Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bare saboterer han arbeidet du gjør - han er egoist i tillegg! Litt av en gullfugl!

Anonymkode: 6b3c6...b3b

Du skjønner vel at han i de situasjonene ikke tenker seg om? Det er en åpenbar fordel å ikke ha vrangsiden ut hele tiden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 16.17):

Da er du faktisk ganske teit. 

Anonymkode: c1dfb...0cc

Det synes jeg var en teit kommentar.
Hva om noen hadde sagt at du var teit bare fordi du ikke klarte å koble en lampe i taket?
Det er noe med hva man kan/har lært seg, og ikke kan.

Anonymkode: 5c64a...db8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 11.12.2024 den 9.22):

Jeg har en veldig snill og omtenksom mann og ler stort sett av feilene han har (og han av mine). Det gøyeste er vel egentlig at han konsekvent «rydder av bordet» ved å sette oppvasken på benken. Helt uavhengig av om det er rent i oppvaskmaskinen eller ikke, alt settes på benken. Jeg er mer opptatt av å ha det ryddig enn ham og erter mens jeg putter det i oppvaskmaskinen. Foreløpig ler han også. :knegg: (Han har nok en lenger liste på hva rart jeg gjør). 

Min mann gjør det samme, alt av skitne kopper står på benken til den rene oppvasken i maskina ryddes ut.
Da fylles maskinen opp, og settes ny maskin på samtidig.
Så skitne kopper blir stående på benken, som ofte er overfylt; vi har et lite kjøkken og nesten ikke kjøkkenbenk.
Og det kan jo ta noen timer, men oftest en halv eller hel dag. 

Han vil ikke at vi skal sette skitne kopper inn i maskina etterhvert, fordi han da ikke vet om koppene inni der er rene eller skitne, og da kommer til å sette på maskina igjen for å være sikker på at det er rene kopper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min mann gjør det samme, alt av skitne kopper står på benken til den rene oppvasken i maskina ryddes ut.
Da fylles maskinen opp, og settes ny maskin på samtidig.
Så skitne kopper blir stående på benken, som ofte er overfylt; vi har et lite kjøkken og nesten ikke kjøkkenbenk.
Og det kan jo ta noen timer, men oftest en halv eller hel dag. 

Han vil ikke at vi skal sette skitne kopper inn i maskina etterhvert, fordi han da ikke vet om koppene inni der er rene eller skitne, og da kommer til å sette på maskina igjen for å være sikker på at det er rene kopper.

Det løses enkelt ved å lage et skilt der det står skitten/ren på. Det kledd bruker man øynene for å se om oppvasken er ren. 

Anonymkode: 6453b...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det løses enkelt ved å lage et skilt der det står skitten/ren på. Det kledd bruker man øynene for å se om oppvasken er ren. 

Vil vel tro at en som er så evneveik at man ikke klarer å åpne maskinen og se, heller ikke husker å snu dette skiltet?

Men nå forstod jeg i alle fall hvorfor vi har et slikt skilt på jobb. Ikke at det hjelper. Mange setter uansett skitne kaffekopper, med snus i, ned i vasken. 

Anonymkode: a6197...816

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 12.09):

Vi er særboere, av mange grunner men også for han er en skippertak-rydder som fint kan leve i rot altfor lenge, mens jeg er manisk på å ha det ryddig 😄
Det eneste lille jeg kommer på som irriterer meg når han er hos meg, er at han finner seg mat som kjeks og knekkebrød, og så går han rundt og eter på det mens han smuler på mine ellers støv- og smulefrie gulv. Nytter ikke hvor mange ganger jeg sier han må bruke asjett, det har fremdeles ikke sklidd inn etter 15 år. Så jeg har gitt opp. 

Anonymkode: 026b6...d80

Haha, kjenner igjen den!
Vi har både enebolig og leilighet, og leiligheten er mest "min". Der er det "spotless", i motsetning til i eneboligen. (Blant annet settes skitne kopper inn i oppvaskmaskinen, ikke oppå benken.)
Når han er i leiligheten så tar han seg gjerne noe å spise før han skal "hjem", ofte knekkebrød eller tørrfisk. Har bedt ham bruke asjett under mens han spiser, men nei, det husker han aldri. Han henter heller ikke asjett når jeg sier det. Så det smules overalt der han går rundt og spiser, og det lukter tørrfisk lenge etterpå fordi han smuler i sofaen og i stolen, der han har sittet litt innimellom mens han spiser.

Når han drar igjen går jeg rundt og fjerner rusk etter ham, på gulv og i møbler, og rydder bort det han har satt fra seg på kjøkkenbenken.

Og KOSER MEG, siden det igjen har blitt slik som JEG vil ha det 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min..

- brukte impregnering spray på sko på badet, vi hadde sånn laminat eller noe, og det ble glattere enn ei skøytebane. Jeg tråkka på det og gikk på huet i dusjen, heldigvis uten å brekke noe.

- hver gang han hadde glemt noe han skulle handle, sa han bare at de var tom for/hadde ikke osv. 

- kastet ting han ikke fikk til å fungere, rett i søpla. En klokke, fjernkontroll og ipad!

- kjøpte ting på kredittkort fordi cashback... 

- vaska hus ved å spraye universal spray på alt og tørke over med tørkepapir.

- hadde bildeler i oppvaskmaskin 

- lånte ting av meg, ødela eller mistet de og ble sur når hn ikke fikk mer

Anonymkode: 89c93...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det vet jeg ikke kommer til å fungere, for da er det en risiko for å gå i ball med skiltene/glemme å endre, slik at det står feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vil vel tro at en som er så evneveik at man ikke klarer å åpne maskinen og se, heller ikke husker å snu dette skiltet?

Men nå forstod jeg i alle fall hvorfor vi har et slikt skilt på jobb. Ikke at det hjelper. Mange setter uansett skitne kaffekopper, med snus i, ned i vasken. 

Anonymkode: a6197...816

Problemet er at mange kopper kan se rene ut selv om de er uvasket. Da blir maskina satt på igjen for å være på den sikre siden.

(Evneveik er vel nesten så langt ifra sannheten som det er mulig å komme i dette tilfellet, så den var unødvendig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eksen min..

- brukte impregnering spray på sko på badet, vi hadde sånn laminat eller noe, og det ble glattere enn ei skøytebane. Jeg tråkka på det og gikk på huet i dusjen, heldigvis uten å brekke noe.

- hver gang han hadde glemt noe han skulle handle, sa han bare at de var tom for/hadde ikke osv. 

- kastet ting han ikke fikk til å fungere, rett i søpla. En klokke, fjernkontroll og ipad!

- kjøpte ting på kredittkort fordi cashback... 

- vaska hus ved å spraye universal spray på alt og tørke over med tørkepapir.

- hadde bildeler i oppvaskmaskin 

- lånte ting av meg, ødela eller mistet de og ble sur når hn ikke fikk mer

Det har jeg også gjort i mange år, og "tjent" mange tusen kroner.
(Blant annet 2% på all handel i matbutikker, på toppen av kjedens egne rabatter. Har flere cashback kredittkort, til ulikt bruk.)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har jeg også gjort i mange år, og "tjent" mange tusen kroner.
(Blant annet 2% på all handel i matbutikker, på toppen av kjedens egne rabatter. Har flere cashback kredittkort, til ulikt bruk.)

Jeg mente selvsagt at han kjøpte ting vi ikke trengte eller hadde råd til, fordi nå fikk han jo igjen penger, og en real gjeld. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg mente selvsagt at han kjøpte ting vi ikke trengte eller hadde råd til, fordi nå fikk han jo igjen penger, og en real gjeld. 

Hehe, slik ja! Uffda, "Jo mer du kjøper, jo mer sparer du!", er det ikke noe i den retningen det framstår i enkelte reklamer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, slik ja! Uffda, "Jo mer du kjøper, jo mer sparer du!", er det ikke noe i den retningen det framstår i enkelte reklamer?

Oh yes, og det var hans holdning og. "Nå har vi råd til ny gaming pc, jeg får jo igjen penger!" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker tallerkner osv i varmt, rennende vann og zalo før han setter det i oppvaskmaskinen. Er jo så billig strøm atte🙈😂 Når han skal ut å røyke, åpner han utgangsdøra, han står inne i gangen og tenner på røyken… mens all varmen fra huset siger ut suger røyklukta inn 😩😂🙈 igjen… er så billig strøm atte😂🙈 det merkelige er at han ikke skjønner dette, ikke selv om jeg forklarer det, han gjør drt om og om igjen

Anonymkode: 4b16e...7fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...