Gå til innhold

​🤬​ Andre som er drit lei prisdumpingen av julemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du sjekket "svartebørsen" på Finn?

Sikkert noen som er villige til å selge en Edamer for en tusenlapp, eller en julegris for kr.200. Man skal være glad for at man ikke levde under krigen - da var dette vanlig prosedyre; alt kunne kjøpes "under bordet", og når det kom nye varer, ble dette revet bort; man stilte seg i kø midt på natten.

Anonymkode: e3760...845

Trenger da ikke gå på "svartebørsen på Finn", holder lenge med å gå på Meny... alle varene finnes der, til normalpris!

Anonymkode: bfa12...456

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja!!

Jeg vil også bare ha en pakke julepølse og gräddeost. Umulig å få tak i. Skjønner ikke hvem som har tid til å reise rundt å hamstre matvarer 😅

Sånn er det blitt hver jul og påske. Drittlei! Skal bare handle som vanlig, ikke noe hamstring eller ekstraordinært, men mye utsolgt.

Julegodteri blir ikke fylt på, ordinært godteri har de sikkert mer på lager.

Anonymkode: d36f9...39f

De som har fått ekstra dårlig råd de siste årene ser sikkert sitt snitt til å endelig få kjøpe noe ekstra godt. 

Anonymkode: 01c0c...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kjøper jeg inn det meste av julevarer allerede i november. Litt dyrt, men det får så være. Jeg gidder ikke bruke 8 timer på å kjøre rundt til kiosker og bensinstasjoner for å få tak i marsipangrisen som skal til mandel-finneren… Det måtte jeg et år da det var priskrig og da blir det tomt også i de dyrere butikkene til slutt. Et år så jeg en mann ta hele eska med marsipangriser med sjokolade. Hva skal du med 50 stk marsipangriser liksom.. Og dama med handlevogna full av surkål, sikkert 70 pakker. Det er 52 uker i året, si du spiser det en gang i uka, da skal du bli bra «stygglei» av surkål til slutt. 
Skjønner ikke hva som går av folk som hamstrer. Hva skal du med 30 pk nonstop? 

Anonymkode: df2f4...1c4

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på jakt etter eller kommer heller ikke til å kjøpe de opplistede varene i hovedinnlegget. Typisk julemat er ikke noe jeg er særlig begeistret for. Unntatt surkål, men det kjøper jeg nesten aldri uansett. Grøt er det verste jeg vet, og selv om sønnen likte det før er han lei det og vil ikke ha lenger.

For meg har ikke priskrigen hatt noen betydning. Jeg handler dessuten på Oda, og ingenting av det jeg hadde på handlelisten var utilgjengelig da jeg handlet der på tirsdag med levering i dag. Men som sagt var det ingen typiske julevarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men at butikken er tom, betyr ikke at hovedlageret nødvendigvis er tomt. Butikken får jo kontinuerlig inn nye varer, så alt er nok ikke helt utsolgt.

Men jeg er enig med deg i at det er helt idiotisk. Et år måtte vi dra til 10 ulike butikker før vi fant det vi skulle ha: én edamerost.

Anonymkode: 4ee7d...304

Vel, vi får hvertfall ikke bestilt inn mer til butikken fordi det nettopp er tomt på hovedlageret. Vi bestilte julevarene i mars/april og det blir laget etter den mengden. Det kan være noe her og der, men det fylles ikke alltid opp igjen. Flere varer ble vi tomme for i starten av desember, og de får vi ikke inn igjen. 

Anonymkode: dc48f...02a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker priskrig, men får egentlig lite uttelling for det ettersom jeg vanligvis jobber på dagtid, og etter jobb/på kvelden er det gjerne for sent/helt skrapa varebeholdning på priskrigbutikkene. 

Men de som sutrer over at de må innom mange butikker før de får tak i julevaren de "uansett skulle ha!!!!", kan bare slutte! Dra på en annen butikk enn Rema, Kiwi og Extra med en gang, så er det NULL PROBLEM å få tak i alt man ønsker av julevarer. Bare innen Coop er det 5 butikkkjeder (Obs, Prix, Mega, Marked, Matkroken) som ikke er med på priskrigen og som ikke er tomme. 

Så er det også ulike definisjoner av å hamstre. Mange familier måtte faktisk kjøpt 10 pk julemix, 10 pk risgrøt, 15 flasker julebrus i desember uavhengig av priskrig eller ikke... 

Anonymkode: a5258...cd7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men jeg er enig med deg i at det er helt idiotisk. Et år måtte vi dra til 10 ulike butikker før vi fant det vi skulle ha: én edamerost.

Da er du jaggu glad i edamerost😅

Anonymkode: f20fa...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steder har maks 3 pr kunde 

Husker i fjor så jeg noen som hadde hansker inn 20 "bokser" med surkål 

Oh noen som hadde kjøpt 20 med grøt ( du må koke selv)

Disse må spise mye sånn i løpet av året he he

Men her å et det tomt...men vil jeg ha marsipan gris imorgen får jeg heller dra på meny. Der har de alt men til vanlig pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En del varer kommer ikke til å bli fylt opp 😕 

Hater sånn ekstreme priskriger, fordi det gjør at noen hamstrer inn «alt», slik at andre ikke får! Enkelte tenker kun på seg selv i denne egotiden vi lever i. 

Anonymkode: b1b40...3a6

Helt enig. Mange er så grådige at jeg blir kvalm.

Endret av Adrenalina1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert i mot. Jo mer de dumper prisen, desto bedre!

Personlig driter jeg i matsvinn. Jeg vil bare ha det billig!

Anonymkode: 1ad26...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!

Jeg vil også bare ha en pakke julepølse og gräddeost. Umulig å få tak i. Skjønner ikke hvem som har tid til å reise rundt å hamstre matvarer 😅

Sånn er det blitt hver jul og påske. Drittlei! Skal bare handle som vanlig, ikke noe hamstring eller ekstraordinært, men mye utsolgt.

Julegodteri blir ikke fylt på, ordinært godteri har de sikkert mer på lager.

Anonymkode: d36f9...39f

Pensjonister har tid, har sett de banke på butikkdøren kl 06.00 om morgen,selv om de vet at butikken åpner kl 07.00,hehe. De skal ha det ferskeskeste brødet og de beste rundstykkene først! Var en litt yngre kunde som gledet seg til napolionskake, kunden var i ferd med å putte kaken i handlevognen idét en veldig gammel dame kom og rev kaken ut av hånden hans og sa " Å 1000 takk !! " 😁 og gikk glad og fornøyd videre.👀 Var den aller siste napolionskaken som var igjen. Mange er gal etter de fleste varer virker det som, er nok pensjonister som hamstrer mest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det fylles opp.

Anonymkode: ed065...764

Nei, det er tomt på lageret. Det kommer ikke mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var nettopp på Kiwi. Der var det tomt for følgende varer fordi de selges til innbruddspriser:

• Julepølse
  • Vossakorv
  • Edamer ost
  • Greddeost
  • Roastbiff
  • Marsipanpølser
  • Marsipangriser med sjokolade

Og tviler på at de fyller opp med mer før jul. Altså, vil jeg ha en greddeost på betaler jeg full pris, jeg gidder ikke fly rundt i flere butikker for sjekke om noen skulle ha noe igjen. 

Forbanna tull det hele. 🤬

Anonymkode: 6ca8c...0b7

Flott at du har råd til å kjøpe ting til full pris. Mange har det ikke, så da får du gå på Meny. De går aldri tom...

Anonymkode: d1eb7...26a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker butikkene for at de setter ned prisene til jul som ufør på minstesats. Supert at også vi med lav inntekt kan få spise julemat og pepperkaker.

Anonymkode: 7296c...6d0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på meny og kjøp skikkelig kvalitet i stedet. Burde vært forbud mot å sette smakløse billigvarianter på bordet i høytiden. 

Anonymkode: 63a06...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk benytter seg av tilbud, men hvorfor hamstre? Hvor mange julepølser og julemarsipaner kan man spise?

Anonymkode: 36460...183

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt OK med tilbud, men jeg ser ikke vitsen med prisdumping.

Det er bedre at alle får noe enn at få får alt. Det er fryktelig irriterende når butikkene ikke har det man trenger fordi Gunda kjøpte alt de hadde. Det mest irriterende å tenke på er at mye av det som kjøpes på ekstremtilbud garantert blir kastet...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dra på meny og kjøp skikkelig kvalitet i stedet. Burde vært forbud mot å sette smakløse billigvarianter på bordet i høytiden. 

Hva er forskjellen på en dyr Edamerost på Meny og en superbillig på Kiwi når merket og innpakning er helt lik?? Kvalitet fordi Meny er dyrere? Ha ha 😅

Anonymkode: eef45...fe0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg elsker butikkene for at de setter ned prisene til jul som ufør på minstesats. Supert at også vi med lav inntekt kan få spise julemat og pepperkaker.

Anonymkode: 7296c...6d0

Men når det er utsolgt så får du det jo ikke du heller.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen på en dyr Edamerost på Meny og en superbillig på Kiwi når merket og innpakning er helt lik?? Kvalitet fordi Meny er dyrere? Ha ha 😅

Anonymkode: eef45...fe0

Du tror det bare er et merke og en kvalitet på Edamer? 

Når det først er det du drar frem; akkurat Edamer kjøper jeg helst på spesialbutikk med ostedisk. Den skal være dekket av voks, som er den tradisjonelle måten å beskytte osten på, ikke plast. Den skal være perfekt balansert nøtteaktig, uten noen bitterhet, og i alle fall uten så høyt saltinnhold enn billigvariantene har. Den skal være modnet slik at smaken blir mer komplekst, uten at det overdøver mildheten som kjennetegner en god Edamer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...