Gå til innhold

Han får meg til å gi opp ting jeg har drømt om…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har alltid drømt om å eie en bunad, men har aldri hatt råd til å kjøpe en. 
Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. Kjøpte hus sammen, og der gikk sparepengene jeg hadde planer om å kjøpe bl.a bunad for. 
Tiden er gått og jeg har ikke kjøpt bunad. 
Han har kjøpt seg mc og utstyr (lånt på huset som står 50/50 på oss) . Så da tok jeg opp at jeg kunne kjøpe bunad nå pga jeg skal selge min bil og egentlig skulle pengene jeg får for den gå i ny bil som er bestilt. (Vi klarer fint å kjøpe bil uten de pengene jeg får for min bil)
Han ble skikkelig sint og det ble en veldig krangel ut av det. Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden. 
Kjenner nå at hele bunadsdrømmen er knust, og den er ødelagt av han. 

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Jeg tenkte at han fikk mc, jeg bunad…to ting vi begge hadde veldig lyst på. 
Kunne aldri kjøpt en bunad nå, ville blitt for mye bi smak kjenner jeg. Trist, men sant…

Hvordan ville du følt i en slik situasjon? 

Anonymkode: cf285...cbc

Da bør du selge halvparten av mc en til mannen din 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Slutt med det der føleriet. Bestill deg bunad!

Anonymkode: cea29...437

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodbeforelong
ashley jackson skrev (23 timer siden):

Har du, en voksen dame, ikke råd til bunad?

Vel, begynn å spare da! Skrenk inn på mat, julegaver og annet ræl. Selg ting du ikke bruker. Bruk nett istedenfor plastpose. Ta en kveldsjobb. Og vips har du råd til en bunad!

Les det hun skriver da! Pengene er ikke problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell ham umiddelbart at du ønsker å selge deg ut av mcen. Han har dagen på å overføre 50% av kjøpesummen. Den summen bruker du til bunad, eller som start på sparing til bunad. Hadde ikke kosta meg NOE å tatt ut 1500 kr cash hver måned av felleskortet for å dekke videre sparing når han holder på sånn med den største selvfølgelighet. 

Anonymkode: 8e88d...60a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ligge på dødsleiet og angre på bunaden du aldri kjøpte. Her har mannen kjøpt mc uten at du har noe interesse for det, da kan du unne deg bunad som du har drømt om i mange år.

Og du skal bruke den med hevet hode og stolthet, og føle deg fin. Ikke bare fordi det er et nydelig plagg som representerer mye av kulturen vår, men også fordi den i ditt tilfelle vil representere at du er en fri kvinne som har greid å skaffe deg bunad helt selv, uten foreldre eller mann som måtte bidra.

Anonymkode: c37ac...517

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.02):

Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. Kjøpte hus sammen, og der gikk sparepengene jeg hadde planer om å kjøpe bl.a bunad for. 
Han har kjøpt seg mc og utstyr (lånt på huset som står 50/50 på oss) . Så da tok jeg opp at jeg kunne kjøpe bunad nå pga jeg skal selge min bil og egentlig skulle pengene jeg får for den gå i ny bil som er bestilt. (Vi klarer fint å kjøpe bil uten de pengene jeg får for min bil)
Han ble skikkelig sint og det ble en veldig krangel ut av det. Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden. 

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Kunne aldri kjøpt en bunad nå, ville blitt for mye bi smak kjenner jeg. Trist, men sant…

Kjøp bunad med god samvittighet du.Han har mc,ser han ikke den bør han byttes ut med en forståelsesfull mann.

Anonymkode: 05fb3...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Den bunaden kjøper du deg med stolthet. Og så holder du deg singel til du finner en dugelig mann. Jeg var 35 da jeg endelig fikk kjøpt meg bunad. Før den tid gikk pengene til å holde kreditorene unna det mannebarnet jeg bodde med. Jeg elsker bunaden min. Eksen derimot, han spyr jeg av tanken på å ha levd med. 

Anonymkode: 1bba4...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 21.02):

Hvorfor lar du deg kue på den måten?

Jeg hadde kjøpt bunad og sittet iført den på mc"n hans når han kom hjem..

"Enten selger vi begge deler, eller så har vi begge gjort èn fin ting for oss selv."

Anonymkode: 7e36c...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...