Gå til innhold

​🤬​ Andre som er drit lei prisdumpingen av julemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må innrømme i går var jeg litt lei. Jeg skule ha Vossakorv til middag, stoppet på Extra uten å tenke mer over det, der var det tomt ja, priskrig 😤😤

Kjørte til mega, kosta meg 52kr men fikk nå i det miste det jeg skulle ha. Men litt irriterende når man må bruke ekstra tid i en hverdag der man ikke har nok tid 😤😤

Anonymkode: 2ccd0...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så de som handler mye og lager mat kasser til fattige de har ikke normal folkeskikk?

Anonymkode: c0c1e...e92

Jeg snakker ikke om sånne folk. Det er snakk om Ola Nordmann som kanskje har en husholdning på 4 stk og som tydeligvis har bruk for 40 pakker grøt.... Ser du ikke at det blir litt feil? 

Endret av Mardina
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes mye om at priskrig er bra for folk med dårlig råd, men de aller fleste i Norge har ikke dårlig råd. De har råd til det de trenger og ønsker å spise. Nordmenn skal tross alt julehandle for tilsamnmen 138,7 milliarder kroner. 30 milliarder av disse er på mat og drikke i desember.

Ergo blir det meste av disse varene kjøpt av folk med helt grei økonomi som kjøper mer enn de trenger, og det er dermed helt urealistisk å unngå et ganske stort matsvinn og/eller overspising.

Ev venninne som jobber på en Kiwi ved en ungdomsskole, forteller om mengdene godteri ungdommene der kjøper når det er sjokkpriser på Nonstop og lignende. Det er jo åpenbart ikke noe vits i at det skal være sånn.

Anonymkode: 4ee7d...304

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 20.12.2024 den 18.02):

Jeg snakker ikke om sånne folk. Det er snakk om Ola Nordmann som kanskje har en husholdning på 4 stk og som tydeligvis har bruk for 40 pakker grøt.... Ser du ikke at det blir litt feil? 

Du vet fortsatt ikke hvem som kjøper og hvorfor de kjøper mye .

nei jeg bryr meg ikke i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 20.20):

Det snakkes mye om at priskrig er bra for folk med dårlig råd, men de aller fleste i Norge har ikke dårlig råd. De har råd til det de trenger og ønsker å spise. Nordmenn skal tross alt julehandle for tilsamnmen 138,7 milliarder kroner. 30 milliarder av disse er på mat og drikke i desember.

Ergo blir det meste av disse varene kjøpt av folk med helt grei økonomi som kjøper mer enn de trenger, og det er dermed helt urealistisk å unngå et ganske stort matsvinn og/eller overspising.

Ev venninne som jobber på en Kiwi ved en ungdomsskole, forteller om mengdene godteri ungdommene der kjøper når det er sjokkpriser på Nonstop og lignende. Det er jo åpenbart ikke noe vits i at det skal være sånn.

Anonymkode: 4ee7d...304

Ja for feet er selvsagt de samme som kjøper mye gaver som også er fattige 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vet fortsatt ikke hvem som kjøper og hvorfor de kjøper mye .

nei jeg bryr meg ikke i grunn

Du bryr deg ikke nei.... 🙄 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...