Gå til innhold

Er det greit å ha venner av motsatt kjønn når kjæresten føler seg usikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venner er noe man velger uavhengig av kjønn. Blir i overkant kontrollerende (for å si det forsiktig) å skulle kreve at man kutter vennskap/bekjentskaper fordi man selv er usikker.

Testosteron eller ei, det er særdeles enkelt for en mann å være tro mot sine følelser og avvise kvinnelige vennskap som vil noe mer når man selv har noen man er glad i hjemme. Det er en no-brainer, og mest sannsynlig vil man uansett sende ut signaler som er slik at hun vet at du ikke er interessert. Det samme gjelder selvsagt motsatt vei - hvorfor skulle liksom en dame som er sammen med meg hvor vi er en genuint god match ligge med noen av guttevennene sine? It makes no sense.

Dette handler også om å faktisk stole på noen, og klarer du ikke stole på at kjæresten din ikke puler vennene sine, fortjener du være singel til du har skjerpet holdningen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 16.21):

Har en pågående diskusjon med kjæresten om det å ha venner av motsatt kjønn. Før jeg møtte kjæresten min, hadde jeg et godt vennskap med en person av motsatt kjønn. Denne personen har nå kjæreste/barn/gift, og vi har aldri hatt noe romantisk eller intimt mellom oss. Vi har skrevet litt sammen på sosiale medier og møttes av og til for å prate om livet.

I starten av vårt vennskap spurte hn om vi skulle være "friends with benefits", men jeg sa klart nei. Etter det har vi fortsatt å ha et fint og respektfullt vennskap, uten noen form for flørting eller antydning til noe mer. Har aldri følt meg tiltrukket av hn, og jeg opplevde at vi begge satte klare grenser den gangen hn spurte, og jeg takket nei.

Kjæresten min mener at jeg ikke bør ha kontakt med denne personen, spesielt fordi jeg nevnte hva hn spurte om i starten. Jeg kunne jo ha unnlatt å fortelle dette, men jeg valgte å være ærlig..

Nå sier kjæresten min at det er unormalt å slik vennskap i en relasjon, og at til og med psykologen hn snakker med er enig i det. Føler meg usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Har hn rett i det, eller er jeg på villspor?

Anonymkode: b14f6...d2d

Her er det kjæresten din som må jobbe med sin usikkerhet og sjalusi. Det er ikke unormalt å ha guttevenner. Og denne vennen er gift og har barn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på psykologen hans har ytret seg i den grat at det er merkelig. Eg har forståelse for typen, men det er han som har eit problem han må jobbe med.

Så må du spørre deg selv om du er en god venn om du vurderer å kutte han ut.

Eg mistet ei god veninne på denne måten en god stund. Hun ble ihop med exen som var sykelig sjalu på meg og etter det eg forstod var veldig kontrollerende.

Det tok eg veldig tungt. Eg hadde da en tung periode ellers. 

Vi hadde ikkje kontakt på flere år, før eg fikk en lang sms midt på natta. At hun angret og gjerne ville treffe meg igjen og hadde sagt til typen hun har kontakt med hvem hun vil.

Møttes for kaffe etterpå med andre venner av og til sporadisk.

Nå flere år etterpå skal hun skilles. Vi har avtalt å reise på tur ilag og har nesten daglig kontakt. Om det blir noe mer imellom oss vet eg ikkje, men eg er nå glad for å få tilbake veninnen min uansett. Ser frem til å ta igjen for det tapte.

Endret av enda1anonymbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 18.34):

Jeg sier ikke at ts vil det, jeg sier at vennskapet er ikke bygget på 'gjensidig respekt og vennskap'. Det er bygget på at den andre er seksuelt tiltrukket av ts.

Jeg vet om flere menn som hadde gitt f i sin partner om de hadde fått sjansen til å ligge med en langvarig venn ja. Jeg har dessverre hatt mange slike mannlige venner gjennom årene. Derfor har jeg ikke mannlige venner lenger. De ville til og med betalt for muligheten.

Anonymkode: 4e5f6...da6

Du mener at gjensidig respekt og vennskap ikke kan bygges opp hvis man først avklarer helt i starten at det ikke er muligheter for sex? 

Jeg kjenner mange menn som ikke finnes seksuelt interessert i sine venninner, selv om de kanskje var det i starten. 
Min beste kompis ser på meg som sin søster, og som han selv sa i sommer, han ville ikke ligget med meg om han fikk betalt for det engang. Vi møttes og ble kjent via en datingside.

Anonymkode: 91ebe...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...