Gå til innhold

Barn som plutselig faller og ikke får med føttene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mål benlengden hans når han sover eller om du får ham til å ligge rolig -

Jeg falt ofte på flatmark som godt voksen pga forskjellig benlengde etter div skader i beinet. Det ble borte da benlengden ble justert i det andre beinet ved annen nødvendig kirurgi.

Anonymkode: 52305...f7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg kan få til å filme han. Han gjorde det tidlig i dag. Han sprang fra stua og til gangen, plutselig ramlet han rett frem så lang han var. Ingen hindringer i veien å føttene «hang igjen».

jeg forsøkte også å legge merke til noe nå i ettermiddag, å sett på videoer av han fra september og til nå. Jeg la merke til at det kanskje ser ut som den ene foten ikke «lystrer» helt i takt med den andre , når han går vanlig. 

jeg blir selvsagt litt bekymret. Det er noen ganger jeg har lagt merke til at han skjeler, som nevnt ovenfor av en annen bruker. Har tenkt at han kanskje alltid har gjort det uten at jeg har sett det. Ellers har han lite matlyst for tiden og spiser mye mindre enn han pleier,  han våkner en del på nettene. 

Han har vært en bedagelig kar frem til nå de siste ukene, da sov han hele natten gjennom. I perioder med tannfrembrudd har han våknet en del, så det kan være en årsak det også. 

vi har time neste uke, håper alt går bra med lilleskatten vår❤️

Anonymkode: 11de7...b9b

Det blir bra å få en vurdering av lege. Selv om jeg både håper og tror at alt går helt fint ❤️ Men tørr å stå litt på ditt hvis magefølelsen sier at konklusjonen er feil. Du kjenner han best og merker best om det er noe. 

Anonymkode: 5e61e...d66

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hva mener du. «For å ta vare på deg selv»? 

Skal man sette seg til å gruble på alt som kan være tegn på at noe ikke er bra, eller se eer om noe er annerledes, så kan man lett bli skrullerusk. Det pleier være logisk for de fleste. Også for oss som går inn på legekontoret som friske og kommer ut igjen med en dødsdom. 

Anonymkode: 8f16a...05d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt startet å falle ved 2 års alder. Dro til legevakt og ble direkte lagt inn på riksen. 

Var alvorlig, men gikk bra.

Ikke vent for lenge med slike symptomer. 

Anonymkode: 8c1f6...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skal man sette seg til å gruble på alt som kan være tegn på at noe ikke er bra, eller se eer om noe er annerledes, så kan man lett bli skrullerusk. Det pleier være logisk for de fleste. Også for oss som går inn på legekontoret som friske og kommer ut igjen med en dødsdom. 

Anonymkode: 8f16a...05d

Jada. Nå er det jo barnehagen som har tatt opp en bekymring, å da tenker jeg man skal ta det alvorlig. De kan med barn og ser barn hele tiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min gutt startet å falle ved 2 års alder. Dro til legevakt og ble direkte lagt inn på riksen. 

Var alvorlig, men gikk bra.

Ikke vent for lenge med slike symptomer. 

Anonymkode: 8c1f6...3b2

Hadde han andre symptomer også eller dro dere til lege kun på bakgrunn av fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mål benlengden hans når han sover eller om du får ham til å ligge rolig -

Jeg falt ofte på flatmark som godt voksen pga forskjellig benlengde etter div skader i beinet. Det ble borte da benlengden ble justert i det andre beinet ved annen nødvendig kirurgi.

Anonymkode: 52305...f7b

Takk for svar. Har sett flere påpeke at det kan være noe med føttene eller med hoftene. Så det er jo betryggende ❤️

Satser på at det er noe helt uskyldig😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Hva sa legen, TS?

Anonymkode: 27895...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...