Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk en (ubrukelig) hund til. 

Vi har en hund. En jakthund som ikke funker på jakt. De fleste som opplever det gir bort hunden som ikke funker eller avliver. Vel, han kom i snakk med en bekjent som også har en ubrukelig jakthund. Han skulle avlive sin, siden den ikke kunne jaktes med. Det syns mannen min var altfor leit, så han overtok den.. 

Så da har vi nå 2 ubrukelige jakthunder........  

Anonymkode: ada3d...51f

• Liker 12
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har en hund. En jakthund som ikke funker på jakt. De fleste som opplever det gir bort hunden som ikke funker eller avliver. Vel, han kom i snakk med en bekjent som også har en ubrukelig jakthund. Han skulle avlive sin, siden den ikke kunne jaktes med. Det syns mannen min var altfor leit, så han overtok den.. 

Er du seriøs?! For et kaldt menneske du er! Her har mannen din gjort en fin ting. Livet til hundene er da verdt mer enn kun jakt.

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var jo kjempefint gjort av din mann!

Anonymkode: 421f6...acf

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde det ikke vært for mange felles interesser, hobbyer og utrolig gode samtaler, deilig og hyppig sex, den elskverdige væremåten hans og alt han kan gi av seg selv på andre arenaer, så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å fortsatt samlivet med ham.

Haha, høres jo fantastisk ut ellers! 

Selv hadde jeg klart å holde ut med en sånn mann som din, det viktigste er viktigst. Alt du ramser opp her, er verdt sin vekt i gull, spør du meg :) 

Anonymkode: e1e9c...9f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (4 minutter siden):

Er du seriøs?! For et kaldt menneske du er! Her har mannen din gjort en fin ting. Livet til hundene er da verdt mer enn kun jakt.

Hun har da aldri sagt noe om at hun ønsker hundene død. Hun skriver jo bare sannheten, de er ubrukelige som jakthunder. 

Og hun er jo ikke kald, hun åpner jo hjemmet sitt for en barmhjertig mann og to ubrukelige jakthunder. Mange hadde satt foten ned lenge før :) 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det hørtes jo faktisk koselig og litt terapeutisk ut, jeg heier på slike idiot-ideer, og kan fint finne på slikt selv 😅

Hilsen småsprø dame

Anonymkode: 5cd71...e39

🤭🤭

Anonymkode: 79385...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er handyman og fikser det meste av tekniske ting hjemme.

Men jeg greier ikke å skifte dynetrekk. Alt blir bare en stor klump inni der . . .

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har da aldri sagt noe om at hun ønsker hundene død. Hun skriver jo bare sannheten, de er ubrukelige som jakthunder. 

Og hun er jo ikke kald, hun åpner jo hjemmet sitt for en barmhjertig mann og to ubrukelige jakthunder. Mange hadde satt foten ned lenge før :) 

Håper du har rett :) jeg fikk inntrykket av noe annet i teksten..

Endret av **Marshmallow**
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha, høres jo fantastisk ut ellers! 

Selv hadde jeg klart å holde ut med en sånn mann som din, det viktigste er viktigst. Alt du ramser opp her, er verdt sin vekt i gull, spør du meg :) 

Stemmer det, han er god. Elsker han faktisk enda litt mer etter at jeg skrev innlegget 😄 

Anonymkode: 617eb...916

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I og med at gave-debatten dukket opp; Glemte å gi beskjed om at familie skulle innom byen, og ville hente julegavene (bortimot 20stk). Jeg hadde heldigvis kjøpt inn, og hev meg rundt for å fikse, hadde alt klart, og bød på middag på sparket. Utpå kvelden ser jeg at det er en hentemelding på posten som er glemt, postkontor rett ved hans jobb. Spurte om han kunne fikse neste morgen. Da var det JEG som var sløv som ikke hadde sagt fra før. (Han fikk lov til å gå seg en times tur for å tenke seg godt om, og pakken ble hentet neste morgen)

Butikken, ja.. Jeg har gitt opp. Står peanøttsmør på lista, jeg får sataysaus. Avokado - knallhard, eller overmoden. Skulle nesten notert alt han har kommet hjem med opp gjennom. Korainder=persille. Klementiner kan bli appelsiner. champinionger kan bli 1 champiniong. 

Skulle montere lampe. Verktøy, metall, utstyr, rett på mykt trebord. 

Mene at man kan legge vått tøy rett inn i skapet, da innstillingen på tørketrommelen sier "skaptørt". 

Det sagt. Han kunne nok skrevet tilsvarende liste om meg. Vi har alle våre sider. Og han står virkelig på for at vi skal ha det så bra som mulig, aldri om han setter seg på sofaen om noe kan gjøres. 

Anonymkode: a6197...816

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og så? Da får de være uten gaver, da. Det er jo hans problem, ikke hennes.

Det er jo her noen kvinner gjør feil. De klarer ikke å la være, og da får mannen heller ikke konsekvenser av at han ikke gjør ting. Hun ordner jo opp uansett! Men klage gjør hun... 

Jeg kjøper også gaver til alle. Er mer praktisk at en har ansvar for alt, ofte kjøper jeg bare samme til hver side, veldig effektivt. Det er både en oppgave jeg trives bedre med, og gjør bedre, enn han. 

Så har heller han ansvar for alt av snømåking, støvsuging, med mer. Som jeg synes er gørr kjedelig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøper også gaver til alle. Er mer praktisk at en har ansvar for alt, ofte kjøper jeg bare samme til hver side, veldig effektivt. Det er både en oppgave jeg trives bedre med, og gjør bedre, enn han. 

Så har heller han ansvar for alt av snømåking, støvsuging, med mer. Som jeg synes er gørr kjedelig. 

Det er noe helt annet når man er enig om det. Jeg snakker om kvinner som gjør det fordi "ellers får de ikke gaver", også akker og oier de seg etterpå om at de "må gjøre alt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og så? Da får de være uten gaver, da. Det er jo hans problem, ikke hennes.

Det er jo her noen kvinner gjør feil. De klarer ikke å la være, og da får mannen heller ikke konsekvenser av at han ikke gjør ting. Hun ordner jo opp uansett! Men klage gjør hun... 

Jeg tror i mange tilfeller så blir mennenes mangler reflektert over på kvinnen. 
jeg mener ikke at det er rett, men ser for meg at kvinnes svigerfamilie i dette tilfelle hadde reagert på at noen nevøer ikke fikk gave, mens barna hennes fikk. 

For å unngå dårlig stemning så fikser kvinnen det (menn har det alt for enkelt 😅

Endret av **Marshmallow**
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette hadde vært tidenes grønne flagg hos meg. En som virkelig er glad i dyr og ser på dem som mer enn bruk og kast. 

Det mest irriterende med min samboer er at han setter fra seg te-kopper over alt. I tillegg går han aldri ut med søpla, han bare henger opp en ny søplepose på ene kjøkkenskapet istedenfor, selvom jeg har sagt 33.300 ganger at søppel skal kun være under kjøkkenvasken. Han tar heller aldri ned dosetet etter seg, selv nåe vi er på besøk hos andre (jeg passer alltid på å gå på do etter ham for å ta det ned). 

Bortsett fra det så vasker han gulv, tar oppvask, lager mat etc, men jeg gjør nok 75% av det. 

Anonymkode: f262e...d5d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag såg snabbt till att mannen fick ordna julegaver till sin familj och styra över den. Blev det fel så blev det det - hans ansvar.

Han gör inte mycket "ubrukeligt" - det mesta är bra och användbart. Jag kan anmärka på att det ibland är lite provisoriskt och inte så snyggt. Som hålbandet han satte upp i en hörna i entren för att hindra skohornen att ramla. Den är inte så snygg, men väldigt praktisk. Jag är glad han ordnar saker på eget initiativ och klagar kanske bara på att han bör tänka lite först, och kanske prata med mig så jag hinner vänja mig vid ändringarna.

Önskar inte att mannen min gör en liknande lista... haha

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
**Marshmallow** skrev (1 minutt siden):

Jeg tror i mange tilfeller så blir mennenes mangler reflektert over på kvinnen. 
jeg mener ikke at det er rett, men ser for meg at kvinnes svigerfamilie i dette tilfelle hadde reagert på at noen nevøer ikke fikk gave, mens barna til ts fikk. 

For å unngå dårlig stemning så fikser kvinnen det (menn har det alt for enkelt 😅

Ja, som sagt: Kvinnen klarer ikke la mannen stå i konsekvensene og ordner derfor opp for ham. Og klager. 

Selvsagt hadde svigerfamilien reagert, men det er jo hans problem. Hadde min mann ikke kjøpt gaver til sin side av familien og svigerfamilien hadde klaget til meg så hadde jeg svart noe sånt som: "Ja, vi kjøper alltid til hver vår side av familien. Jeg vet ikke hvorfor han ikke gjorde det i år, du må nesten høre med ham."

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noe helt annet når man er enig om det. Jeg snakker om kvinner som gjør det fordi "ellers får de ikke gaver", også akker og oier de seg etterpå om at de "må gjøre alt". 

Verken jeg eller TS har da klaget på at vi må "gjøre alt", eller at vi fikser gaver.

TS er frustrert over at han klarer å rote bort en fiks ferdig gave hun har brukt tid på. 

Jeg er frustrert over at han ikke kan stikke innom posten (som er rett ved jobben hans) og hente en pakke fra min side av familie, dagen etter at jeg har fikset 20 gaver til hans side av familien. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verken jeg eller TS har da klaget på at vi må "gjøre alt", eller at vi fikser gaver.

TS er frustrert over at han klarer å rote bort en fiks ferdig gave hun har brukt tid på*

Jeg er frustrert over at han ikke kan stikke innom posten (som er rett ved jobben hans) og hente en pakke fra min side av familie, dagen etter at jeg har fikset 20 gaver til hans side av familien. 

*rote bort gaven fra svigermor til barna. Når jeg leser på nytt. 

Det har virkelig ingenting med at hun fikser alle gaver å gjøre. Men at han er et surrehue, og at dette er ufint både mot svigermor og barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS er frustrert over at han klarer å rote bort en fiks ferdig gave hun har brukt tid på. 

Jeg snakker da altså ikke om dere, men om de kvinner som klager over at de må "gjøre alt", samtidig som de ikke lar tinge ligge og ikke lar mannen ta konsekvensene av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt: Kvinnen klarer ikke la mannen stå i konsekvensene og ordner derfor opp for ham. Og klager. 

Selvsagt hadde svigerfamilien reagert, men det er jo hans problem. Hadde min mann ikke kjøpt gaver til sin side av familien og svigerfamilien hadde klaget til meg så hadde jeg svart noe sånt som: "Ja, vi kjøper alltid til hver vår side av familien. Jeg vet ikke hvorfor han ikke gjorde det i år, du må nesten høre med ham."

Jeg er helt ening. Men du glemmer punktet hvor dette blir reflektert over som «hennes feil»

Kvinner gjør det for å unngå dårlig stemning..

mange fra den eldre generasjonen er innforstått at slike oppgaver er kvinnens oppgaver, de har oppdratt sønnene sine deretter (en bjørnetjeneste mot alle kvinner, der vil nok endres med de neste generasjonene:)

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...