AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Hei. Fjernet mandlene for en uke siden men har store smertetopper enda. Smertene brer seg ut til ørene og det kjennes ut som øreverk. Klarer nesten ikke spise enda, følest som om det stopper opp i halsen. Andre med samme erfaring? Lurer på når jeg skal kunne leve normalt igjen, for det gjør så vondt. Spesielt på morgenen. Tar Voltaren for smertene, tok paralgin i starten men det er jeg tom for. Anonymkode: cf200...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Ring fastlegen din i morgen og hør med hen du. Anonymkode: 3e517...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg fikk klar beskjed om at det tok av 3 uker med smerter da jeg fjernet mandlene, og fikk smertestillende for samme periode. Har du feber etc, så tar du kontakt med lege snarest! Anonymkode: d9e98...776 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Kan ta opptil 3 uker med smerter. Så helt normalt. Anonymkode: a599b...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei. Fjernet mandlene for en uke siden men har store smertetopper enda. Smertene brer seg ut til ørene og det kjennes ut som øreverk. Klarer nesten ikke spise enda, følest som om det stopper opp i halsen. Andre med samme erfaring? Lurer på når jeg skal kunne leve normalt igjen, for det gjør så vondt. Spesielt på morgenen. Tar Voltaren for smertene, tok paralgin i starten men det er jeg tom for. Anonymkode: cf200...162 Er det bedre eller verre enn det var tidligere i uka? Du kan jo få infeksjon i sårene der mandlene var. Ellers er det et sår som skal gro bak i halsen din, og det tar den tiden det tar. Anonymkode: 0e1ef...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg har mandelsteiner innimellom og også en del halsbetennelser, så ønsker egentlig å fjerne. Men skjønner de helst ikke gjør det på voksne. Hva er grunnen til at dere fjernet? Anonymkode: 5f351...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Det tok nesten to uker før smertene mine begynte å avta, så 7 dager er tidlig enda. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 Tok mellom 2-3 uker før smertene ble bedre, jeg telte timer mellom hver gang jeg kunne ta smertestillende, syns det var så vondt. Føler med deg, jeg syns det var grusomt. Anonymkode: dd5ee...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har mandelsteiner innimellom og også en del halsbetennelser, så ønsker egentlig å fjerne. Men skjønner de helst ikke gjør det på voksne. Hva er grunnen til at dere fjernet? Anonymkode: 5f351...dae Legen forklarte meg at for hver gang jeg hadde halsbetennelse, fikk mandlene mine arr (groper). I disse la det seg lett bakterier, som igjen ga halsbetennelse. Så det ble en ond sirkel og jeg gikk på utallige pennicilinkurer. Fikk også byller på mandlene 2 ganger, så jeg måtte legges inn på sykehus, pga. kvelningsfare. Sykehuset bare bestemte at de mandlene skal bort! Fjernet mine når jeg var i 40-årene. Jeg syns ukene etterpå var grusomme, men er likevel glad jeg fjernet de. Anonymkode: dd5ee...e25 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 Smertene er ofte på topp ca en uke etter operasjonen , da løsner skorpene. Anonymkode: c0fd0...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har mandelsteiner innimellom og også en del halsbetennelser, så ønsker egentlig å fjerne. Men skjønner de helst ikke gjør det på voksne. Hva er grunnen til at dere fjernet? Anonymkode: 5f351...dae Da tror jeg at du har blitt feilinformert. Operasjonen i seg selv tar kort tid og krever lite utstyr. Kort ventetid mange steder i landet, hvis man ikke er svært overvektig eller syk og MÅ tas på sentraloperasjon med et stort team rundt. Men man må jo være motivert som pasient, for det er veldig vondt i to uker etterpå. Men veldig verdt det for alle de som sliter med kronisk dårlig ånde og pusspropper, og/eller mange runder hvert år med antibiotika og fravær fra jobb/skole. Anonymkode: a4a81...3ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Smertene er ofte på topp ca en uke etter operasjonen , da løsner skorpene. Anonymkode: c0fd0...ac7 Stemmer. Etter 7-9 dager løsner skorpen, da er det dessverre vanlig med en ny smertetopp. Men det blir bra til slutt 💖 Anonymkode: a4a81...3ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har mandelsteiner innimellom og også en del halsbetennelser, så ønsker egentlig å fjerne. Men skjønner de helst ikke gjør det på voksne. Hva er grunnen til at dere fjernet? Anonymkode: 5f351...dae Her ble de fjernet når jeg var 20 år. Da ble det tatt akutt de sperret luftveiene. Hadde da hatt fast halsbetennelse fra jeg var liten minst 4 ganger i året. Etter fjerning så og si aldri vært syk. Er nå 43. Begge ungdommen fikk fjernet når de var små. Eldste fjernet de først falske på når han var 3 og ekte da han var 12. Yngste fjernet de falske ved 1.5års alder og ekte ved 2.5 års alder Anonymkode: 1d155...654 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #14 Del Skrevet 10. desember 2024 Veldig vanlig at smerter topper seg ved dag 7 til 12, for da løsner skorpe. Fikk her beskjed om at kunne regne med smerter i 3 uker Anonymkode: 1d155...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #15 Del Skrevet 10. desember 2024 Tusen takk for svar. Ok da får jeg bare holde ut en uke til. Tror dere legen min skriver ut mer resept på paralgin? Eller må jeg nøye meg med Voltaren? Gleder meg til å kunne spise skikkelig mat igjen.. Fikk forresten fjernet mandlene etter utallige halsbetennelser og to halsbyller, etter over et år ventetid. Anonymkode: cf200...162 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #16 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for svar. Ok da får jeg bare holde ut en uke til. Tror dere legen min skriver ut mer resept på paralgin? Eller må jeg nøye meg med Voltaren? Gleder meg til å kunne spise skikkelig mat igjen.. Fikk forresten fjernet mandlene etter utallige halsbetennelser og to halsbyller, etter over et år ventetid. Anonymkode: cf200...162 Send melding til legen og spør. Anonymkode: 0e1ef...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #17 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har mandelsteiner innimellom og også en del halsbetennelser, så ønsker egentlig å fjerne. Men skjønner de helst ikke gjør det på voksne. Hva er grunnen til at dere fjernet? Anonymkode: 5f351...dae Du kan be om å få fjernet det ytterste laget med laser. Det gjøres i lokalbedøvelse, tar ti min og er bare litt sårt uken etter. Mye mindre risiko, smerter og ventetid enn å fjerne helt. Anonymkode: 1de7f...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #18 Del Skrevet 10. desember 2024 Det er faktisk fra nå og utover at det skal være vondest for skurvene skal løsne. Så gi det litt tid. Så lenge det ikke blør er nok alt helt greit, men hvis du har veldig vondt kan du selvfølgelig vurdere å be om mer smertestillende. Og ta smertestillende forbeyggende. Følg timeplan og sett på alarm på telefonen, selv om det for eksempel er tidlig på morgenen og du må våkne av alarm for å ta smertestillende. Anonymkode: 70fe3...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #19 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar. Ok da får jeg bare holde ut en uke til. Tror dere legen min skriver ut mer resept på paralgin? Eller må jeg nøye meg med Voltaren? Gleder meg til å kunne spise skikkelig mat igjen.. Fikk forresten fjernet mandlene etter utallige halsbetennelser og to halsbyller, etter over et år ventetid. Anonymkode: cf200...162 Spør om mer paralgin eller kombiner voltaren med paracet. Anonymkode: 70fe3...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #20 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar. Ok da får jeg bare holde ut en uke til. Tror dere legen min skriver ut mer resept på paralgin? Eller må jeg nøye meg med Voltaren? Gleder meg til å kunne spise skikkelig mat igjen.. Fikk forresten fjernet mandlene etter utallige halsbetennelser og to halsbyller, etter over et år ventetid. Anonymkode: cf200...162 Det tror jeg helt sikkert du får. Anonymkode: dd5ee...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå