Gå til innhold

Posten har rotet bort julegaver.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Posten finner ikke pakken min, men jeg får ingen avklaring på om den faktisk er borte og kan derfor ikke bestille nytt. De sier de ikke har noe maksfrist på slike saker, stemmer dette? Må jeg bare ta sjansen på at jeg får den, eller risikere å bestille dobbelt opp for å være sikker på at jeg får julegavene? 

Anonymkode: 982d8...286

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det tilfeldigvis nettbutikk med gratis frakt, retur og utvidet åpent kjøp i disse tider? I så fall hadde jeg bestilt på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en nettbutikk så får du jo tilsendt ny vare fra nettbutikken, ingenting tapt der. 

Anonymkode: a7c63...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (1 time siden):

Er det tilfeldigvis nettbutikk med gratis frakt, retur og utvidet åpent kjøp i disse tider? I så fall hadde jeg bestilt på nytt. 

Ikke fri retur, men får gjerne bare ta den kostnaden da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er en nettbutikk så får du jo tilsendt ny vare fra nettbutikken, ingenting tapt der. 

Anonymkode: a7c63...c05

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at folk i posten har stjålet pakker jeg har sendt. Når jeg har konfrontert har de ikke ønsket å rydde opp i det. 
har generelt utrolig liten tillitt til dem

Anonymkode: 56201...5cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke fri retur, men får gjerne bare ta den kostnaden da. 

Hva mener du?

Ved kjøp på nett har du to ukers angrerett

Anonymkode: 3098a...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (44 minutter siden):

Er det lenge siden pakken ble sendt? Er den registrert inn noe sted? 

Det er en stund siden ja. Den kom frem til pakkeboks for over en uke siden, men da denne var full skulle den videre til hentested men ingen informasjon etter det.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har opplevd at folk i posten har stjålet pakker jeg har sendt. Når jeg har konfrontert har de ikke ønsket å rydde opp i det. 
har generelt utrolig liten tillitt til dem

Anonymkode: 56201...5cb

Ja, helt håpløs kundeservice i allefall. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ved kjøp på nett har du to ukers angrerett

Anonymkode: 3098a...b66

Ja, må nok bestille på nytt for sikkerhets skyld. Håper den kommer frem da. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tullet det til her også. To sendinger med gaver jeg ikke får til jul, og null hjelp fra kundeservice. Helt ubrukelige hele gjengen.

Anonymkode: 92502...aef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med Helt hjem. Pakken er hentet opp hos avsender, så full stopp. Det var privat, så varen kan ikke gjenskaffes.

Anonymkode: bc028...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme med Helt hjem. Pakken er hentet opp hos avsender, så full stopp. Det var privat, så varen kan ikke gjenskaffes.

Anonymkode: bc028...bbf

Uff, ja jeg fikk også problemer med helthjem. Virker som ingenting fungerer lenger av varelevering? Tørr ikke bestille mer tror jeg. Nå fikk jeg feil fortolling også på en vare og kan ikke hente den heller. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg det var noen mottakere i Stavanger som skulle få hjemlevering med ColliCare (aka Colli"care") for et par uker siden som ble skuffet også - sjåføren hadde glemt å lukke sidedøra på bilen, så det ble sentrifugalkraft-levert pakker både på døra, fortauet og i rundkjøringen langs veien han kjørte (regner vel kanskje med at ikke alle pakkene havnet på helt riktig adresse da....😅). Da jeg dro hjem fra jobb lå det fortsatt papp og knuste potter i det ene veikrysset😬 Meget spesielt at så mange transportbedrifter er så dårlige på nettopp det med transport og levering når det er det de helst skal være gode på...🙃

Anonymkode: fb98f...9ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid slike saker kan ta? Kan det ta over en måned liksom? Tør ikke å bestille nytt kjenner jeg, har vært så mye tull med flere leveringer nå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som vet hvor lang tid slike saker kan ta? Kan det ta over en måned liksom? Tør ikke å bestille nytt kjenner jeg, har vært så mye tull med flere leveringer nå.

Sjekk leveringsinformasjon/ordrebekreftelse for betingelser. 

Anonymkode: 5077d...569

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at så mange opplever problemer. Jeg bestille MYE på nett, og har aldri opplevd problemer med verken posten eller postnord. 

Anonymkode: 79e3c...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekk leveringsinformasjon/ordrebekreftelse for betingelser. 

Anonymkode: 5077d...569

Står ingenting der, bare om skadet og feil vare.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke skjønne at så mange opplever problemer. Jeg bestille MYE på nett, og har aldri opplevd problemer med verken posten eller postnord. 

Anonymkode: 79e3c...f77

Mulig jeg er uheldig, men jeg har nå krøll med 3 leveringer på en gang. 2 fra posten og 1 fra helthjem. To forsvunnet og en med feil fortolling. Så risikerer å ikke ha noen julegaver klare i år.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner de ikke pakken din, eller har det vært stopp i registrering siden den skulle vært levert til pakkeboks?

Et stort problem er at sjåfører ikke vet på forhånd om pakkeboksene er fulle eller ei, så når de kommer dit kan boksene være fulle, og de får ikke levert pakkene. Noen steder leverer de på nærmeste post i butikk, men hvis du har valgt pakkeboks så skal den jo egentlig dit. Da må de vente og forsøke helt til det er ledig. Er det litt størrelse på pakken så er det heller ikke mange rom den får plass i, så man må bare håpe at de foran i køen er raske.

Selv er jeg en som henter med en gang jeg får beskjed, men min erfaring fra tidligere på postkontoret er at ikke alle er like kjappe.

Anonymkode: 4bdee...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Uff, ja jeg fikk også problemer med helthjem. Virker som ingenting fungerer lenger av varelevering? Tørr ikke bestille mer tror jeg. Nå fikk jeg feil fortolling også på en vare og kan ikke hente den heller. 

Helt hjem hadde vel en bil som brant her om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (1 minutt siden):

Helt hjem hadde vel en bil som brant her om dagen

I mitt nærområde kjørte en trailer fra bring inn i en bru, så der ble det forsinket levering/ødelagte pakker/en bil i minus til å levere pakker en stund.

Det er mye som kan skje på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finner de ikke pakken din, eller har det vært stopp i registrering siden den skulle vært levert til pakkeboks?

Et stort problem er at sjåfører ikke vet på forhånd om pakkeboksene er fulle eller ei, så når de kommer dit kan boksene være fulle, og de får ikke levert pakkene. Noen steder leverer de på nærmeste post i butikk, men hvis du har valgt pakkeboks så skal den jo egentlig dit. Da må de vente og forsøke helt til det er ledig. Er det litt størrelse på pakken så er det heller ikke mange rom den får plass i, så man må bare håpe at de foran i køen er raske.

Selv er jeg en som henter med en gang jeg får beskjed, men min erfaring fra tidligere på postkontoret er at ikke alle er like kjappe.

De finner ikke pakken nei, ble stopp i sporing fra den skulle vært levert til pakkeboks og nå er den "returnert", men posten vet ikke hvor den er. De vet heller ikke hvor lang saksbehandlingstiden vil ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...