Gå til innhold

Forbrenner 250 kcal på 1 times styrketrening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tviler sterkt på det du 

Anonymkode: 239e3...4c6

Tommelfingerregelen for forbrenning ved løping er at man forbrenner kalorier lik sin vekt i kg per km. Så hvis hen veier ca. 61 kg så er det veldig realistisk.

Man forbrenner veldig lite kalorier i løpet av en styrkeøkt, bare tenk på hvor lite du faktisk beveger deg.

Anonymkode: e388d...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.14):

Sjekket kaloriforbruket på 1 times styrketrening i dag på en nettside. La inn vekt og varighet og det står at jeg har forbrent 250 kcal. Synes det var veldig lite, synes jeg har trent både godt og hardt. Noen som har noen innspill? 

Anonymkode: 9e013...c10

Ganske normalt ja. Forbrenner ikke så mye på selve treningen, men du «etter brenner» kalorier på en annen måte enn ved løping. Samtidig som at muskelmasse øker, og økt muskelmasse gir økt forbrenning. 

Trener du dog for å slanke deg, så burde du trene cardio i tillegg til styrke. 

Anonymkode: 7b4b4...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (På 12.12.2024 den 11.14):

Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta.  

Det kommer vel an på hvor tunge muskelgrupper man trener. En lett sprett på 50 kg som trener armer får ikke brent så mye, mens en kraftkar på 100 kg  som trener bein svir av mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...