Gå til innhold

Udugelige menn/fedre, og andre menn som ikke aldri får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kvinner ser etter barnefar ser de etter gode inneboende egenskaper som barna kan arve- intelligens, styrke, utseende.

Så vil de gjerne også ha en mann som har trent opp egenskaper som empati, ansvarlighet, og disiplin. Men dette kan barna trenes til, så det er viktigere at de arver de iboende egenskapene enn at faren har de trente egenskapene. 

Dermed går kvinner for udugelige menn med gode iboende egenskaper, istedenfor gode menn med udugelige egenskaper (stygge, syke, fattige osv).

Anonymkode: dcf2a...894

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg leser omtrent daglig her inne tråder om udugelige menn som knapt hjelper til med husarbeid og barn. Som setter seg i sofaen med mobilen mens kona vasker og rydder, som knapt husker å pusse tennene til barna ellet sende med de riktige klær i barnehagen.

Eller fraskilte fedre som driter i barna sine, som får nye kjærester hele tiden, som vil ha delt omsorg og 50/50 bosted, men som ikke evner å følge opp barna på en god måte.

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv....

Anonymkode: 183f7...919

Mange av dem VAR nok nettopp gode, ensomme menn som single. Lett å være den beste utgaven av seg selv om man aldri settes på prøve vettu....

Anonymkode: 0b62d...8c6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg leser omtrent daglig her inne tråder om udugelige menn som knapt hjelper til med husarbeid og barn. Som setter seg i sofaen med mobilen mens kona vasker og rydder, som knapt husker å pusse tennene til barna ellet sende med de riktige klær i barnehagen.

Eller fraskilte fedre som driter i barna sine, som får nye kjærester hele tiden, som vil ha delt omsorg og 50/50 bosted, men som ikke evner å følge opp barna på en god måte.

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv, men likevel aldri når opp til kravene mange kvinner stiller når de søker en partner.

Hvorfor er det slik? Hvorfor velger mange av dere kvinnene udugelige menn, når det finnes mange menn der ute med gode kvaliteter som aldri finner seg en partner?

(Og bare for å gjøre det klart. Jeg er gift, og har vært sammen med kona i 20 år. Vi deler på det meste, så dette gjelder ikke meg).

Jeg synes det er litt sært det du skriver om at disse flotte gode mennene bare sitter og visner vekk og blir ikke sett og får ikke muligheter osv. Det er så merkelig. Stakkars denne gruppen der liksom. Jeg tror det der er offertenking og ganske fjernt fra virkeligheten. For om det sitter sånne flotte single menn der ute og ikke får muligheter, så er de Kansje ikke helt så bra som du sier. Ja det er nok en del single menn, men Kansje de er sære og vanskelige da? Kansje de ikke tar kontakt, Kansje de egentlig ikke ønsker å være familiemenn. Jeg tror det er litt tull og tøys det der om at at denne deømmegruppa liksom bare blir ignorert uten grunn. Kall meg en realist...

Anonymkode: bf513...f94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er en grunn til at dere er single, så kun ut med den Rødt/SV-retorikken. Markedet bestemmer.

Anonymkode: 5402a...2d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du valgte vel ikke kona di kun fordi hun var tilgjengelig og bedre enn ikke noe? 

Anonymkode: ae1eb...e72

Litt kynisk så er det vel det som ligger til grunn for å velge noen, er det ikke?

Anonymkode: 6b969...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt kynisk så er det vel det som ligger til grunn for å velge noen, er det ikke?

Eller man er forelska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller man er forelska...

Som man gjerne blir i den peneste/hyggeligste/… personen som er aktuell og interessert på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som man gjerne blir i den peneste/hyggeligste/… personen som er aktuell og interessert på det tidspunktet.

Er mange hyggelige og pene folk jeg aldri blir betatt av. Det handler mye om match i personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ofte ganske mye som skal klaffe for at to mennesker skal bli et par, da. Man forelsker seg jo ikke noen bare fordi de ser bra ut og er normalt hyggelige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (58 minutter siden):

Det er jo ofte ganske mye som skal klaffe for at to mennesker skal bli et par, da. Man forelsker seg jo ikke noen bare fordi de ser bra ut og er normalt hyggelige.

Uansett hva dine kriterier er så er vel fundamentet for å begynne prosessen med å bli et par at akkurat denne personen tilfredsstiller dine kriterier «godt» og bedre enn andre aktuelle kandidater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Uansett hva dine kriterier er så er vel fundamentet for å begynne prosessen med å bli et par at akkurat denne personen tilfredsstiller dine kriterier «godt» og bedre enn andre aktuelle kandidater?

Jeg er ikke uenig i det, men det fordrer jo gjerne at man blir kjent med personen over tid🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei. Godt holder. Forelskelse er noe annet. Han er "best" ut fra kriterier.

Si meg, har du aldri vært forelsket før?

Anonymkode: f4031...65d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Godt holder. Forelskelse er noe annet. Han er "best" ut fra kriterier.

Si meg, har du aldri vært forelsket før?

Han er ikke** skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva blir tiltrukket av, er også forskjellig fra person til person. Derfor blir noen velger av noen, mens andre blir valgt av en annen gjeng. 

Nora liker Lukas, Adelina liker Adam, Maja liker Mohammed, Trond liker Mads osv osv.

Alle vil ikke ha Lukas eller Maja. Du ser tegningen? 

Anonymkode: 90ed1...862

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen viser gjerne ikke sin dårlige side før man er godt etablert med f.eks barn. 

Det er et fåtall som er synske eller kan spå fremtiden, når man velger seg partner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke uenig i det, men det fordrer jo gjerne at man blir kjent med personen over tid🙂 

Utgangspunktet for diskusjonen var:

Du valgte vel ikke kona di kun fordi hun var tilgjengelig og bedre enn ikke noe? 

Responsen min var:

Litt kynisk så er det vel det som ligger til grunn for å velge noen, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva blir tiltrukket av, er også forskjellig fra person til person. Derfor blir noen velger av noen, mens andre blir valgt av en annen gjeng. 

Nora liker Lukas, Adelina liker Adam, Maja liker Mohammed, Trond liker Mads osv osv.

Alle vil ikke ha Lukas eller Maja. Du ser tegningen? 

Anonymkode: 90ed1...862

Nei, at folk kan ha forskjellige preferanser fremstår for meg som irrelevant for det du svarer på, så jeg ser ikke noen tegning nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Utgangspunktet for diskusjonen var:

Du valgte vel ikke kona di kun fordi hun var tilgjengelig og bedre enn ikke noe? 

Responsen min var:

Litt kynisk så er det vel det som ligger til grunn for å velge noen, er det ikke?

Men motsier du ikke deg selv litt her, da? Du skriver "uansett hva dine kriterier er...osv.", men her mener du altså at tilgjengelighet og "bedre enn ingenting" er hovedkriteriene? Jeg må vel anse meg som ekstremt heldig, jeg, da, som ikke valgte noen av mine to samboere ut fra hvor "tilgjengelige" de var (det er faktisk et kriterium jeg aldri har tenkt over en gang) eller fordi de var "bedre enn ingenting". Min første samboer traff jeg ved en tilfeldighet, og min nåværende via felles venner. Jeg var ikke på utkikk etter en kjæreste/samboer i noen av tilfellene, men forelsket meg etterhvert som vi ble bedre kjent. Heldigvis var det gjensidig, det var faktisk de som forelsket seg først begge gangene. 

Jeg har forøvrig alltid trivdes svært godt i mitt eget selskap og klarer meg utmerket både økonomisk og praktisk, og ville for min del heller vært alene enn å være sammen med noen fordi de er "bedre enn ingenting". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 13.48):

Samtidig sitter det mange gode, ensomme menn der ute, som sikkert hadde blitt gode ektemenn og fedre hvis de hadde fått muligheten, men som aldri blir sett av det motsatte kjønn. Som prøver å være den beste versjonen av seg selv, men likevel aldri når opp til kravene mange kvinner stiller når de søker en partner.

Hvorfor er det slik? Hvorfor velger mange av dere kvinnene udugelige menn, når det finnes mange menn der ute med gode kvaliteter som aldri finner seg en partner?

(Og bare for å gjøre det klart. Jeg er gift, og har vært sammen med kona i 20 år. Vi deler på det meste, så dette gjelder ikke meg).

Det første som slår meg er hvordan du kan si at disse mennene vil være gode og flotte ektemenn? Det er litt uforståelig for meg, at man så bastant kan uttale seg på vegne av andre. Hvordan vet du at de ikke vil bli en annen tråd på KG som en annen er frustrert over? 

Utover det, så tenker jeg at det er en kompleks og vanskelig problemstilling med de som ikke når opp på datingmarkedet. Jeg kjenner til kvinner som har blitt fullstendig oversett av menn hele sitt liv, som har blitt ghostet, hånet og har opplevd menn som ikke møter opp til stevnemøter, kvinner som aldri har hatt en kjæreste noen gang, kvinner som aldri har fått en eneste sjanse. 

Jeg er såpass gammel at jeg tenker og syns det var enklere før appene kom inn. Du var nødt til å bli kjent med noen, satse på noen og bruke tid på noen. Det er bare et par dager siden jeg så en 41 år gammel mann skrive her, at hvorfor skulle han gidde å binde seg på nytt til en dame, når det var fullt av 20-åringer på tinder som ville ligge med han hele tiden og de stilte ingen krav tilbake.  

Jeg syns datingappene har ødelagt litt jakten på kjærligheten, og det med at man faktisk må jobbe sammen. En del folk har fått urealistiske forventninger til hvordan det fungerer. 

Og hvorfor noen kvinner velger som de velger? Dårlige menn begynner ikke som dårlige menn. De er elskverdige, kjærlige og omsorgsfulle i starten. De er flotte, fantastiske og trygge. Så går det sakte men sikkert nedover.. så kommer frustrasjonen, sorgen, utryggheten.. og man klager, man er sint og man kommuniserer med vedkommende der man ofte blir ignorert, latterliggjort og avvist. Det hele blir en ond spiral som er ufattelig tung å komme seg ut av. 

Endret av Blått
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 7.59):

Jeg synes det er litt sært det du skriver om at disse flotte gode mennene bare sitter og visner vekk og blir ikke sett og får ikke muligheter osv. Det er så merkelig. Stakkars denne gruppen der liksom. Jeg tror det der er offertenking og ganske fjernt fra virkeligheten. For om det sitter sånne flotte single menn der ute og ikke får muligheter, så er de Kansje ikke helt så bra som du sier.

Anonymkode: bf513...f94

Greia er kanskje at det finnes flere dimensjoner av «bra».

Når kvinner klager på menn her inne så går det ofte på at de deltar for lite med husvask, barnepass, matlaging etc.

Når kvinner forklarer hva en mann må gjøre for å bli vurdert så handler det ofte om selvtillit og pene sko og gode bilder på tinder. Kvinner må ha følelser og tenning for at en mann skal bli vurdert.

Spørsmålet er da hvorvidt det finnes menn som er flotte partnere i husholdningen men som av ymse grunner ikke får det til å rasle i eggstokken. Jeg tror at svaret på det er «ja».

Er dette bare et manneproblem eller er det også et kvinneproblem? Burde kvinner lære seg å tenne på husvask-petimetre like mye som husvask-petimetrene burde piffe opp profilbildene sine på dating-apper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...