AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg har fått angst å fikk i den anledning utskrevet beroligende medisiner. Nå føler jeg at det går bedre og tenker på å seponere. Jeg har brukt en tablett på kvelden et par måneder og seneste uka bare en halv tablett. Jeg har lest om avhengighet og abstinenser som kan forekomme å vedvare i ukevis. Gjelder også dette ved såpass lav dose? Burde jeg bruke noen uker på seponering? Jeg tenkte i utgangspunktet å bare avslutte nå med en halv tablett. Anonymkode: 1eb75...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Er dette benzo? I så fall MÅ du lage en nedtrappingsplan med legen din. Det er en viss fare for kramper og død. Be legen din sette opp en nedtrappingsplan. Anonymkode: 8919a...9d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Kramper å død? Av å ta en tablett et par måneder? Anonymkode: 1eb75...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Hvorfor tar du ikke dette med legen din? Anonymkode: f1862...c99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kramper å død? Av å ta en tablett et par måneder? Anonymkode: 1eb75...be5 Ja faktisk. Jeg har en psykisk avhengighet til benzo og vært igjennom mange runder med abstinenser og det finnes ingenting som heter små doser når det gjelder disse pillene. Alle kropper er forskjellig. Blitt lagt inn på sykehus ved abstinens pga fare for kramper når jeg har tatt det du ville kalt små doser over like lang tid som deg. Så alvorlig er det. Ta kontakt med legen som sagt. Anonymkode: 8919a...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tar du ikke dette med legen din? Anonymkode: f1862...c99 Jeg har snakket med legen min som mente at med mitt forbruk kunne avgjøre selv hvorvidt jeg ville seponere. Det er jeg som har lest blant annet her på kg om avhengighet og abstinenser å ble bekymret. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 NinaLisa skrev (Akkurat nå): Jeg har snakket med legen min som mente at med mitt forbruk kunne avgjøre selv hvorvidt jeg ville seponere. Det er jeg som har lest blant annet her på kg om avhengighet og abstinenser å ble bekymret. TS Det er helt andre doser i mye lenger tid enn 2 måneder. Anonymkode: 745eb...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 NinaLisa skrev (6 minutter siden): Jeg har snakket med legen min som mente at med mitt forbruk kunne avgjøre selv hvorvidt jeg ville seponere. Det er jeg som har lest blant annet her på kg om avhengighet og abstinenser å ble bekymret. TS Da er det bare å seponere da. Jeg spyr og greier bare jeg spiser det i ei uke, men som sagt har vi forskjellige kropper. Lykke til! Anonymkode: 8919a...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått angst å fikk i den anledning utskrevet beroligende medisiner. Nå føler jeg at det går bedre og tenker på å seponere. Jeg har brukt en tablett på kvelden et par måneder og seneste uka bare en halv tablett. Jeg har lest om avhengighet og abstinenser som kan forekomme å vedvare i ukevis. Gjelder også dette ved såpass lav dose? Burde jeg bruke noen uker på seponering? Jeg tenkte i utgangspunktet å bare avslutte nå med en halv tablett. Anonymkode: 1eb75...be5 Dette diskuterer du med legen din, og får et samarbeid med legen rundt. Bare legen din kjenner deg og din kropps måte å reagere på disse medisinene på. Anonymkode: 69c7f...f57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette diskuterer du med legen din, og får et samarbeid med legen rundt. Bare legen din kjenner deg og din kropps måte å reagere på disse medisinene på. Anonymkode: 69c7f...f57 Hvis du leser tråden så ser du at hun har snakket med legen. Anonymkode: 745eb...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 Vil anbefale at du trapper ned med en halv tablett annenhver dag og så et par ganger i uken ect. Ja, Benzodiazepiner er noe av det farligste å seponere, også lave doser som du har tatt fast over tid. Anonymkode: 8a50c...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil anbefale at du trapper ned med en halv tablett annenhver dag og så et par ganger i uken ect. Ja, Benzodiazepiner er noe av det farligste å seponere, også lave doser som du har tatt fast over tid. Anonymkode: 8a50c...2ab TS har aldri brukt noe annet enn laveste dose og har allerede gått ned til halvparten av denne. Da går det faktisk ikke an å trappe noe lenger ned enn det. Det finnes ikke farlig å slutte på benzo når man har 1. gått på det i kun 2 måneder og 2. kun har tatt laveste dose. Så mye fabulering her inne av folk som ikke leser tråden. Det blir bare for dumt. Anonymkode: 745eb...91e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #13 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar. Dette hørtes fornuftig ut. Jeg har brukt 5 mg vival. Nå tar jeg bare en halv tablett før jeg legger meg. Fastlegen mener dette er grei bruk å at det ikke vil by på problemer å avslutte. Anonymkode: 1eb75...be5 Jeg tenker at fastlegen din er fornuftig, og du bør følge vedkommendes råd. Anonymkode: 5fed1...e18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. desember 2024 #14 Del Skrevet 10. desember 2024 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg