An0nymm Skrevet 11. desember 2024 #1 Del Skrevet 11. desember 2024 Hei Nettopp kjøpt leilighet. Bygget i 1990, og vinduer/karmer er fra denne tid. Er det bildene viser noe å bekymre seg over? Ja, det trekker litt fra vinduer/balkongdør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 11. desember 2024 #2 Del Skrevet 11. desember 2024 Nei. Det blir sånn om vinteren når det blir stor forskjell på temperatur inne og ute. Vask det vekk med klor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 Klor funker! Anonymkode: 102b7...2f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 An0nymm skrev (7 minutter siden): Hei Nettopp kjøpt leilighet. Bygget i 1990, og vinduer/karmer er fra denne tid. Er det bildene viser noe å bekymre seg over? Ja, det trekker litt fra vinduer/balkongdør. Litt råtesopp, kanskje? Og litt sort gummilist rundt vinduet? Øke innetemperaturen og senk luftfuktigheten. Vask godt og ha god utlufting mens du vasker. Anonymkode: f3cee...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet i går, 10:34 Forfatter #5 Del Skrevet i går, 10:34 (endret) Hm, hva med dette? På det ene soverommet. Noe jeg bør melde til boligkjøperforsikring? Endret i går, 10:41 av An0nymm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:44 #6 Del Skrevet i går, 10:44 Bare å male over med litt trønderblekk.. Anonymkode: bb9b7...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 23 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 23 timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Hva står om vinduer og vinduskarm i tilstandsrapporten? Anonymkode: 0d61d...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Det blir fort sånn dersom det er fuktig og høye temperatur forskjeller inne og ute. Kanskje du og de før deg ikke har luftet godt nok? Var karmen nymalt når du flyttet inn slik at du tenker de har malt over råtesopp? Da ville jeg kontaktet forsikringsselskapet med en gang. Vet ikke hvor langt du kommer med det, men uansett viktig å melde fra så tidlig som mulig. Anonymkode: 8bea0...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 22 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 22 timer siden Vinduer fikk TG2 pga alder, thats it. Er det farlig med denne type sopp, eller hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 22 timer siden Forfatter #11 Del Skrevet 22 timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden An0nymm skrev (2 timer siden): Hm, hva med dette? På det ene soverommet. Noe jeg bør melde til boligkjøperforsikring? Ja det er sopp. Mest sannsynlig pga for dårlig utlufting/kondens. Har du vindusluke eller luke i veggen? Er det varme i rommet, eller alltid kaldt? Anonymkode: ca46e...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 22 timer siden Forfatter #13 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er sopp. Mest sannsynlig pga for dårlig utlufting/kondens. Har du vindusluke eller luke i veggen? Er det varme i rommet, eller alltid kaldt? Anonymkode: ca46e...60f Ventiler øverst. De er åpne. Ikke varmekilde på i rommet. Brukes som kontor bare/gjesterom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden An0nymm skrev (6 minutter siden): Ventiler øverst. De er åpne. Ikke varmekilde på i rommet. Brukes som kontor bare/gjesterom Vet du når vinduene er fra? Hvilken etasje er dette, er det varme i tilstøtende rom? Er døren til rommet lukket? Anonymkode: ca46e...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 21 timer siden Forfatter #15 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du når vinduene er fra? Hvilken etasje er dette, er det varme i tilstøtende rom? Er døren til rommet lukket? Anonymkode: ca46e...60f De er fra 1990. Toppetasje. Betongvegg til nabo, ellers støter det til utside, samt min egen gang. Døren pleier stå på gløtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden Det er veldig veldig vanlig på så gamle og utette vinduer. Spesielt når du ikke lufter mer og heller ikke har varmekilder som sørger for en stabil temperatur. Du får ikke noe igjen på en boligkjøperforsikring når det er 35 år gamle vinduer med tg2 som trekker.... Anonymkode: 0d61d...d87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden An0nymm skrev (2 minutter siden): De er fra 1990. Toppetasje. Betongvegg til nabo, ellers støter det til utside, samt min egen gang. Døren pleier stå på gløtt. Hvordan så det ut på visning, og hvor lenge siden er dette? Jeg er enig i at vinduene nok er modne for utskifting, og at det ikke er sikkert du vil kunne få igjen på forsikring. Men, da skulle takstrapporten ha skrevet TG3, ikke TG2. Har takstmann skrevet noen kommentar? Jeg blir ikke overrasket hvis selger har malt over vinduskarmer før salg. Jeg ville meldt det inn til boligkjøperforsikringen med en gang, selv om du ikke skulle ha hatt noen sak. Viktig at det registreres, tilfelle det skulle vise seg å bli et omfattende problem. Anonymkode: ca46e...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymm Skrevet 21 timer siden Forfatter #18 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan så det ut på visning, og hvor lenge siden er dette? Jeg er enig i at vinduene nok er modne for utskifting, og at det ikke er sikkert du vil kunne få igjen på forsikring. Men, da skulle takstrapporten ha skrevet TG3, ikke TG2. Har takstmann skrevet noen kommentar? Jeg blir ikke overrasket hvis selger har malt over vinduskarmer før salg. Jeg ville meldt det inn til boligkjøperforsikringen med en gang, selv om du ikke skulle ha hatt noen sak. Viktig at det registreres, tilfelle det skulle vise seg å bli et omfattende problem. Anonymkode: ca46e...60f Skal gjøre det. Visning var i august og så ikke antydninger, men husker megler sa det var nymalt. Sameiet skal snart bytte vinduer og dører, men jeg håper ikke det er mer omfattende og at dette kun ligger i vinduene og ikke andre steder. Her er takstrapporten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden Så det var nymalt for noen måneder siden, og så ser det slik ut nå? Da har det trolig blitt malt nettopp for å skjule dette, tenker jeg. Vet ikke om det er sopp, men det ligner råte. Vi har dette i våre vinduer, litt eldre bolig enn din. Anonymkode: c092c...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden An0nymm skrev (5 minutter siden): Skal gjøre det. Visning var i august og så ikke antydninger, men husker megler sa det var nymalt. Sameiet skal snart bytte vinduer og dører, men jeg håper ikke det er mer omfattende og at dette kun ligger i vinduene og ikke andre steder. Her er takstrapporten. Meld det inn, for formalitetens skyld. Jeg er helt sikker på at selger har malt for å skjule det. Siden sameiet snart er i gang med utskifting av vinduer, så ordner nok dette seg fint. Men du bør likevel dokumentere det, og få med at selger har malt for å skjule. For hvis det skulle oppstå andre ting med boligen som selger kanskje kan ha prøvd å skjule, så har du dokumentert at selger allerede har løyet èn gang. Anonymkode: ca46e...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå