Gå til innhold

Han får meg til å gi opp ting jeg har drømt om…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slutt å skylde på mannen for at du ikke har kjøpt bunad. Voksne damer kjøper seg det de har lyst på. De trenger ikke støtte fra en mann.

Anonymkode: 36a6b...b62

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte selv å sette sparepengene dine i huset, og du velger å spørre ham om lov nå. 

Hvorfor skylder du på ham for dine egne valg?

Anonymkode: 213a4...7ad

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, vet jeg egentlig burde gjøre det, men kjenner at lysten på bunad har han klart å knuse. Ville brukt den med bismak…selv om det er det fineste plagget jeg vet. 

Anonymkode: cf285...cbc

Men slutt nå å sutre. Kjøp den bunaden. Må du ha applaus fra en mann for alle valg du tar? 
Tenk at voksne kvinner kan være så uselvstendige.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du at du vil selge din andel i mc for å kjøpe bunad, da du syntes mc er tullete å bruke penger på. Poenget er at det spiller ingen rolle hva han syntes.  Du trenger ikke hans tillatelse. Lager han sur stemning av det har du større problemer enn bunadsskjøp og forholdet bør evalueres. Å gi opp drømmer for en mann som ikke gjør det samme i retur er ikke verdt det. 

Anonymkode: fbbb0...aff

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. 

Han ble skikkelig sint 

Men du kan ikke bo sammen med en mann som tillater seg å bli skikkelig sint på ett voksent menneske fordi du ikke følger hans regler.

Han bestemmer ikke over deg TS.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt å skylde på mannen for at du ikke har kjøpt bunad. Voksne damer kjøper seg det de har lyst på. De trenger ikke støtte fra en mann.

De trenger ikke kjeft heller....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Glont? Er det et skjellsord? Aldri hørt noe annet enn glunt, som er et dialektord for gutt.

Anonymkode: 2ee4c...aed

Glont er en bæsj. 

dialektord fra vestlandet. 

Anonymkode: 7f0ec...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig skal du ha bunad! Begynn å spar. Ønske deg penger til bunad til jul/bursdag. Sett opp budsjett. Kanskje kan noen deler kjøpes på Finn.
En bunad har ofte mange deler (skjorte, sko, sølv, veske…)  Etter noen år har du det du ønsker deg. 

Du må vite hvor mye dette betyr for deg, og han må få vite hva dette betyr for deg. 

og, som en over spør om- dreier det seg kun om denne bunaden, eller er det også andre ting som er komplisert.. ? 

Anonymkode: d8493...418

Hvorfor skal hun spare, når hun allerede har penger til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Densom hindrer deg i å kjøpe bunad er deg selv og dine følelser rundt dette i hovedak selv om han oppfører seg teit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (12 timer siden):

Så....

Han kan kjøpe det _han_ har lyst på, men når du vil kjøpe noe du har lyst på, så starter han en krangel?

Yeah, no...... Hadde droppa mannen og kjøpt bunad jeg, ass.

Ikke bare kjøpte han det han hadde lyst på - han fikk Ts til å betale for halve også...

Anonymkode: c9b06...5d8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan ville du følt i en slik situasjon? 

Dette er mye grunnen til at vi har delt økonomi ... hun kan godt ta rennafart og drite langt i hva jeg bruker mine penger på, og jeg holder godt kjeft om hva hun bruker penger på. 

Men jeg hadde heller aldri klart å bry meg om hva hun mener om min pengebruk uansett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ashley jackson skrev (17 timer siden):

Har du, en voksen dame, ikke råd til bunad?

Vel, begynn å spare da! Skrenk inn på mat, julegaver og annet ræl. Selg ting du ikke bruker. Bruk nett istedenfor plastpose. Ta en kveldsjobb. Og vips har du råd til en bunad!

Hun er GIFT. De har felles økonomi. Mannen kan fortsatt forlange at hun deler pengene hun sparer. Slik er det i et ekteskap. Men hun kan forlange at han "kjøper henne ut" av MC, eventuelt at MC selges, så tar hun sin del av pengene og kjøper bunad. Hvis han mener at hun eier 50 % av MC, betyr det jo at hun har betalt sine penger for noe som hun ikke har noe bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ashley jackson skrev (17 timer siden):

Har du, en voksen dame, ikke råd til bunad?

Vel, begynn å spare da! Skrenk inn på mat, julegaver og annet ræl. Selg ting du ikke bruker. Bruk nett istedenfor plastpose. Ta en kveldsjobb. Og vips har du råd til en bunad!

Og hun skal altså sitte og spise brødskiver til middag, mens hennes MC-kjørende mann skal spise biff? Hva er poenget med sånt ekteskap?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville følt at jeg var i feil forhold...

Si at du har null interesse av å eie 50% av en MC. Han får kjøpe deg ut av den, så kan du bruke de pengene på bunad. For en utrolig kortsynt og egoistisk mann...

Anonymkode: 3543b...9b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosalilje84 skrev (51 minutter siden):

Hun er GIFT. De har felles økonomi. Mannen kan fortsatt forlange at hun deler pengene hun sparer. Slik er det i et ekteskap. Men hun kan forlange at han "kjøper henne ut" av MC, eventuelt at MC selges, så tar hun sin del av pengene og kjøper bunad. Hvis han mener at hun eier 50 % av MC, betyr det jo at hun har betalt sine penger for noe som hun ikke har noe bruk for.

Jeg har ikke lest noe sted at de er gift.

Uansett tar du feil, selv om man er gift har man ikke tilgang til hverandres penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kan ikke si annet enn at dette høres forferdelig egoistisk ut av mannen din.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Ikke noe mer tullete enn å bruke masse penger på MC og utstyr.

Jeg tenkte at han fikk mc, jeg bunad…to ting vi begge hadde veldig lyst på. 

Ja, det synes jeg høres helt rimelig ut, det ville vert rettferdig.

Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden.

Du sier ikke om dere er gift eller samboere, om dere har felles økonomi, men uansett burde det være mulig å ordne det slik at han også eier 50% av bunaden. Eller at han eier 100% av motorsykkelen, og du 100% av bunaden, men det er jo ikke fordelaktig for deg hvis motorsykkelen er mer verdt enn bunaden, eller hvis han har tatt opp lån på deres felles bolig og brukt av deres felles penger. Men dette burde på ett eller annet vis kunne la seg ordne så det blir rettferdig. Så det er en fryktelig dårlig unnskyldning fra han.

Anonymkode: a651b...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt om å eie en bunad, men har aldri hatt råd til å kjøpe en. 
Vi er godt voksne, traff hverandre i voksen alder. Kjøpte hus sammen, og der gikk sparepengene jeg hadde planer om å kjøpe bl.a bunad for. 
Tiden er gått og jeg har ikke kjøpt bunad. 
Han har kjøpt seg mc og utstyr (lånt på huset som står 50/50 på oss) . Så da tok jeg opp at jeg kunne kjøpe bunad nå pga jeg skal selge min bil og egentlig skulle pengene jeg får for den gå i ny bil som er bestilt. (Vi klarer fint å kjøpe bil uten de pengene jeg får for min bil)
Han ble skikkelig sint og det ble en veldig krangel ut av det. Mc står på han, men han mente at jeg eier 50% av mc, men han vil jo ikke eie noe av bunaden. 
Kjenner nå at hele bunadsdrømmen er knust, og den er ødelagt av han. 

Han har visst siden vi traff hverandre at jeg har hatt lyst på bunad, selv om han ikke sier det så vet jeg at han syntes det er helt tullete å bruke så mye penger på. 

Jeg tenkte at han fikk mc, jeg bunad…to ting vi begge hadde veldig lyst på. 
Kunne aldri kjøpt en bunad nå, ville blitt for mye bi smak kjenner jeg. Trist, men sant…

Hvordan ville du følt i en slik situasjon? 

Be han kjøpe deg ut av mc. Denne er du ikke interessert i. Såfremt dere ikke drar på turer sammen da, noe du evt da liker. 

poenget er. Ikke bli med på tur og støtt hans mc interesse om han ikke støtter din interesse for å eie egen bunad. 

Anonymkode: ecf3f...044

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet jeg egentlig burde gjøre det, men kjenner at lysten på bunad har han klart å knuse. Ville brukt den med bismak…selv om det er det fineste plagget jeg vet. 

Synd at du heller vil kaste vekk din egen drøm om bunad for en jævla toxic dritt av en mann. Avogtil skjønner jeg meg LITE på damer 

Anonymkode: 53014...fe4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...