Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 21.20):

Var det feil av ham å kjøpe epler når du skrev epler? Hvorfor be ham kjøpe epler hvis dere ikke spiser det?

Ser heller ikke noe alvorlig galt i å kjøpe èn champinon. Det er sånt som både jeg og min mann kunne gjort. Man er ikke tankeleser og vet automatisk hvor mange man skal ha av noe hvis man ikke har sagt det.

Anonymkode: 421f6...acf

Har du noensinne laget en rett eller sett en oppskrift der man bruker kun én sopp?!? At man kan trenge kun ett eple kan jeg lett se for meg, men én enkelt sopp sliter jeg med å se noe bruksområde for, altså. 🤣

Jeg har ingen enkeltepisoder der mannen min har kuket det skikkelig til, men han har en del snåle prioriteringer, kan man si. For eksempel legger han brødet konsekvent OPPÅ brødboksen, men som en over her lukker han kjøleskapdøra rett for nesen på meg mens jeg holder på å ta ut noe. Og koketoppen pusser han så blank at man kan speile seg i den, men samtidig kan benken ved siden av stå full av flekker og smuler. I stua får han mild panikk om det ligger en liten haug aviser og bøker på hylla under salongbordet (som i mitt hode er til for nettopp denslags), men han kan godt strø fra seg klær, x antall brillepar og post på alle tilgjengelige overflater. Jeg klarer bare ikke å se logikken i noe av dette. 😅

Anonymkode: a8ffc...f36

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor er det jeg syter og leker martyr? Jeg har ikke sagt noe om handlingen av gavene, men at han klarer å ROTE BORT EN GAVE! 

TS

Anonymkode: 907d8...bac

Jeg snakket ikke om deg, men generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du noensinne laget en rett eller sett en oppskrift der man bruker kun én sopp?!? At man kan trenge kun ett eple kan jeg lett se for meg, men én enkelt sopp sliter jeg med å se noe bruksområde for, altså. 🤣

Anonymkode: a8ffc...f36

Jeg liker ikke sopp og lager derfor aldri noe med det. Derfor vet jeg ikke at det er utenkelig med en oppskrift med èn sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min nåværende mann, men en tidligere samboer. Han hadde vært hjemme alene hele dagen og jeg hadde vært på jobb. Da jeg kom hjem var han utrolig stolt av at han hadde vasket hele huset som han sa. Det hadde han forsåvidt, men han hadde brukt dopapir og Zalo. Altså klemt Zalo ut på dopapir og vasket over. Gulv, overflater og bad.. Det hadde gått med en hel pakke med dopapir og en halv flaske Zalo og alt var klissete...

Anonymkode: 95a26...744

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg liker ikke sopp og lager derfor aldri noe med det. Derfor vet jeg ikke at det er utenkelig med en oppskrift med èn sopp.

Litt dumt å uttale seg da, når du ikke vet noe om det… utfra innlegget kunne du kanskje skjønt at det er unormalt med én sopp. Da hadde jo ikke innlegget blitt skrevet. 

Anonymkode: 6b3c6...b3b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye morsom lesing, og det er nok mye "ubrukelig" vi kvinner gjør i huset også, men for å holde oss til mannfolka.

Men det mest "ubrukelige" han gjør er noe som irriterer meg så mye at jeg nå ikke greier å bli irritert lengre. Han gjør husarbeid i "feil" rekkefølge. Altså, jeg vet det ikke er noe rett og feil måte å gjøre husarbeid på, men når jeg skal ordne huset ordentlig, så er det dumt å støvsuge før jeg har stelt plantene, tørket av kjøkkenbenken, ristet mattene osv. Jeg sier i fra hver gang, at det må gjøres sist, men han finner fram og durer på. Så står jeg der og prøver å sope ruskene forsiktig opp i tua slik at det ikke kommer noe på de nystøvsugde gulvene. Oftest må jeg støvsuge igjen dagen etter, for det er fortsatt støv og rusk som kommer fram fra under stoler, matter, sofa etc, som han har hoppet over. Men men....han hjelper da til...

Anonymkode: 25cec...064

AMEN to that 😂

Anonymkode: a7f53...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tått skrev (3 timer siden):

Morsomste tråden jeg har lest på lenge. 😂..

Noen tror menn er dumme fordi vi ikke vet hvilke klær som hører til hvilken unge..?🙈..Ingen Mann vet sånt..er en mann oppdatert der er han trolig skaphomo..

Så har du alle de som har valgt menn dumme som brød...og trøster seg med at menn "er sånn"...😂🤭..herlig tråd!

Er man homo om man klarer å se forskjell på størrelse på barneklær, eller gutt og jente klær? Er man også homo om man klarer å skille egne klær fra kona sine da? 

Eller er du bare en av dem som er dum som et brød? Dum som et homobrød også kanskje, for å synke på ditt nivå. Du vant hverfall prisen som den mest udugelige i hele tråden, ikke bare som mann,men som menneske! Gratulerer med udugeligheten!

Anonymkode: ae99a...11c

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (På 10.12.2024 den 13.05):

Jeg er handyman og fikser det meste av tekniske ting hjemme.

Men jeg greier ikke å skifte dynetrekk. Alt blir bare en stor klump inni der . . .

Har en særdeles oppegående mann og kan virkelig ikke klage på noe som helst, men akkurat dynetrekk er han unnskyldt fra 🤣 Han hadde virkelig gjort seg flid en dag, sengen var ren, klær satt på og alt var fint dandert og pyntet med puter osv. Skulle legge oss og jeg fant liksom ikke hjørnet på dynen noe sted. Det var fordi dynene lå på tvers inni. Og det står ikke på latskap eller gjøre seg dum, han hadde jo jobbet lenge med å få det til å se fint ut alt 😂 

Anonymkode: 28b34...79d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er man homo om man klarer å se forskjell på størrelse på barneklær, eller gutt og jente klær? Er man også homo om man klarer å skille egne klær fra kona sine da? 

Eller er du bare en av dem som er dum som et brød? Dum som et homobrød også kanskje, for å synke på ditt nivå. Du vant hverfall prisen som den mest udugelige i hele tråden, ikke bare som mann,men som menneske! Gratulerer med udugeligheten!

Anonymkode: ae99a...11c

Nææ..nr. 1 altså..? Sjelden jeg vinner noe så det var koselig ja..😉..tar selvsagt imot den med takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke du slutte å være politi i denne tråden! Det er en lettbent flire-tråd, du kan finne haugevis av andre tråder på KG hvor du kan kverulere og komme med pekefingen så mye du ønsker. Her deler vi morsomme historier om menn, det er det som er trådens tema. Hold deg til den, eller pell deg ut.

Anonymkode: 026b6...d80

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Orket ikke lese alle sidene, kanskje har noen skrevet liknende.

Men tror det mest ubrukelige her var da han skulle være greit å hjelpe til med å brette klær mens jeg var borte på noe... har brettet alle klærne uten å vrenge de først, det takler ikke jeg, så jeg måtte vrenge alle å brette de en gang til... kom på at jeg aldri har lært han at det er kjekt å vrenge klærne før de skal i skapet liksom...

Vi har delt ting mellom oss, så han får normalt klærne sine rene inn i skapet på magisk vis, til gjengjeld har jeg personlig kokk og innkjøps ansvarlig.  Men føltes da rimelig poengløst når jeg måtte gjøre hele jobben en gang til ja... Men nå har jeg lært han opp tilfelle han vil være grei igjen :) Godt gift i 11 år nå, ingen planer om skilsmisse over slike ting.

Anonymkode: 9d08c...d3a

I min verden er det å vrenge og brette på nytt som er det mest ubrukelige 😂 Ryddig og systematisk i mitt skap. Men kommer et plagg ut på vranga så bretter jeg det på vranga. Mann og barn får gjøre jobben de ikke gadd før de hev klær til vask selv. Og det som har vrengt seg selv får bare være. 

Anonymkode: a6197...816

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han sliten etter et eller annet gjennomført prosjekt (og det er han som oftest etter prosjekter) slenges alt av verktøy, emballasjesøppel med mer i en haug et sted og bare ligger der. Ligger til jeg ikke gidder å se på det mer og fjerner den. Likevel mener han det bare er alle andre enn ham som står for rotet i huset. 

Anonymkode: 179b9...a9d

Denne også....

Han er fantastisk, sparte oss for over 100 000 ved å male huset selv. Men da han var ferdig hadde vi flott hus. Men et malingsspann der, pensler i vann der, bøtter, stiger... I over en måned. 

Ofte så tar jeg bare slik etter han, da. Typisk når han har vasket bad, og ingenting er satt tilbake på plass, heller ikke rengjøringsmidler og kluter. Men å rydde akkurat dette burde jo vært gjort i det man hadde på seg malingsklær, og var tilsølt med maling på hendene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men INGEN i denne tråden har delt slike episoder, eller frustrasjon over at mannen ikke bidrar med gavekjøp... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan ikke du slutte å være politi i denne tråden! Det er en lettbent flire-tråd, du kan finne haugevis av andre tråder på KG hvor du kan kverulere og komme med pekefingen så mye du ønsker. Her deler vi morsomme historier om menn, det er det som er trådens tema. Hold deg til den, eller pell deg ut.

Anonymkode: 026b6...d80

Så sopp-dama og gave-dama er samme bruker 😂 Greit å vite. Men litt av et fokus i en slik tråd, da... 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (På 11.12.2024 den 10.48):

Det mest ubrukelige minn mann gjør er å rydde på plass ting jeg har lagt frem for å bruke på kjøkkenet. Jeg kan stå der å hakke grønnsaker, så kommer han inn på kjøkkenet, ser at det står en kjele på plata som ikke er varm. Da er det helt naturlig for han å rydde denne kjelen inn i skapet uten tanke for at det er akkurat den kjelen jeg har tatt frem for å koke grønnsakene i.

Ellers er han egentlig bare søt, og jeg klarer ikke å henge meg opp i rare ting han gjør -for han gjør det for å være snill.

Ha ha ha, det der kan jeg finne på å gjøre også. Eller tro de er brukt også sette de i oppvaskmaskinen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks skulle selge en forsterker. Kom hjem med 2 gigantiske høytalere (sånne 1m*1m*1m som brukes på russefest) og satte de i gangen. De tok all plass og var vanskelig å komme forbi. Han mente de var kjekk å ha. Gikk 5 mnd før han var villig til å selge de 🤣. Han kom også hjem med både øgler og slanger titt og ofte. Men det verste var når han kom hjem med en pappegøye som han hadde fått gratis fordi den var "mannevond", og jeg hadde sagt klart ifra at det var det eneste dyret jeg ikke ville ha i hus (for det er så innmary mye jobb). Han holdt ut med den i 3 mnd så forsvant den ut igjen til noen andre. Og det var så mye annet at han ble en eks etter 2 år.. 

Endret av Evot_i_skogen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som topper den?

Screenshot_20241213_144920_Facebook.jpg

Anonymkode: 023c6...b10

Det er bare tragisk, finnes ikke morsomt eller ubrukelig i det hele tatt. 

Det er enngrunn til at du er PLIKTET å fortelle om hiv-smitte! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er bare tragisk, finnes ikke morsomt eller ubrukelig i det hele tatt. 

Det er enngrunn til at du er PLIKTET å fortelle om hiv-smitte! 

Ikke morsomt nei, men jeg synes det var definisjonen på UBRUKELIG...men vi får ha hver vår mening

Anonymkode: 023c6...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen år siden nå, men da jeg var gravid og ba eks-mannen om å støvsuge i stua (det var helg), presterte han å være opptatt med å polere bilen. Hele dagen. Med dopapir. 

Anonymkode: 737bb...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...