AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): det er mer behagelig å sitte i bil i ullbukse + vinterjakke Håper du tuller nå 😳 Man sitter ikke i bil med vinterjakke. Anonymkode: 562d6...4a5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 4 år og bruker ikke vinterjakke.. bruker dress når hun skal være ute, ullgenser når vi skal til/fra barnehage, på butikken osv. De skal jo uansett ikke ha jakke på seg i bilen så ser ikke poenget med å drasse med seg det.. Anonymkode: 2db6c...e38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen er uenig om sønnen vår trenger vinterjakke, eller om det holder med vinterdress. Jeg tenker at det kan være fint med en vinterjakke, men han mener at det bare er tull, og at den jakken aldri vil bli brukt. Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress? Anonymkode: 033f0...931 Vår 4 åring har både vinterdress og todelt vintersett. Vi bruker begge deler hyppig. Anonymkode: 9e33c...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #24 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen er uenig om sønnen vår trenger vinterjakke, eller om det holder med vinterdress. Jeg tenker at det kan være fint med en vinterjakke, men han mener at det bare er tull, og at den jakken aldri vil bli brukt. Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress? Anonymkode: 033f0...931 En fordel å opplyse om barnets alder, da. Anonymkode: e123e...8a9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #25 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De har hatt jakke og dress fra dag en. Hver til sitt bruk. Det er noe dritt å ta av dressen når dere skal kjøre bil og er livsfarlig om dere lar dressen være på. Så vi bruker jakke til/fra bilen (pleide å ta jakka på bakfrem da de var små for det var lettere å ta av inni bilen). Alt til sitt bruk. Har dere dårlig råd og han tenker utgifter kan du få mange varme, fine jakker på gjenbruksbutikker. Anonymkode: 7222d...04e Man kan heller bruke ulldress/ullfleece/kjøredress uten hette til de minste barnehagebarna, f.eks. har de noen fine fra Hust & Claire, Joha, Kuling. Disse er ikke så tykke som mange vinterjakker, i kombinasjon med at vinterjakker ofte kommer med hette, noe som ikke er bra mtp. eventuell kollisjon. Skal man ha vinterjakke til kalde dager må man jo ha godt med klær på beina. Upraktisk med både vinterjakke OG vinterbukse. Kjører man til/fra barnehagen eller i bil ellers er det veldig praktisk og sikkert med heldress i ull/ullfleece, uten hette. Anonymkode: d6d49...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #26 Del Skrevet 10. desember 2024 Vinterdress til og med 2 klassen, tenk på uteskole dagene. barnet trenger en jakke å gå rundt med på korte avstander, har også både vattert utebukse og den som bare er vindtett. Greit å ha litt on ting er vått/skittent ligger igjen på skolen dyrt, sjekk loppeliten, Finn, og sport outlet Anonymkode: 77fe2...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #27 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Håper du tuller nå 😳 Man sitter ikke i bil med vinterjakke. Anonymkode: 562d6...4a5 Joda, så lenge man sitter bakovervendt går det helt fint😊 Anonymkode: f2e5e...f06 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #28 Del Skrevet 10. desember 2024 Har alltid hatt vinterjakke, men kan med fordel kjøpe brukt de første årene, blir jo ganske pent brukt😊 Anonymkode: f2e5e...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #29 Del Skrevet 10. desember 2024 Har brukt både jakke og dress fra de har vært ganske små vi. Hver til sitt bruk.. Men absolutt ikke noe man må. En jakke koster ikke all verden,og kan også kjøpes brukt. Jeg syns ihvertfall det har vært greit å ha begge deler. Anonymkode: 1cfd7...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Håper du tuller nå 😳 Man sitter ikke i bil med vinterjakke. Anonymkode: 562d6...4a5 Her er det 4-12 min med bil. Barna blir transport flere ganger i løpet av dagen i en kald bil. Det er ut og inn, ingen gidder å ta jakka av med mindre vi skal kjøre til nærmeste by. Det er i d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 10. desember 2024 #31 Del Skrevet 10. desember 2024 forts. Så upraktisk at det ikke blir praktisert å ta jakker av og på når vi kjører rundt i nærmiljøet. Barna her har jakke minimum fra de vokser ut av babybilstolen.ingen gidder å ta på dress for å ta en tur på butikken eller gå på besøk. Men jakke er nødvendig fordi det både blåser, regner eller snøer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #32 Del Skrevet 10. desember 2024 Svaret avhenger veldig av geografi og hva den enkelte foretrekker. Noen steder er det utenkelig bare å ha en vinterdress etter man starter på skolen, andre steder er det vanlig å ha det langt opp i klassene. For vår del er det nok litt farget av at vi har 3 gutter, men ingen av dem hadde jakke før de startet på skolen, og jeg kan ikke si at vi noen gang savnet det. Sånn sett hadde vi sikkert ikke trengt det de første årene heller, men en sjelden gang har den blitt brukt. For å illustrere det er yngste 9 år nå, og alle de 3 vinterjakkene har vært arvet, og de var likevel i så god stand at de ble solgt etterpå. Anonymkode: edcfd...c9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #33 Del Skrevet 10. desember 2024 Har hatt vinterjakke ved siden av siden de var bitte små , bruker jo ikke dress hvis man skal ut å kjøre til byen , til venner , eller hvor som helst ? Eller i vogna når de sitter i vogn pose . Anonymkode: 06135...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 10. desember 2024 #34 Del Skrevet 10. desember 2024 jeg hadde jakke til mine fra de var 1 år, nok med jakke til/fra bhg, på butikken, besøk, bytur o.l. men hvorfor diskutere med mannen ? kan du ikke bare kjøpe ei jakke ? høres slitsomt ut om aaalt må diskuteres.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #35 Del Skrevet 10. desember 2024 Har brukt vinterjakke fra størrelse 74 til begge mine. Er en del ute og triller frem og tilbake til barnehagen hver dag, så for oss er det et helt nødvendig plagg. Blir for kaldt med bare ull og vognpose når hun sitter i vogna Anonymkode: 6a00e...056 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #36 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og mannen er uenig om sønnen vår trenger vinterjakke, eller om det holder med vinterdress. Jeg tenker at det kan være fint med en vinterjakke, men han mener at det bare er tull, og at den jakken aldri vil bli brukt. Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress? Anonymkode: 033f0...931 Hvor gammel er sønnen? Går han på skolen ville jeg hvertfall kjøpt vinterjakke. Våre på 5 og 8 har både en dress og vinterjakke/bukse. Det er greit å ha et skift med vintertøy syns vi og da ble det en av hver. Anonymkode: 68a51...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. desember 2024 #37 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og mannen er uenig om sønnen vår trenger vinterjakke, eller om det holder med vinterdress. Jeg tenker at det kan være fint med en vinterjakke, men han mener at det bare er tull, og at den jakken aldri vil bli brukt. Dette er sikkert et teit spørsmål, men hvor gamle var deres barn da de hadde en vinterjakke i tillegg til dress? Anonymkode: 033f0...931 Mine har hatt fra 1 års alderen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. desember 2024 #38 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, så lenge man sitter bakovervendt går det helt fint😊 Anonymkode: f2e5e...f06 Det er anbefalt at de ikke har det av trafikksikkerhet 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 10. desember 2024 #39 Del Skrevet 10. desember 2024 Fru Uperfekt skrev (25 minutter siden): Det er anbefalt at de ikke har det av trafikksikkerhet Men ikke nødvendigvis praktisk gjennomførbart i alle situasjoner. Vi har hatt vinterjakke fra de var ca ett år. Brukes til og fra barnehagen, mellom nabohusene her og til og fra butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. desember 2024 #40 Del Skrevet 10. desember 2024 ms. Perfect skrev (2 minutter siden): Men ikke nødvendigvis praktisk gjennomførbart i alle situasjoner. Vi har hatt vinterjakke fra de var ca ett år. Brukes til og fra barnehagen, mellom nabohusene her og til og fra butikken. Joda, har hatt 5 bhg barn samtidig og har klart det. En må gjøre det til en rutine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå