AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #1 Del Skrevet 10. desember 2024 Ikke sikker det er tykt slim, men slim bak i ganen/ nesen som er slitsomt og vanskelig å svelge. En greie jeg tidvis sliter med. Blir sliten av å svelge. Hva skyldes det? Hvordan blir man kvitt problemet? Anonymkode: cd7eb...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #2 Del Skrevet 10. desember 2024 Har du vært forkjølelt de siste månedene?jeg har det samme, gikk til lege og fikk konstatert at det er gørr fra de øvre bihulene. Anonymkode: 4ae13...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #3 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg pleier å skylle nese og bihuler med lunkent saltvann, ved å bruke et nesehorn som kjøpes på apotek. Dersom jeg er plaget med tett nese og slim kommer mye ut ved skyllingen. Veldig ekkelt, men det løser opp mye. Da snytes slimet ut og renner ikke ned i halsen. Anonymkode: 28ef1...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #4 Del Skrevet 10. desember 2024 Dette har jeg og mange andre fått erfaring med de siste årene. Rare greier, for alle jeg snakker med forteller at de aldri har vært plaget med det tidligere. Det er snakk om tre år ca. Hver gang jeg blir forkjølet nå får jeg tykt snørr i halsen, spesielt om natten, som jeg rett og slett ikke får opp og ut. Det er så tykt og mye at jeg må sitte om nettene, ellers våkner jeg av at jeg sliter med å puste. Veldig spesielt! Anonymkode: a0341...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #5 Del Skrevet 10. desember 2024 Det er dritekkelt. Ved siste forkjølelse greide jeg å harke såpass hardt at det løsnet og jeg fikk spyttet ut den seige klysa i hånden. Og kastet det uten å se på. Skikkelig kvalmt, brakk meg etterpå 🤢 - men forkjølelsen gikk kjapt over etter det. Fikk ut bakteriekolonien tydeligvis. Anonymkode: 39ce4...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #6 Del Skrevet 10. desember 2024 Dette har jeg også med jevne mellomrom. Jeg drar det ut med pinsett, brekker meg om jeg må svelge det. Anonymkode: 667fe...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #7 Del Skrevet 10. desember 2024 Postnasal drip? Anonymkode: aaa54...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 10. desember 2024 #8 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette har jeg og mange andre fått erfaring med de siste årene. Rare greier, for alle jeg snakker med forteller at de aldri har vært plaget med det tidligere. Det er snakk om tre år ca. Hver gang jeg blir forkjølet nå får jeg tykt snørr i halsen, spesielt om natten, som jeg rett og slett ikke får opp og ut. Det er så tykt og mye at jeg må sitte om nettene, ellers våkner jeg av at jeg sliter med å puste. Veldig spesielt! Anonymkode: a0341...e1f Hos meg endret noe seg etter korona. Har alltid hatt en del slim ved forkjølelse o.l. men etter korona har det blitt seigere og tykkere. Jeg får heller ikke ordentlig vondt i halsen lenger, bare litt "grumsete" og masse seigt slim. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #9 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg synes det hjelper å drikke rikelig med varm drikke, helst vann eller urtete. Anonymkode: 013da...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #10 Del Skrevet 10. desember 2024 Thyra skrev (3 timer siden): Hos meg endret noe seg etter korona. Har alltid hatt en del slim ved forkjølelse o.l. men etter korona har det blitt seigere og tykkere. Jeg får heller ikke ordentlig vondt i halsen lenger, bare litt "grumsete" og masse seigt slim. Samme her. Vært plaget siden siste runde med korona. Hos meg er det ofte merkbart etter måltid, spesielt om spiser på «tom mage» Hoster opp tykt slim, så jeg brekker meg Anonymkode: 20269...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #11 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg hadde det slik i mange år. Forsvant når jeg kuttet drastisk ned på melkeprodukter. Spiser de nå moderat. Slimet forsvant. Hosten jeg pleide å ha etter kort forkjølelse forsvant. Og jeg fikk for første gang siden 15 år ren hud uten kviser. Dette til tross for at magen har tålt melk uten reaksjon. Anonymkode: 43be3...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. desember 2024 #12 Del Skrevet 10. desember 2024 Du kan prøve å se om det hjelper med Bronkyl, brusetabletter du løser opp i et halvt glass vann, fåes på apoteket. Den virker slimløsende på hele systemet, ikke bare bronkiene. Hvis ikke kan jeg anbefale å snakke med legen din, forklare symptomene, og spørre om det har noe for seg å prøve Rhinexin tabletter, de funker veldig godt for meg når jeg har så tjukt slim i systemet at det hverken kommer opp eller går ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå