Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

**Marshmallow** skrev (På 10.12.2024 den 12.55):

Er du seriøs?! For et kaldt menneske du er! Her har mannen din gjort en fin ting. Livet til hundene er da verdt mer enn kun jakt.

Når man kjøper en dyr jakthund, så er den kjøpt for å gå på jakt med, ikke for å ligge på sofaen sammen med. Men her fungerte den ikke etter hensikten, så da er den «ubrukelig» men man trenger ikke å være mindre glad i den for det. Folk kjøper svære amstaffer og rottweilere for å føle seg trygge hjemme, men det viser seg at hundene elsker folk, da kan man vel si at den er ubrukelig til det man kjøpte den til. Samme med gjeterhunder. 
Ingen som sier de er mindre verd. 
jeg synest historien var fin og morsom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Haha, sånn er det. Det er jo godt ment så klart, men bare så utgjort at det må gjøres AKKURAT da. Det er det samme de morgenene han skal på jobb ekstra tidlig og jeg gjør klar ungene. Hadde gått helt greit å ha ansvar for ungene aleine, hadde det ikke vært for at han henger på som et slips og skal gjøre alt akkurat samtidig som meg og barna; gå på badet, smøre matpakke og you name it.

Anonymkode: f6ccc...585

Min er helt lik!! Vanvittig irriterende å bli fotfulgt og «hjulpet» rundt i huset! Velg en av de femti andre forefallende opphavene å gjøre!

Anonymkode: f5f4c...540

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer klarer ikke alltid å prioritere. Med småbarn blir det raskt litt rotete og "kaos", en ekstra oppvask på kjøkkenbenken osv hvis ikke alt tas med en gang. 

Når vi skal ha besøk og skal rydde og vaske, så kan han få det for seg at noe helt annet er viktigere å begynne på. Feks rydde i garasjen, brette klesvasken som ligger på vaskerommet (hvor gjestene uansett ikke er), ta på nytt sengetøy (gjestene er ikke på soverommene) ol. Dette er ting han vanligvis ikke prioriterer/gjør med mindre jeg ber han om det. Mulig han bare går inn i et modus og prøver å huske hva jeg har bedt om tidligere. Hvis jeg ber han om å vaske badet i stedet for, så skjønner han rett og slett ikke alltid hvorfor. 

Anonymkode: ea08b...7d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 17.00):

Skrev 🛒 liste til han MED screenshot av bilder av det som var viktigst å kjøpe....kom hjem med kun 2/3 av det jeg hadde skrevet ned .  Skjedde flere ganger. .altså....???

Anonymkode: 9e185...e64

Skjer her også. Jeg kan be om et spesielt merke,også kommer han hjem med et annet,gjerne mye dyrere. Feks jeg ber han kjøpe First Price dopapir,han kommer hjem med Lambi. Kommer ofte hjem med 4-pakk Pepsi til 79 kr når 6-pakken koster det samme.... 

Anonymkode: 0501c...e2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 12.46):

Min mann har ikke kontroll på noe som helst av huslige greier, annet enn middag (der er han god). Han evner det ganske enkelt ikke. Først da barna begynte på skolen, klarte han å finne matboksene og gi riktig niste til riktig barn. Han har ingen kontroll på klærne deres, hvem som er hvems (skiller to år, samme kjønn, så noe er jo ganske likt, men ikke SÅ likt!), og han kan fint sende dem av sted i samme klær andre uka på rad eller klær som er i helt feil størrelse.
Eldste har begynt å reagere veldig på denne udugeligheten, og sier rett ut at det er på tide at han husker hvem som er stor og hvem som er liten, og hvem som går med hva på seg. Barnet har også sagt at det er lei av å gå til mamma (meg) hele tida for hjelp til alt hjemme, og synes jeg løper for mye rundt og ordner alt fordi han ikke "gidder" som det sier, og er veldig opptatt av at det er likestilling for tida - og sier klart og tydelig at det er skjev fordeling hjemme. 

Det er nå sånn at når mannen ikke evner noe, så tar jeg ganske enkelt over og har enklere for å ta meg av utfordrende situasjoner på hjemmebane, hva nå enn det skulle være. Jeg har nok gitt ham for mye slack opp igjennom, men det har vist seg gang på gang at ting ikke går rundt når han får ansvar for ting.

Han er derimot mye bedre enn meg på utvendig stell, bil og han jobber også mer enn meg/høyere stilling. Der feiler jeg grovt. 

Hadde det ikke vært for mange felles interesser, hobbyer og utrolig gode samtaler, deilig og hyppig sex, den elskverdige væremåten hans og alt han kan gi av seg selv på andre arenaer, så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å fortsatt samlivet med ham. Selv om det er mange irritasjonsfaktorer, så er det jammen mye kjærlighet hjemme også.

Anonymkode: 617eb...916

Du kan jo ikke ha høyere stilling/jobbe mer når du jobber deltid som barnehagelærer for din mann + hundre prosent husmor. Jeg nekter å tro at en mann med "høy stilling" ikke klarer å kle på ungene sine. 

Anonymkode: 32277...28d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo ikke ha høyere stilling/jobbe mer når du jobber deltid som barnehagelærer for din mann + hundre prosent husmor. Jeg nekter å tro at en mann med "høy stilling" ikke klarer å kle på ungene sine. 

Anonymkode: 32277...28d

Joda, helt vanlig, enkelte menn tenker jobb eller sex 24/7 og barn og deres behov inngår ikke der.

Anonymkode: 9cc69...6ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 13.46):

Han klarer ikke å visualisere. Hvis vi skal planlegge innkjøp av møbler eller lignende så klarer han ikke å se for seg hvordan dette kan bli hjemme. Ingen romfølelse.

Han klarer ikke å finne ting🤬🤬🤬 Jeg finner det på 2 sekunder. Han kan stå midt i stua og si "jeg finner ikke lekebilen". Han står stille, ser seg rundt litt, går litt sakte og ser på måfå ut I LUFTEN, og løfter aldri på noe for å se under. Nei uff, kjennet jeg blir sint bare av å tenke på det. 

Han kan ikke spørre om hjelp i butikker🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄 

Anonymkode: 1c75f...e2b

Grunnen til at menn er dårligere til å finne småting, stammer faktisk fra tida da vi bodde i naturen og hadde tradisjonelle roller. Synet vårt tilpasset seg dette. Menn som hadde jakt og forsvar av områder som oppgave, har mye mer tunellsyn langt fram enn oss kvinner, som naturlig har mer vidsyn og sans for detaljer. Dette fordi vår oppgave var å ta oss av små babyer og holde ungene under oppsyn og sørge for at de var friske ☺️

Anonymkode: d966b...be6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (På 11.12.2024 den 10.48):

Det mest ubrukelige minn mann gjør er å rydde på plass ting jeg har lagt frem for å bruke på kjøkkenet. Jeg kan stå der å hakke grønnsaker, så kommer han inn på kjøkkenet, ser at det står en kjele på plata som ikke er varm. Da er det helt naturlig for han å rydde denne kjelen inn i skapet uten tanke for at det er akkurat den kjelen jeg har tatt frem for å koke grønnsakene i.

Ellers er han egentlig bare søt, og jeg klarer ikke å henge meg opp i rare ting han gjør -for han gjør det for å være snill.

Denne var søt. 😄

Dette er litt i samme gate som hvorfor jeg synes det er greiest å pusse opp når han er bortreist. Han rydder nemlig rundt bena mine, og da tar ting plutselig dobbelt så lang tid, fordi alt jeg har lagt klart er plutselig borte. Ja det verste er at han blir så ivrig og effektiv med slikt at det har hendt at jeg blir feid med og til og med hjelper ham med å rydde istedenfor å gjøre det jeg skal gjøre. Altså jeg begynner også å rydde bort ting jeg trenger, for jeg blir så stresset og forfjamset av ham og hans iver etter å få orden midt i en slik prosess at jeg mister helt fokus og oversikt. Mannen er en tsunami, generelt. 😅

Hm... eller det er i nøyaktig samme gate som at jeg rydder bort både panner, fat og kopper som alle de andre i familien har satt frem for å bruke. Det er en del rene ting som havner i oppvaskmaskinen her, og det står ikke på min mann. Jeg er kanskje en orkan? 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 9.40):

Det mest ubrukelige mannen har gjort i hele vår bekjentskapstid, var da han var forb. På store unger som blokkerte badet. 
Da hekta han av baderomsdøra, og stakk på jobbreise. 
Da var ikke bare mannen ubrukelig men også badet ubrukelig i vinterkulden. 

Anonymkode: c1013...74c

Hekt på igjen døra da?

Anonymkode: 454bc...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (På 11.12.2024 den 10.48):

Det mest ubrukelige minn mann gjør er å rydde på plass ting jeg har lagt frem for å bruke på kjøkkenet. Jeg kan stå der å hakke grønnsaker, så kommer han inn på kjøkkenet, ser at det står en kjele på plata som ikke er varm. Da er det helt naturlig for han å rydde denne kjelen inn i skapet uten tanke for at det er akkurat den kjelen jeg har tatt frem for å koke grønnsakene i.

Ellers er han egentlig bare søt, og jeg klarer ikke å henge meg opp i rare ting han gjør -for han gjør det for å være snill.

Slik er min og 😂

Plutselig er noe borte. En kniv jeg skal bruke flere ganger er vasket opp. Eller det mest meningsløse; jeg kutter og skreller grønnsaker, og han tar litt og litt, og kaster i søpla i stedet for å bare vente til jeg er ferdig, og ta alt på en gang. 

Tror det er på kjøkkenet jeg "smeller" oftest. Fordi han alltid skal drive å jobbe rundt meg mens jeg lager mat. Uansett om det er rydding av oppvaskmaskin, gå gjennom gammel mat i kjøleskap, rense kaffemaskinen... 

Jeg kan si "bare bli sittende, jeg fikser mat". Likevel går det ca 2 minutter før han kommer ruslende. 

Anonymkode: a6197...816

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som mannen din. Jeg blir stressa av å ikke gjøre noe når mannen min gjør ting. Jeg vil bidra. Jeg kan ta skrellet underveis, rydde i oppvaskmaskinen etc. Da får vi også vært sammen på kjøkkenet. Min tålmodige fyr sier ikke noe, men jeg skal jammen spørre om han synes det er irriterende. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 minutt siden):

Jeg er sånn som mannen din. Jeg blir stressa av å ikke gjøre noe når mannen min gjør ting. Jeg vil bidra. Jeg kan ta skrellet underveis, rydde i oppvaskmaskinen etc. Da får vi også vært sammen på kjøkkenet. Min tålmodige fyr sier ikke noe, men jeg skal jammen spørre om han synes det er irriterende. 

Men kan du ikke ta med klesvasken og brette den på kjøkkenbordet? Eller PCen, og lage handleliste for neste uke? 

Jeg lar han styre på, det er jo hyggelig at han er der. Men det er temmelig irriterende når ting jeg trenger forsvinner.  Og enda mer irriterende når vasken er opptatt når jeg trenger den, jeg igjen smeller skinnleggen i en åpen oppvaskmaskin, eller kjører hodet opp i en åpen skapdør. Han har liksom et behov for å jobbe fysisk nærmest mulig meg. 

Anonymkode: a6197...816

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den fysiske nærheten som er viktig for meg også. Etter en lang arbeidsdag uten hverandre er det hyggelig å snakke sammen uforstyrret (ungdommene forsvinner på magisk vis rundt middagslagingen og dukker opp akkurat tidsnok til servering).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor observerte jeg min tante og onkel på kjøkkenet. Tante skravlet og fant frem kjeler og alt hun trengte, så var hun inne i kjølerommet for å hente varer. Da hun var inne på kjølerommet gikk onkel ei runde på kjøkkenet og ryddet bort kjeler og utstyr 😂

Så kom tante ut igjen og fant ikke kjelene sine så hun måtte igjen sette de på benken. Hun ordnet det hun skulle og satte til kok. Så begynte hun smått å sette frem glass på spisebordet. Hun så at hun trengte ny duk og forsvant for å hente det. Da hun kom tilbake var koppene borte. Jeg sa at du har en mann som er veldig kjapp på å rydde 😂

Det var et morsomt oppgitt blikk hun sendte gubben sin. Så fikk han gå å se på tv i stua 😂

Anonymkode: 454bc...f3e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (På 10.12.2024 den 17.57):

Min «tar ut av oppvaskemaskinen» det vil si; han setter omtrent halvparten av tingene på kjøkkenbenken🤦🏻‍♀️ siden han ikke vet hvor tingene skal være.. Vi har da bare bodd sammen i 7 år, ikke lett å få med seg slikt.
Og attpåtil nevner at han har tatt ut av maskinen.

Ikke forvent et under og at han plutselig skjønner hvor tingene skal være. Min har holdt på sånn i snart 25 år. Vi har flyttet to ganger i løpet av den tida, men systemet i skuffer og skap på kjøkkenet har stort sett vært det samme.

Jeg bidrar med en historie som ikke handler om min mann, men om hans bror: Han skulle bruke et elektrisk verktøy som trekker ganske mye strøm. Fikk beskjed om å bruke kontakten ved kjellerdøra, ikke den på garasjen selv om den er nærmere der han hadde plassert verktøyet. Han brukte selvfølgelig kontakten på garasjen, og sikringen gikk. Neste dag skulle han bruke samme verktøy igjen. Og hvilken kontakt valgte han å bruke? Joda, den på garasjen. Og til hans store overraskelse gikk sikringen igjen.

Anonymkode: f5fca...e8f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke forvent et under og at han plutselig skjønner hvor tingene skal være. Min har holdt på sånn i snart 25 år. Vi har flyttet to ganger i løpet av den tida, men systemet i skuffer og skap på kjøkkenet har stort sett vært det samme.

Jeg bidrar med en historie som ikke handler om min mann, men om hans bror: Han skulle bruke et elektrisk verktøy som trekker ganske mye strøm. Fikk beskjed om å bruke kontakten ved kjellerdøra, ikke den på garasjen selv om den er nærmere der han hadde plassert verktøyet. Han brukte selvfølgelig kontakten på garasjen, og sikringen gikk. Neste dag skulle han bruke samme verktøy igjen. Og hvilken kontakt valgte han å bruke? Joda, den på garasjen. Og til hans store overraskelse gikk sikringen igjen.

Anonymkode: f5fca...e8f

Survival of the fittest etc… 😂😂😂 man kan lure på hvordan disse menneskene har klart å holde seg i live. 

Anonymkode: 6b3c6...b3b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Kjenner meg så godt igjen her! Jeg har en mann som er lærer, han er en dyktig og populær lærer på jobb og har lang erfaring og er en viktig og stabil ressurs på jobben.

Men: På hjemmebane er han "skrudd av" av en el annen grunn. Han gjør ALDRI lekser med ungene, sjekker ikke at de har med seg det de trenger når de drar på skolen, eller ber dem rydde ut av sekken og sette i gang med lekser når de kommer hjem fra skolen. Da har han nemlig "fri" og tar seg en dupp på sofaen og så retter han noen av sine egne elevers prøver på kvelden.

Jeg blir helt GAL og sprø av dette, og minner ham på det tidt og ofte, HAR du sjekket at minsten har gjort leksene, KAN du ta litt ansvar for matten, så kan jeg ha kontroll på de andre fagene, da sukker han og uffer seg over at han ikke får slappet av når han er hjemme.......

Kan nesten ikke skjønne at denne mannen fungerer på jobb i det hele tatt, men det er visst en annen setting og andre "regler" som gjelder... :D

Anonymkode: 9d21d...31a

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese alle sidene, kanskje har noen skrevet liknende.

Men tror det mest ubrukelige her var da han skulle være greit å hjelpe til med å brette klær mens jeg var borte på noe... har brettet alle klærne uten å vrenge de først, det takler ikke jeg, så jeg måtte vrenge alle å brette de en gang til... kom på at jeg aldri har lært han at det er kjekt å vrenge klærne før de skal i skapet liksom...

Vi har delt ting mellom oss, så han får normalt klærne sine rene inn i skapet på magisk vis, til gjengjeld har jeg personlig kokk og innkjøps ansvarlig.  Men føltes da rimelig poengløst når jeg måtte gjøre hele jobben en gang til ja... Men nå har jeg lært han opp tilfelle han vil være grei igjen :) Godt gift i 11 år nå, ingen planer om skilsmisse over slike ting.

Anonymkode: 9d08c...d3a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke skrive noe stygt om den tidligere samboeren min, men han kastet Q-tips i do, OG var rørlegger utdannet.. 😅

Anonymkode: b4063...272

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 13.25):

Det er hennes valg å overta den jobben. Det må hun gjerne gjøre, men da får hun la være å syte og leke martyr etterpå. 

Anonymkode: 421f6...acf

Hvor er det jeg syter og leker martyr? Jeg har ikke sagt noe om handlingen av gavene, men at han klarer å ROTE BORT EN GAVE! 

TS

Anonymkode: 907d8...bac

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...