AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Sjekket kaloriforbruket på 1 times styrketrening i dag på en nettside. La inn vekt og varighet og det står at jeg har forbrent 250 kcal. Synes det var veldig lite, synes jeg har trent både godt og hardt. Noen som har noen innspill? Anonymkode: 9e013...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Ikke urealistisk det. Anonymkode: df414...d99 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Syns det høres mye ut jeg da. 😅😂 Anonymkode: ce2aa...d82 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det høres mye ut jeg da. 😅😂 Anonymkode: ce2aa...d82 Enig. Anonymkode: c1357...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 Skal du brenne kalorier må du nok ha inn litt cardio. Når jeg løper i en time(13 km), forbrenner jeg over 800 kalorier, f.eks. Anonymkode: 4effd...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Hvis målet er å brenne flest mulig kalorier på kortest mulig tid, så bør du heller løpe på mølla. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig. Anonymkode: c1357...15a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns det høres mye ut jeg da. 😅😂 Anonymkode: ce2aa...d82 Alt for mye ja Anonymkode: a094a...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg forbrenner over 400 på en hardøkt med bein, men på en en overkroppsøkt forbrenner jeg mellom 200-300 kalorier. Avslutter som oftest med cardio. Økten i går, 1,t 20 min, bein, sykling og intervall på mølle: ca 700 kalorier. Anonymkode: 660e8...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Del Skrevet 11. desember 2024 Cardio forbrenner nok mest, jeg forbrenner 550 kcal på en rolig 8 km jogge-økt. Så en god kombinasjon av styrke og cardio er best. Anonymkode: 55c7a...2de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Del Skrevet 11. desember 2024 Det stemmer nok det. Hvis du trener på morgenen, så får du jo også fordelen ved at forbrenningen øker noe resten av dagen, dog ikke like mye som ved intervalltrening eller HIIT. Når man ser på kaloriene, er det jo derfor man sier at ved vektnedgang, så er trening grammene og maten er kiloene. Det skal ekstremt mye til å forbrenne alt vi dytter i oss med trening. Det er fra maten vi faktisk kan kontrollere det. Menn treningen er viktig for hjertet og kroppen generelt, og for det mentale! Anonymkode: e4033...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #11 Del Skrevet 11. desember 2024 Trening er veldig bra for å gå ned i fettprosent, men ikke fordi du bruker så mange kalorier på selve treningen. Trening bidrar til at kroppen utnytter energien bedre og bl.a bruker den til å bygge muskelmasse i stedet for å lagre den som fett. Anonymkode: 7b821...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 Det hørtes litt lavt ut. Men det finnes ingen fasit på hvor mye man forbrenner. Å telle kcal på trening er egentlig bare tull. Spis mindre og spis sunnere og få i deg mer protein. Så vil den styrketreningsøkta di virkelig gi effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 En god økt på en romaskin forbrenner godt!! Anonymkode: c5486...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #15 Del Skrevet 13. desember 2024 Lizard skrev (På 12.12.2024 den 11.14): Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta. 1. Estimatet på hvor mye du forbrenner er sannsynligvis feil. Klokker overestimerer noe veldig. 2. Trener man TUNG styrke må man ha lange pauser mellom settene, og man forbrenne mindre. Det er derfor bare tull å si at man ikke trener hardt hvis man forbrenner mindre på en styrkeøkt. Tvert imot, jo mer du forbrenner, jo mer sannsynlig er det at du har nærmet deg en kardioøkt og ikke en skikkelig tung styrkeøkt. Anonymkode: 7dc16...b87 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #16 Del Skrevet 13. desember 2024 Lizard skrev (På 12.12.2024 den 11.14): Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta. lol, nei. Du må ha 150 i puls i gjennomsnitt for å forbrenner 600 kalorier på en time. Mer realistisk er rundt 100-150 kalorier. Anonymkode: 436b4...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #17 Del Skrevet 13. desember 2024 Lizard skrev (På 12.12.2024 den 11.14): Da trener du ikke veldig hardt. Jeg har gjerne 600 kcal forbrent på en times styrketrening. Da legger jeg også gjerne inn noen intervaller med SkiErg for å få opp pulsen, men dette har ikke det helt store utslaget på kaloriene i forhold til selve styrkedelen av økta. Det tviler jeg på du gjør altså. 250 kcal på 1 time høres ut som greit estimat det, TS. Er målet å gå ned i vekt, så må du først og fremst spise mindre, du mister kiloene først og fremst på kjøkkenet. Treningsformene som forbrenner mest kcal i timen er cardio. Når det er sagt, så vil styrektrening hjelpe å forbrenne fett og bygge muskler. Jeg er helfrelst på å trene tung styrke og få i meg nok proteiner, det er min "slankekur". Før var det salat og tredemølla, men jeg trener nesten bare styrke nå og har siden august hatt utelukkende fokus på å bygge muskelmasse, som egentlig har betydd økt matinntak. Det har hatt en nesten litt uventet bivirkning at jeg har blitt slankere. Fettprosent går ned og muskelmasse opp. Man strammer opp. De fleste vil vel anbefale en kombinasjon av vekter og cardio. Velg først og fremst det som passer for deg, TS. Men som sagt, slanking skjer mest på kjøkkenet. Det er nok av de som synes det er kjipt at de trener og trener, men så går ikke vekten ned. Men det er jo nesten litt sånn at utelukkende kalorimessig så har jo vinninga omtrent gått i spinninga for noen når de spiser den bananen etter treningen omtrent.. Anonymkode: 4d1d4...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #18 Del Skrevet 14. desember 2024 De fleste seriøse leger i dag anbefaler vel ikke å trene engang, dersom man skal ned i vekt. Det brenner meningsløst lite kalorier sammenlignet med bare konseptet kaloriunderskudd. Anonymkode: 8bbab...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #19 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 0.08): Skal du brenne kalorier må du nok ha inn litt cardio. Når jeg løper i en time(13 km), forbrenner jeg over 800 kalorier, f.eks. Anonymkode: 4effd...baa Tviler sterkt på det du Anonymkode: 239e3...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #20 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 7.56): Cardio forbrenner nok mest, jeg forbrenner 550 kcal på en rolig 8 km jogge-økt. Så en god kombinasjon av styrke og cardio er best. Anonymkode: 55c7a...2de Du må jo være eksepsjonelt fjern hvis du tror det. Hva forbrenner folk som har en fysisk krevende jobb og holder på i 8 timer, tenker du? Det er ikke slik at de spiser så veldig mye mer enn andre. Anonymkode: 8bbab...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå