Maia70 Skrevet 13. desember 2024 #121 Del Skrevet 13. desember 2024 Tått skrev (25 minutter siden): Åh hellige enfold! Finnes det ikke grenser for dumskap? https://www.nationen.no/mener-ornebestanden-er-ute-av-kontroll-vi-har-nadd-grensa-for-lenge-siden/s/5-148-559972 La oss si dette er sant. Tror du vindturbinene utelukkende tar ørn? Og jeg syns det er ufint å kalle noen dum i hver eneste post. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #122 Del Skrevet 13. desember 2024 Maia70 skrev (4 minutter siden): La oss si dette er sant. Tror du vindturbinene utelukkende tar ørn? Og jeg syns det er ufint å kalle noen dum i hver eneste post. Folk som har behov for å kalle andre dumme forstår faktisk ikke selv hvordan de fremstår. Anonymkode: 7f5c7...380 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 13. desember 2024 #123 Del Skrevet 13. desember 2024 Maia70 skrev (9 minutter siden): La oss si dette er sant. Tror du vindturbinene utelukkende tar ørn? Og jeg syns det er ufint å kalle noen dum i hver eneste post. Jeg kalte deg ingenting, det jeg sa var at det du skrev var dumskap. Og det var du som trakk fram ørn gjennom hele innlegget ditt. Ørnebestanden i norge øker med ca 2 % årlig og det har den gjort lenge...den største trusselen mot ørn og alle fugler egentlig er klimaendringer....klimaendringer vi kan unngå ved å bruke solcellepaneler, elbiler og vindturbiner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #124 Del Skrevet 13. desember 2024 Tått skrev (3 timer siden): Jeg kalte deg ingenting, det jeg sa var at det du skrev var dumskap. Og det var du som trakk fram ørn gjennom hele innlegget ditt. Ørnebestanden i norge øker med ca 2 % årlig og det har den gjort lenge...den største trusselen mot ørn og alle fugler egentlig er klimaendringer....klimaendringer vi kan unngå ved å bruke solcellepaneler, elbiler og vindturbiner.. Det "grønne" skiftet er selvfølgelig svart. Uendelig naturødeleggelse presset igjennom av globalister som tjener gode penger på elendigheten. Det eneste som kan redde kloden er drastisk redusert forbruk, men det gjør ikke de rike enda rikere. Og da er det ikke interessant.. Anonymkode: 8f3d8...c9d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #125 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det "grønne" skiftet er selvfølgelig svart. Uendelig naturødeleggelse presset igjennom av globalister som tjener gode penger på elendigheten. Det eneste som kan redde kloden er drastisk redusert forbruk, men det gjør ikke de rike enda rikere. Og da er det ikke interessant.. Anonymkode: 8f3d8...c9d Eneste som kan redde verden er at folk i asia/afrika midt-østen slutter å få 5-8 barn. Anonymkode: 35086...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #126 Del Skrevet 13. desember 2024 Tått skrev (6 timer siden): Menigheten? https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Energy_production_and_imports Si meg, skjønner du ikke hva du linker til? Du må jo LESE det som står på EU sine sider, du klipper jo ut en sammenligning mellom to av mange energikilder. Renewable energy sources represented an estimated 24.1% of the European Union’s final energy use in 2023. The share is estimated to have increased by one percentage point when compared with 2022, still largely driven by strong growth in solar power. The share is also amplified by a small 2023 reduction in non-renewable energy consumption. Meeting the new minimum EU target of 42.5% for 2030 will demand more than doubling the rates of renewables deployment seen over the past decade and a deep transformation of the European energy system. Anonymkode: ec6d7...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 13. desember 2024 #127 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Si meg, skjønner du ikke hva du linker til? Du må jo LESE det som står på EU sine sider, du klipper jo ut en sammenligning mellom to av mange energikilder. Renewable energy sources represented an estimated 24.1% of the European Union’s final energy use in 2023. The share is estimated to have increased by one percentage point when compared with 2022, still largely driven by strong growth in solar power. The share is also amplified by a small 2023 reduction in non-renewable energy consumption. Meeting the new minimum EU target of 42.5% for 2030 will demand more than doubling the rates of renewables deployment seen over the past decade and a deep transformation of the European energy system. Anonymkode: ec6d7...419 Hva er det du surrer om? Jeg bryr meg ikke om hva en EU-byråkrat skriver...det var noen gode grafer der jeg linket til. Hvis du liker tekst bedre enn grafer prøv denne isteden da. https://ember-energy.org/latest-insights/eu-wind-and-solar-overtake-fossil-fuels/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 13. desember 2024 #128 Del Skrevet 13. desember 2024 Sjuke prisar me har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 13. desember 2024 #129 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det "grønne" skiftet er selvfølgelig svart. Uendelig naturødeleggelse presset igjennom av globalister som tjener gode penger på elendigheten. Det eneste som kan redde kloden er drastisk redusert forbruk, men det gjør ikke de rike enda rikere. Og da er det ikke interessant.. Anonymkode: 8f3d8...c9d Nei det eneste som kan redde menneskeheten er å få slutt på desinformasjonskampanjen fra oljeselskapene..som du tydeligvis har bitt på. Det grønne skiftet er grønt og det blir grønnere for hvert år etter hvert som vi får faset inn mer og mer sol/ vindkraft på strømnettet over hele kloden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #130 Del Skrevet 14. desember 2024 Tått skrev (6 timer siden): Hva er det du surrer om? Jeg bryr meg ikke om hva en EU-byråkrat skriver...det var noen gode grafer der jeg linket til. Hvis du liker tekst bedre enn grafer prøv denne isteden da. https://ember-energy.org/latest-insights/eu-wind-and-solar-overtake-fossil-fuels/ Du er egentlig ikke verdt et svar en gang for du fremstår som et troll. DU linker til en offisiell EU-side og så vil du ikke forholde deg til det som står der? Du er avkledd, så du kan bare droppe å prøve med andre linker du heller ikke forstår. Anonymkode: ec6d7...419 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #131 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det "grønne" skiftet er selvfølgelig svart. Uendelig naturødeleggelse presset igjennom av globalister som tjener gode penger på elendigheten. Det eneste som kan redde kloden er drastisk redusert forbruk, men det gjør ikke de rike enda rikere. Og da er det ikke interessant.. Anonymkode: 8f3d8...c9d Det er nettopp dette. Vindkraft og solkraft vil aldri noensinne kunne opprettholde det nivået av forbruk vi har lagt oss til med fossile energikilder. Det blir musepiss i den store sammenhengen. Vi er nødt til å få ned forbruket, og et viktig sted å starte er å kutte i elektrisitetsbehovet og da spesielt batteribiler som vil kreve enorme ressurser. Hvis resten av verden skal opp på samme elbilandel som i Norge vil det ikke finnes nok strøm i verden til å dekke dette behovet. Så det er første bud, å få stanset elbilgalskapen og få kontroll på prisene igjen. Og det grønne skiftet må selvsagt skrotes umiddelbart. Anonymkode: ec6d7...419 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 14. desember 2024 #132 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.03): Feil. Det vsr drøssevis av debatter i alle nedia ang dette. Anonymkode: 7f5c7...380 Debatter ja, men innholdet i avtalen var klausulert til å holdes hemmelig i 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 14. desember 2024 #133 Del Skrevet 14. desember 2024 Tått skrev (På 13.12.2024 den 11.00): Ja mens den andre halvdelen av rødt prøvde å få oss inn i union med NordKorea.. Hvis noen ikke klarer å få ned strømprisen i norge er det Rødt og INP. Avsporing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 15. desember 2024 #134 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er nettopp dette. Vindkraft og solkraft vil aldri noensinne kunne opprettholde det nivået av forbruk vi har lagt oss til med fossile energikilder. Det blir musepiss i den store sammenhengen. Vi er nødt til å få ned forbruket, og et viktig sted å starte er å kutte i elektrisitetsbehovet og da spesielt batteribiler som vil kreve enorme ressurser. Hvis resten av verden skal opp på samme elbilandel som i Norge vil det ikke finnes nok strøm i verden til å dekke dette behovet. Så det er første bud, å få stanset elbilgalskapen og få kontroll på prisene igjen. Og det grønne skiftet må selvsagt skrotes umiddelbart. Anonymkode: ec6d7...419 Verste svadaen jeg har lest på lenge...og opplagt fra en kant som taper stort på skiftet vi er midt oppe i. Et skifte som ikke lar seg stoppe samma F fordi grønn energi og elbiler blir 10 x billigere enn svart skitten energi..google disrupsjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #135 Del Skrevet 15. desember 2024 Frp var vel eneste partiet som stemte for fler utenlandskabler når de gamle nå skal fornyes. De er også i prinsipp mot statlig monopol og regulering Anonymkode: 244ff...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #136 Del Skrevet 15. desember 2024 Alle snakker om strømprisen, men ingen snakker om nettleieavgiften. På mine strømregninger har nettleien i hele år vert dobbelt så høy som strømprisen. Samtidig som det er stort underskudd på strøm så skal hele landet elektrisifiseres som ledd i å innfri klimagnålet fra den politiske arena. Anonymkode: 19411...e10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rick Skrevet 15. desember 2024 #137 Del Skrevet 15. desember 2024 Deutsche Bahn har avtale med Noreg om straum til 30 øre per kwt. Avtalen er frå august 2021 og gjeld i ti år: https://www.nettavisen.no/okonomi/kjempeavtale-for-tysk-gigant-skal-betale-minipris-for-norsk-strom/s/5-95-599060 Samtidig betaler nordmenn opptil 13kr/KWh. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #138 Del Skrevet 16. desember 2024 Rolig, akkurat nå strømpris litt lavere og all industri kan produsere litt inntil 1-2 uker da kulda setter inn. Anonymkode: 35086...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #139 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rolig, akkurat nå strømpris litt lavere og all industri kan produsere litt inntil 1-2 uker da kulda setter inn. Anonymkode: 35086...8b0 Kulda setter ikke inn om 1-2 uker. Anonymkode: 7f5c7...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #140 Del Skrevet 16. desember 2024 Rick skrev (21 timer siden): Deutsche Bahn har avtale med Noreg om straum til 30 øre per kwt. Avtalen er frå august 2021 og gjeld i ti år: https://www.nettavisen.no/okonomi/kjempeavtale-for-tysk-gigant-skal-betale-minipris-for-norsk-strom/s/5-95-599060 Samtidig betaler nordmenn opptil 13kr/KWh. Selvfølgelig. Nå er det ramaskrik i Sverige fordi Norge vil kutte kablene. Det er jo selvsagt fordi Sverige taper stort på at de ikje lenger kan kjøpe billig norsk strøm og selge dyrt til Europa. Hvor dum er det mulig bli her i landet? Anonymkode: ec6d7...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå