Gå til innhold

Hvordan har du forandret deg etter som du har blitt eldre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker enda mer på hvordan mine ha dlinger går utover andre. Var veldig dramatisk og lagde mye styr i forholdene mine, idag hadde jeg visst at det var basert på at jeg ikke følte det rette for dem og at de ikke trivdes når jeg behandlet dem sånn. 

Reflekterer lengre. Er litt mer realistisk i forståelsen av omverdenen og andre. Er mindre emsojonellt dramatisk, selv om jeg enda er det en del. 

Hadde mer håp før, men det er ikke bare dumt at deler av det har forsvunnet, for mye av det var ikke så viktig. Hadde tomme drømmer, å nå ser jeg hva i dem som ikke hadde gjort livet bedre, menn verre. Er mindre crindge. Bryr meg litt mindre om å bli akseptert for utsendet, selv om jeg fortsatt bryr meg mye. Men har fått en litt større, vi lever bare denne gangen, om de ikke heier, må jeg fortsatt gjøre det for meg. Det går bra at vi avslår hverandre, vi kan ikke like alle og det gjør ikke jeg heller. Mye mer jordnær realisme, godt. 

Men må få rævva i gir å skape en viktig endring som ikke har kommet, men jeg kjenner kan og burde, å det er produktivitet. Har enda drømmer som jeg kjenner det hadde vært fint å prøve seg på 😊 Har enda mye å lære. 

Anonymkode: 30425...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 19.52):

Jeg er helt klart blitt rausere og mer tolerant.  Jeg synes det er lettere å forstå og akseptere at det er mange måter å gjøre ting på og leve et godt liv på. Jeg har sluttet å irritere meg over "feil" hos andre.

Anonymkode: 159e1...738

Signerer denne 🫶. Pluss bryr meg minimalt om andres meninger / forventninger . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lysten til å møte folk er sterkere, mens kapasiteten er mindre. Jeg er nødt til å prioritere. Før kastet jeg meg i bussen hvis venner foreslo å ta en kaffe i byen og jeg følte at jeg hadde like mye energi da jeg kom hjem sent på kveldstid. Det sosiale behovet er ikke mindre, tvert imot,  men desverre må jeg velge med omhu fordi jeg ikke har overskuddet og kapasiteten lenger,  og jeg har ikke dårligere helse eller er gammel. Men jeg har likevel merket det veldig godt de siste årene. Jeg har mindre skrupler med å finne en måte å  komme meg ut av vennskap der det er økonomisk snylting, hersketeknikker og negativ sladder.  

Anonymkode: 1a90b...0c3

Dette var veldig godt beskrevet. Føler det samme. TS. 

Anonymkode: 7c473...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å ta alt så seriøst etter jeg bikket 40 og setter nå mer pris på et «enklere» liv. 

Anonymkode: 68c52...631

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha. Da er jeg gamlere enn deg for jeg hører på P2 🙂

Anonymkode: 44d23...130

Eldre enn deg heter det. Ikke gamlere enn deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (9 minutter siden):

Eldre enn deg heter det. Ikke gamlere enn deg.

Det er vedkommende helt sikkert klar over fra før. Noen liker å leke med språket og ingen har bedt deg om å rette på dem.

Anonymkode: bc0c7...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vedkommende helt sikkert klar over fra før. Noen liker å leke med språket og ingen har bedt deg om å rette på dem.

Anonymkode: bc0c7...cfe

Ingen trenger å be meg om noe som helst. Jeg gjør det allikevel. Nei,det er ikke sikkert vedkommende er klar over det. Det er så mye dårlige språkkunnskaper i dag at jeg blir helt satt ut. Det verste er at mange skylder på dysleksi. Når det er tydelig at det bare er slurv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...