Gå til innhold

Er dette sopp?

An0nymm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker du bør se nøyere på bildene. Hvis selger har malt vinduskarmer for å skjule dette, uavhengig alder på vindu, så bør TS melde det inn pga selgers forsøk på å skjule mugg alene. 

Anonymkode: ca46e...60f

Tenker du bør se litt nøyere på de første bildene fra ts før du svarer så bastant. De andre bildene som kom senere kan se mer lumsk ut, men ikke de første med sprekker i malingen/treverket. 

Anonymkode: bf788...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De første bildene. Der er det bilder av sprekker i treverket. Kan jo være mugg der også, men i all hovedsak sprekk. 

Men kjære vene, klikk på bildet som jeg la ved i kommentaren sist, så ser du selv. Du henger deg opp i bildet som bare viser sprekker, du må se alle bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du bør se litt nøyere på de første bildene fra ts før du svarer så bastant. De andre bildene som kom senere kan se mer lumsk ut, men ikke de første med sprekker i malingen/treverket. 

Se bilde i post nr 5 på side 1. Dette er mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kjære vene, klikk på bildet som jeg la ved i kommentaren sist, så ser du selv. Du henger deg opp i bildet som bare viser sprekker, du må se alle bildene. 

Jeg så på de tre bildene du la ved. KUN det siste bildet som ts delte i eget innlegg fra et soverom, ser jeg at kan ligne svertesopp. De tre første i HI minner ikke på noen måte om sopp. De var, som jeg forsto, også fra et annet rom. Derfor tror JEG at det er vinduene på soverommet, hvor tidligere eier tørket klær, er det eneste av reell bekymring. Men du må gjerne vise nøyaktig hvor du ser sopp på de første tre bildene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se bilde i post nr 5 på side 1. Dette er mugg. 

… Nettopp. Der jeg skrev til ts at det lignet sprekker er fra hoved innlegget, ikke bilder som kom senere. Det er adskilte rom hun har sendt bilder fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg så på de tre bildene du la ved. KUN det siste bildet som ts delte i eget innlegg fra et soverom, ser jeg at kan ligne svertesopp. De tre første i HI minner ikke på noen måte om sopp. De var, som jeg forsto, også fra et annet rom. Derfor tror JEG at det er vinduene på soverommet, hvor tidligere eier tørket klær, er det eneste av reell bekymring. Men du må gjerne vise nøyaktig hvor du ser sopp på de første tre bildene. 

Bilde nr 1. Tydelig sopp langs kantene her ja. TS har tatt bilde fra flere vinkler og ikke bare fra en kant. 

IMG_6289.jpeg.385d4fb42c153e990bedd9bf45b7ce33.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bilde nr 1. Tydelig sopp langs kantene her ja. TS har tatt bilde fra flere vinkler og ikke bare fra en kant. 

IMG_6289.jpeg.385d4fb42c153e990bedd9bf45b7ce33.jpeg

Sorry, men jeg ser ikke at dette er tydelig sopp. Det et svarte lister rundt karm og vindu, og mest sannsynlig sprekt i skjøten på karmen og vindusbrettet. Hadde det vært svertesopp ville nok dette spredt seg flekkvis fra sprekken og oppover karmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
An0nymm skrev (På 11.1.2025 den 13.28):

IMG_6505.jpeg

An0nymm skrev (På 11.1.2025 den 11.34):

Hm, hva med dette?

På det ene soverommet.

Noe jeg bør melde til boligkjøperforsikring? 

IMG_6502.jpeg

Her synes jeg det er uklart og muligens sopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sorry, men jeg ser ikke at dette er tydelig sopp. Det et svarte lister rundt karm og vindu, og mest sannsynlig sprekt i skjøten på karmen og vindusbrettet. Hadde det vært svertesopp ville nok dette spredt seg flekkvis fra sprekken og oppover karmen. 

Nei det er ikke svarte lister, det er sopp du ser i karmen. Sett sammen med bilde i kommentar 5; det er sopp. Jeg orker ikke å diskutere dette mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei det er ikke svarte lister, det er sopp du ser i karmen. Sett sammen med bilde i kommentar 5; det er sopp. Jeg orker ikke å diskutere dette mer. 

Bilde fra nr 5 er jo på et helt annet rom. Hvor det også er tørket klær i. Herregud. Skjønner ikke hvorfor du diskuterer heller, håper du at ts har sopp i hele leiligheten? Dette tviler jeg for at en fagperson hadde sagt at var sopp, kun ut i fra et bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bilde fra nr 5 er jo på et helt annet rom. Hvor det også er tørket klær i. Herregud. Skjønner ikke hvorfor du diskuterer heller, håper du at ts har sopp i hele leiligheten? Dette tviler jeg for at en fagperson hadde sagt at var sopp, kun ut i fra et bilde. 

Det er sopp på begge bildene. Altså, zoom inn på bildene, så ser du ordentlig. Ja, TS skrev for at par timer at selger hadde pleid å tørke klær der. 

Selvsagt vil jeg ikke at det skal være sopp der, for en helt tullete ting å si. Nei, du får bare tro det er sort list :klaske: 

https://www.naaf.no/inneklima/fukt-og-muggsopp-i-bolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er sopp på begge bildene. Altså, zoom inn på bildene, så ser du ordentlig. Ja, TS skrev for at par timer at selger hadde pleid å tørke klær der. 

Selvsagt vil jeg ikke at det skal være sopp der, for en helt tullete ting å si. Nei, du får bare tro det er sort list :klaske: 

https://www.naaf.no/inneklima/fukt-og-muggsopp-i-bolig

Skjønner ikke hvorfor du sender en link om fukt og muggsopp. Jeg har sett mugg i vinduskarm, men jeg har også sett vinduskarmer fra 90 tallet som er hvitmalt- som også har sprekt i malingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du sender en link om fukt og muggsopp. Jeg har sett mugg i vinduskarm, men jeg har også sett vinduskarmer fra 90 tallet som er hvitmalt- som også har sprekt i malingen 

Fordi linken viste tilsvarende på bildet. Altså, vinduskarmen er malt, og det du ser er både sprekker i malen, og mugg. Det er helt nyttesløst å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi linken viste tilsvarende på bildet. Altså, vinduskarmen er malt, og det du ser er både sprekker i malen, og mugg. Det er helt nyttesløst å diskutere. 

Ser ikke poenget med at du diskuterer med meg jeg heller. Jeg skrev at «dette ser ut som» og jeg skrev at det godt kunne være sopp også, og at ts kunne prøve å vaske med en klut for å se om kluten ble sort. HVORFOR DISKUTERER DU? Du nekter for at det er sprekk i maling. Fordi dette er sopp. For min del kan det være både det ene og det andre, jeg sier hva jeg tror det er til ts. Så får du si hva DU tror det er. Det er ikke deg eller meg som skal stille noe diagnose på leiligheten til ts uansett. Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor du lager en sak av mitt innlegg til ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ser ikke poenget med at du diskuterer med meg jeg heller. Jeg skrev at «dette ser ut som» og jeg skrev at det godt kunne være sopp også, og at ts kunne prøve å vaske med en klut for å se om kluten ble sort. HVORFOR DISKUTERER DU? Du nekter for at det er sprekk i maling. Fordi dette er sopp. For min del kan det være både det ene og det andre, jeg sier hva jeg tror det er til ts. Så får du si hva DU tror det er. Det er ikke deg eller meg som skal stille noe diagnose på leiligheten til ts uansett. Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor du lager en sak av mitt innlegg til ts.

Jeg har aldri nektet for at det finnes sprekker i malingen på bilder. Men det er ikke sprekker i malingen som er relevant for tråden, så derfor er det ikke det jeg kommenter. 

Jeg har normalt syn og vet hvordan sopp i vinduskarm ser ut. Her er begge bildene zoomet inn. Du får bare synes at det er svart list. Enda godt du ikke jobber med inneklima. 

472045416_1291606848822585_2366247468270501616_n.jpg

472340253_2161763660892175_4526025433429254174_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...