilbud psykiatrisk hjelp mot de store traumene de sliter med. En syrer som flyktet til Sverige etter han ble smuglet ut av skrekkfengselet,sier det ikke er lett å reise tilbake da han har fått familie der og har en jobb. Det blir "aldri" trygt så de får sendes hjem for å fikse landet sitt okkesom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 16. desember 2024 #47 Del Skrevet 16. desember 2024 Syns kanskje vår justisminister burde vente med denne oppfordringen til vi vet hvem som skal styre landet? Sånn jeg har forstått det er det islamister, så hvis det skal styres etter Sharia der og så kjenner jeg til flere syriske familier som ikke vil få det særlig godt. Korriger meg om jeg tar feil, jeg syns det er vanskelig å finne informasjon om hvem disse menneskene er, men har inntrykk av at det er litt pest eller kolera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kapt.Chat Skrevet 17. desember 2024 #48 Del Skrevet 17. desember 2024 yamask skrev (12 timer siden): Syns kanskje vår justisminister burde vente med denne oppfordringen til vi vet hvem som skal styre landet? Sånn jeg har forstått det er det islamister, så hvis det skal styres etter Sharia der og så kjenner jeg til flere syriske familier som ikke vil få det særlig godt. Korriger meg om jeg tar feil, jeg syns det er vanskelig å finne informasjon om hvem disse menneskene er, men har inntrykk av at det er litt pest eller kolera. Nå er 90% av den Syriske befolkningen muslimer, og sånn sett så er vel ikke sharia det mest skremmende. Vil også tro at det er ganske vanlig at en del muslimer i Norge følger noen sharia lover innenfor familerettslige forhold. Så Sharia er faktisk en del av det å være muslim. Tror det er en fornuftig tankegang å få returnert så mange frivillige som mulig på et tidelig tidspunkt, ikke bare i fra Norge men fra andre land også. Dette med tanke på at landet skal gjenoppbygges, både når det gjelder byggningsmasse, infrastruktur og hvordan landet skal styres fremover. Istedenfor å avvente hvem som skal styre landet, så bør de reise hjem og påvirke hvem som skal styre landet. Og det er trolig nå folket kan ha mest påvirkning på hvordan det "nye" landet formes, og da bør syrere som har bodd i et demokrati være en ressurs. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 17. desember 2024 #49 Del Skrevet 17. desember 2024 De har fått sitt islamske paradis - godt støttet av usa/israel så nå er det bare å reise tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. desember 2024 #50 Del Skrevet 23. desember 2024 Har hørt om flere syrere som har dratt tilbake frivillig også. De savner familiene og landet sitt, og ønsker å dra hjem igjen så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 28. desember 2024 #51 Del Skrevet 28. desember 2024 Helt innenfor. Syria trenger sine egne for å bygge opp igjen landet. Sikkert vanskelig å gi slipp på norske stønader for å reise hjem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen4ya Skrevet 31. desember 2024 #52 Del Skrevet 31. desember 2024 Mehle har et poeng. Men det er kanskje ikke så lett å flytte fra jobb og hus når man har bygd et liv her i 10++ år. Kjenner et par som har reist tilbake til Syria som hadde fast jobb her, det er kanskje lettere når en ikke har barn som er født her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 2. januar #53 Del Skrevet 2. januar Det er merkelig. Politikere mener vi trenger flere barn/mennesker på grunn av eldrebølgen, også ber de flyktninger som er utdannede og lett å integrere, om å reise hjem. Mehl er en kald og kynisk kvinne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 2. januar #54 Del Skrevet 2. januar 000VF000 skrev (11 timer siden): Det er merkelig. Politikere mener vi trenger flere barn/mennesker på grunn av eldrebølgen, også ber de flyktninger som er utdannede og lett å integrere, om å reise hjem. Mehl er en kald og kynisk kvinne. Ikke vet man heller ikke hvilket samfunn de sendes hjem til. Ingen muslimske land er demokratisk, hvorfor skal det syrisks samfunn, utvikle seg annerledes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 2. januar #55 Del Skrevet 2. januar JaVel skrev (1 time siden): Ikke vet man heller ikke hvilket samfunn de sendes hjem til. Ingen muslimske land er demokratisk, hvorfor skal det syrisks samfunn, utvikle seg annerledes. Ops! Det har vært flere tråder med same tematikk, og da jeg skrev innlegget i natt trodde jeg det var snakk om Ukrainere Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Granitta Skrevet 2. januar #56 Del Skrevet 2. januar Til hva? Et bombet hus? Jeg vet om en dame som besøkte naboen. Mens hun var der ble hjemmet bombet. 1 barn mistet en kroppsdel. Mannen døde. Et spedbarn fikk brannskader på føttene. Ville du dratt hjem til de minnene og et ødelagt hus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 11. januar #57 Del Skrevet 11. januar Det som er dumt, er jo at mange syrere har fått statsborgerskap i Norge, Sverige, Tyskland og andre europeiske land, slik at de aldri kan sendes tilbake. Burde aldri gi statsborgerskap når flyktninger kommer pga. borgerkrig -for de slutter på et tidspunkt. De syrerne det er tak i, reiser tilbake og hjelper til å bygge opp landet sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 11. januar #58 Del Skrevet 11. januar Granitta skrev (På 2.1.2025 den 14.59): Til hva? Et bombet hus? Jeg vet om en dame som besøkte naboen. Mens hun var der ble hjemmet bombet. 1 barn mistet en kroppsdel. Mannen døde. Et spedbarn fikk brannskader på føttene. Ville du dratt hjem til de minnene og et ødelagt hus? Så da skal alle andre bidra mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 11. januar #59 Del Skrevet 11. januar Er mange som burde blitt sendt hjem tilbake til landet sitt. De som ikke er interessert i å integreres og hater alt som har med oss å gjøre. Sitter inne i huset sitt med gardinene igjen, ikke jobber og bare mottar penger fra nav. Og klager. Og alle kriminelle det bruker millioner på, hvis ikke milliarder, i stedet for å sende de tilbake til der de kommer ifra. Møkkafolk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. januar #60 Del Skrevet 16. januar Dette er KUN for å opprettholde bildet av at Syria nå er "fritt". Ler meg skakk over det konstante hykleriet til våre ledere. Mehl har nok fått en telefon fra Washington. Uansett hvor ille det blir i Syria vil neppe media si altfor mye om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå