BobbySocks Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er litt vanskelig for de vil gjøre som de har gjort med alle andre barn. Det vet jeg. Anonymkode: 102f1...c3d Men da må du fortsette å stille åpne, men litt ledende spørsmål. «Hva tenker du om at barnet blir syklete når du gjør det slik?» «ja, jeg forstår at du gjorde det slik på xxx barn, men hva tenker du om at dette barnet blir sykt når du velger å gjøre ting likt?» «oppfatter jeg deg riktig når jeg nå tolker deg som at du ikke bryr deg om at xxx har en hjertefeil som gjør at han bli syk når du gjør slik?» 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 "Hva er det som gjør at du ikke stoler på legene til barnebarnet ditt?" "Er du sikker på at du vet bedre enn hjertespesialisten, om hva som er best for ditt hjertesyke barnebarn?" "Er du ok med at ditt hjertesyke barnebarn blir sykere, eller dør, fordi du ikke ønsker å følge legenes råd?" Anonymkode: b3693...9bf 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 Tror aldri jeg kommer til å forstå folk som TS, som ikke bare setter foten hardt ned men forklarer og forklarer…. Du bestemmer. Ferdig snakka. De kan går hvis de ikke innretter seg. Ha det. Anonymkode: 94f54...99e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #24 Del Skrevet 10. desember 2024 BobbySocks skrev (45 minutter siden): Men da må du fortsette å stille åpne, men litt ledende spørsmål. «Hva tenker du om at barnet blir syklete når du gjør det slik?» «ja, jeg forstår at du gjorde det slik på xxx barn, men hva tenker du om at dette barnet blir sykt når du velger å gjøre ting likt?» «oppfatter jeg deg riktig når jeg nå tolker deg som at du ikke bryr deg om at xxx har en hjertefeil som gjør at han bli syk når du gjør slik?» AnonymBruker skrev (15 minutter siden): "Hva er det som gjør at du ikke stoler på legene til barnebarnet ditt?" "Er du sikker på at du vet bedre enn hjertespesialisten, om hva som er best for ditt hjertesyke barnebarn?" "Er du ok med at ditt hjertesyke barnebarn blir sykere, eller dør, fordi du ikke ønsker å følge legenes råd?" Anonymkode: b3693...9bf NEI! Deres mening er faktisk ikke viktig her. TS må sette seg i respekt og gi klar beskjed. Ingen diskusjon. Anonymkode: 94f54...99e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #25 Del Skrevet 10. desember 2024 "Om dere ikke kan respektere de tilpasningene barnet mitt har, kan dere bare glemme å få håndtere ham/henne i det hele tatt." Anonymkode: 9fd0f...c16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #26 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): NEI! Deres mening er faktisk ikke viktig her. TS må sette seg i respekt og gi klar beskjed. Ingen diskusjon. Anonymkode: 94f54...99e Jeg syns det hadde vært interessant å høre om de syns det var ok om barnebarnet dere døde, fordi de ikke ønsker å følge legens råd. Jeg hadde faktisk syns det var veldig interessant å høre hva de tenkte om det. Anonymkode: b3693...9bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #27 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns det hadde vært interessant å høre om de syns det var ok om barnebarnet dere døde, fordi de ikke ønsker å følge legens råd. Jeg hadde faktisk syns det var veldig interessant å høre hva de tenkte om det. Anonymkode: b3693...9bf Hvorfor det? Hva betyr deres mening egentlig? Som forelder må man faktisk klare å sette barnas behov først. Så få de heller bare baksnakke og bli sure. Det spiller ingen rolle. Anonymkode: 94f54...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #28 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor det? Hva betyr deres mening egentlig? Som forelder må man faktisk klare å sette barnas behov først. Så få de heller bare baksnakke og bli sure. Det spiller ingen rolle. Anonymkode: 94f54...99e Fordi enten har de ikke forstått alvoret, eller så er hele gjengen psykopater som er ok med at ungen dør. Dette er trossalt barnas familie. Selv om det bare et pappas familie, så er de vel verdt noe? Anonymkode: b3693...9bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #29 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi enten har de ikke forstått alvoret, eller så er hele gjengen psykopater som er ok med at ungen dør. Dette er trossalt barnas familie. Selv om det bare et pappas familie, så er de vel verdt noe? Anonymkode: b3693...9bf TS har jo prøvd å forklare. Når de ikke forstår, så er det fullstendig meningsløst å gå inn i en diskusjon med dem. Da må man sette seg i respekt, rett og slett. Gjøre det krystallklart hvem som bestemmer. Så kan de bare mene og tro det de vil. Anonymkode: 94f54...99e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 Nå skrev jeg dette rett før time på helsestasjonen. Fikk litt av en overraskelse der. Hs reagerte på ansiktet til babyen, tilkalte legen tvert. Så nå fremover må jeg følge ekstra med på farge og allmenntilstand. Passe godt på hvor mange vi møter, sykdom og lignende. Det var hevelse i ansiktet og rundt øynene. Anonymkode: 102f1...c3d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #31 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå skrev jeg dette rett før time på helsestasjonen. Fikk litt av en overraskelse der. Hs reagerte på ansiktet til babyen, tilkalte legen tvert. Så nå fremover må jeg følge ekstra med på farge og allmenntilstand. Passe godt på hvor mange vi møter, sykdom og lignende. Det var hevelse i ansiktet og rundt øynene. Anonymkode: 102f1...c3d Trist å høre, men bra at du fikk en wake-up call. Fra nå av må du sette foten ned og drite en laaaaaang marsj i om noen blir sure/baksnakker/ikke forstår. Det blir deres eget problem. Anonymkode: 94f54...99e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #32 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trist å høre, men bra at du fikk en wake-up call. Fra nå av må du sette foten ned og drite en laaaaaang marsj i om noen blir sure/baksnakker/ikke forstår. Det blir deres eget problem. Anonymkode: 94f54...99e Jeg syns bare det er trist at de ikke kan se hele bildet. Jeg står 80% av tiden alene med barna, 100% alene med baby. Jeg har orden på hus, det er rydding, rent, alt til barna er ordnet. Jeg slites i to med mangel på søvn, likevel klarer jeg alt dette ganske godt. Så skal de henge seg opp i sånt.. det er bare trist. Anonymkode: 102f1...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilnus Skrevet 10. desember 2024 #33 Del Skrevet 10. desember 2024 Sannsynligvis så forstår de ikke alvoret og ser heller ikke lengre enn sine egne behov. Jeg hadde det sånn med mine svigers, vi slet med å få i de nok mat. Så jeg endte opp med å ikke la dem skifte bleie(de tørket feil vei) eller la dem mate(sovnet fra hele maten). Skal sies at jeg lot min mor mate og skifte bleie, men hun viste seg kapabel og hun var ofte hos oss for å hjelpe. Svigers ville bare hjelpe med baby her, og der trengte jeg ikke hjelp. Ble mye styr og kuttet ut svigers en periode, men da kom det fram en tilståelse om at de bare hadde sett egne behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #34 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns bare det er trist at de ikke kan se hele bildet. Jeg står 80% av tiden alene med barna, 100% alene med baby. Jeg har orden på hus, det er rydding, rent, alt til barna er ordnet. Jeg slites i to med mangel på søvn, likevel klarer jeg alt dette ganske godt. Så skal de henge seg opp i sånt.. det er bare trist. Anonymkode: 102f1...c3d Du må fokusere på det viktigste, som er å beskytte babyen din. Hva andre tenker og tror og fokuserer på, det kan ikke du ta ansvar for. Livet blir så uendelig mye bedre når man slutter å bekymre seg for hva andre mener. Og vet du hva? Når du blir tøffere og tydeligere, så skjer som regel det magiske, at andre plutselig både får mer respekt for deg og liker deg bedre. Fordi du har selvrespekt, og det smitter. Anonymkode: 94f54...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #35 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har endel tiltak for babyen og tilpasser hverdagen for at babyen har det best mulig. Mange maser om å treffe babyen og jeg har gitt beskjed om at det er lettest hjemme i vante omgivelser. Dette blir ikke godt mottatt. De forstår ikke hvordan babyen reagerer selv etter flere forklaringer. Dette spesielt i svigerfamilien. Dette er ikke vårt første barn, men vår tredje og de to andre er ikke så store de heller. Så det er ikke slik at jeg er en usikker førstegangsmor eller har glemt hvordan det er med babyer. De kommenterer blant annet at gråt er ikke farlig, nei, det vet jeg og. Det er ikke en vanlig gråt som kan bysses bort når babyen først er utslitt. Babyen blir kjapt sliten, dårlig yteevne og slitt med kolikk i tillegg. Når jeg forklarer tilpasningene vi har så sier de "det er hva du gjør babyen vant med." Nei, vi har prøvd og feilet og prøvd igjen for å få til en best mulig hverdag for den lille. Alt for at babyen skal ha det best mulig og at det fungerer for hele familien. Babyen må ha operasjon, vi vet bare ikke når dette blir. Det er så trist at de ikke hører på meg eller tror på meg. En annen ting er hvordan de håndterer babyen når det er besøk. Mating med flaske f.eks så sier jeg ifra hvordan det bør gjøres for å få minst mulig luft i magen. Jeg ser flere ganger at de likevel gjør det på sin måte. Én gang har jeg gitt beskjed om at da må jeg være våken med gråtende baby hele natten om du ikke gjør slik I stedet. Så nå har jeg fått med meg at de prater endel seg i mellom i familien om hvordan jeg er mot de angående babyen. Husker de ikke det at de fikk håndtere de to andre fra de var ganske små, uten veiledning? Kan de ikke forstå at veiledningen er av en grunn? Tror de jeg holder denne ene babyen borte fra de? Kan de ikke forstå at her må det gå på babyens premisser. Anonymkode: 102f1...c3d Holder noen på slik i 2024? Er de demente eller? Du lar heller ikke andre mate babyen din. Noen ganger er tråder her inne så langt unna normalen, at en ikke kan la være å lure på om det er fri fantasi. Anonymkode: c5a12...a0f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #36 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns bare det er trist at de ikke kan se hele bildet. Jeg står 80% av tiden alene med barna, 100% alene med baby. Jeg har orden på hus, det er rydding, rent, alt til barna er ordnet. Jeg slites i to med mangel på søvn, likevel klarer jeg alt dette ganske godt. Så skal de henge seg opp i sånt.. det er bare trist. Anonymkode: 102f1...c3d Slutt å henge deg opp i hva de henger seg opp i. Anonymkode: e496a...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #37 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Holder noen på slik i 2024? Er de demente eller? Du lar heller ikke andre mate babyen din. Noen ganger er tråder her inne så langt unna normalen, at en ikke kan la være å lure på om det er fri fantasi. Anonymkode: c5a12...a0f De er oppegående. Men lurte kraftig når baby var en måned gammel og de spurte om å få passe en dag. Eller ved første besøk sov babyen og de lurte på om hn hadde sovet lenge for da ville de bare ta hn opp. Anonymkode: 102f1...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 10. desember 2024 #38 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): NEI! Deres mening er faktisk ikke viktig her. TS må sette seg i respekt og gi klar beskjed. Ingen diskusjon. Anonymkode: 94f54...99e Ja, for det var meningene du tenkte vi ville ha? Ikke at de faktisk skulle reflektere over svarene sine? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #39 Del Skrevet 10. desember 2024 Gråt er barnets språk og jeg synes det er en uting med utsagn som "gråt er ikke farlig". Ja noen ganger må baby gråte fordi man ikke rekker å dekke behovene raskt nok, og det går greit når man må dusje kjapt eller ordne mat. Men det betyr jo ikke at man skal ignorere behov. Og andre ganger gråter de for noe vi ikke kan løse men da trenger de jo trøst, de skal ikke bare ligge og ikke bli trøstet fordi "gråt er ikke farlig". Hadde ikke latt dem mate mer forøvrig. Anonymkode: 0046f...130 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #40 Del Skrevet 10. desember 2024 BobbySocks skrev (27 minutter siden): Ja, for det var meningene du tenkte vi ville ha? Ikke at de faktisk skulle reflektere over svarene sine? Ved å gå inn i en diskusjon så gir du deres meninger verdi. Ingen vits i å la dem få kverulere. Klar beskjed er det som gjelder. Hvorfor skal TS, en sliten nyseparert mor med baby med hjertefeil måtte «få dem til å reflektere»? Hun har jo prøvd det. De forstår ikke. Problemet er at de ikke respekterer TS, - antagelig fordi hun ikke er tydelig nok. Å stille spørsmål av typen: «vil du at barnebarnet ditt skal dø?» er bare barnslig, selvsagt vil de ikke det. Det er morens oppgave å gi klar beskjed om at sånn og sånn er uaktuelt, fordi babyen kan bli syk/dø. Det er ikke noe å diskutere. Og selvsagt kan du ikke la dem passe babyen, TS. Anonymkode: 94f54...99e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå