Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

En av tingene som drev meg til vannvidd med min X var hvor treig han var. Ikke som i dum, men alt tok så lang tid med ham. Jeg kunne sortere ferdig en ullvask i en haug, og be ham sette på da han kom hjem. Jeg klarer fremdeles ikke forstå hvordan det kan ta en halv time å hive dette i maskina og sette på. Han brukte 75 minutter på å lage blomkålsuppe på pose. Han skulle ut å løpe, brukte først en hel time på dass, kledde så på seg som sikkert tok 30 minutter, fikla så med fitbiten i 40 minutter til, så det tok ham over 2 timer på bare komme seg ut av døra! Å hente et glass vann tar lang tid! Han var som en snegle i sirup!

Anonymkode: 64d34...548

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min nabo skrur på komfyrplata på laveste innstilling og så tar han en lur for et par timer mens pannen varmer seg opp før han steker egg til seg selv. Ja jeg forstår hva du mener med treeeeg

Anonymkode: 5b6eb...2df

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fleire ting.

Vi skulle flytte og han greidde ikkje få ned postkassa av stativet. Det var snakk om ein skrue. 🤣❤️

Han kjøpte julelys som ikkje er skrudd opp. Er nesten letta fordi ellers står dei til neste jul 🙉

Trudde eit egg var kokt og klæsja det utover bordet 🤣🌈♥️.

Krympa masse ull, begynner på 5 ulike tannkremtuber, hår over alt når han barberer seg. Rydde ikkje mens han lager seg mat. 

Han er ein fin fyr. Eg er ikkje nødvendigvis noko draum å leva med heller.

Anonymkode: efa51...1e8

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min kokvasket babypleddet min mor strikket til yngste barnet vårt. Alle barna har fått strikket et deilig pledd til fødsel, og det har stor sentimental verdi for både ungene, meg og bestemor. Pleddet var 130 x 130. Nå er det helt hardt og 50 x 50… han har også boret hull gjennom membranen på begge badene våre 🥶 for han skulle feste henholdsvis toalett og panel til badekar. Så begge badene er egentlig punktert. Det ene var helt nytt. Helt utrolig at det går an. Han skiftet også dekk med mine lyse ullhansker, som var noe av det kjæreste jeg hadde fra min avdøde bestemor. Hun strikket de til meg da jeg var fattig student og bodde i annen by, og sendte med en pengelapp til mat. Hanskene var utvidet, helt sorte og stive av olje og skitt. Jeg ble så lei meg at jeg gråt. Det var kaldt ute og han hadde ikke tenkt seg om.

Anonymkode: aefc8...36d

MEN ble han lei seg da han så hvor trist du ble?

Anonymkode: 83a42...6c7

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 3 andre enn mannen min i huset, meg (godt voksen) som bruker damestørrelse M og stort sett svarte truser med litt sexy blonder og sånt. Ei jente på 10 år som bruker Pierre Robert jenteboxere. Og en gutt på 5 år som bruker diverse gutteboxere, noen fra Pierre Robert men alle med guttefarger/mønster (militærmønster, lastebiler, Spiderman og sånt). 

Arbeidsfordelingen er at jeg vasker klær, han sorterer dem og rydder sitt eget + guttens inn i skap, jeg og jenta rydder vårt eget. Resten av klærne er stort sett riktig, men det er ALLTID 3-4 truser som ligger feil hos både meg og jenta. Jeg får hennes truser, hun får både mine og lillebror sine. Og sjekker jeg skuffen til lillebror så finner jeg gjerne igjen noen av jentas truser der også. Det står jo størrelse på ALT. Det er forskjell på 158 og 104 liksom.. 

Anonymkode: b2107...05c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen min kokvasket babypleddet min mor strikket til yngste barnet vårt. Alle barna har fått strikket et deilig pledd til fødsel, og det har stor sentimental verdi for både ungene, meg og bestemor. Pleddet var 130 x 130. Nå er det helt hardt og 50 x 50… han har også boret hull gjennom membranen på begge badene våre 🥶 for han skulle feste henholdsvis toalett og panel til badekar. Så begge badene er egentlig punktert. Det ene var helt nytt. Helt utrolig at det går an. Han skiftet også dekk med mine lyse ullhansker, som var noe av det kjæreste jeg hadde fra min avdøde bestemor. Hun strikket de til meg da jeg var fattig student og bodde i annen by, og sendte med en pengelapp til mat. Hanskene var utvidet, helt sorte og stive av olje og skitt. Jeg ble så lei meg at jeg gråt. Det var kaldt ute og han hadde ikke tenkt seg om.

Hvordan reagerte han etter dette?? 

dette var forbi tanketomt…. Helt grusomt!9

Anonymkode: 6b3c6...b3b

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

MEN ble han lei seg da han så hvor trist du ble?

Anonymkode: 83a42...6c7

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvordan reagerte han etter dette?? 

dette var forbi tanketomt…. Helt grusomt!9

Han følte sikkert inni seg at dette var veldig dumt gjort. Men han er fryktelig dårlig til å innrømme feil eller si unnskyld. Men tror han har noen utfordringer med å håndtere det at han kan gjøre feil. Og så reagerer han med å gå i forsvarsposisjon. Må forklare hvorfor det er helt normalt at jeg reagerer og blir lei meg. Men tror han sliter litt med hvordan han skal respondere rett og slett. Han ble vel opprørt av seg selv og takler dårlig den følelsen. Han blir ukomfortabel når jeg blir lei meg. Hvis jeg blir lei meg for noe annet, er helt utslitt, med pms og kranglende barn, kan han være god og forståelsesfull. Vanskeligere hvis han selv er skyld i at jeg er lei meg. 

jeg er mer løsningsorientert og forsøker å reparere hvis noe blir ødelagt. Orker ikke trykke det i han når han gjør dumme ting. Forventer bare at han skal forsøke å lære av det og kanskje tenke gjennom ting og dobbeltsjekke, før han gjør noe slikt igjen. Og så prøver jeg å korrigere både han og ungene, hvis de er ufølsomme for andre, og forklarer hvorfor noe som kan virke uviktig for en kan ha stor verdi for andre. 

Han høres kanskje ufølsom ut, men han er en god mann og far, god venn og kollega for andre. Men alle har vel ting en bør jobbe med. 

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og så? Da får de være uten gaver, da. Det er jo hans problem, ikke hennes.

Det er jo her noen kvinner gjør feil. De klarer ikke å la være, og da får mannen heller ikke konsekvenser av at han ikke gjør ting. Hun ordner jo opp uansett! Men klage gjør hun... 

Anonymkode: 421f6...acf

Det er vel hennes problem også? Jeg ville ikke skuffet familien min med ikke å gi gaver, selv om det var svigerfamilie. 

Anonymkode: b206c...4a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan la oppvask stå på benken eller i vasken lenge,eller drøye lenge med å rydde ut av oppvaskmaskinen som han har lovet å gjøre. Men så skal han plutselig ta det akkurat når jeg står og lager middag! Vi har liten plass på kjøkkenet,så det ender jo alltid opp med at jeg blir irritert fordi han går i veien for meg,og han blir sur fordi jeg blir irritert når han er "flink" og tar oppvasken! 

Anonymkode: 0501c...e2f

Slikt som dette forundrer meg også, men her er det ikke bare min mann som setter i gang på kjøkkenet når jeg holder på der, men ungene også.

Vi bor i gammelt trehus, så alle rom er ganske upraktiske og små egentlig, inkludert kjøkkenet. Altså nå skal jeg ikke overdrive fullstendig, for det er fullt mulig å være flere der, om man mer eller mindre står i ro iallefall. Særlig praktisk er det på ingen måte likevel, for hele innredningen går langs en vegg, og man må bevege seg frem og tilbake fra kjøleskap i ene enden, komfyr på midten og vask og søppelspann i andre enden.

Kjøkkenet kan stå ledig og ensomt i timevis, men når jeg skal lage mat, og da ønsker å bevege meg fritt frem og tilbake langs hele rekka, så kan du nesten banne på at en mann, en sønn eller en datter også skal utføre noe på kjøkkenet. Innimellom to stk også. 

Selv om  min mann generelt er slik at jeg ofte må minne ham på at vi ikke er festet i hverandre med et kort usynlig tau så skjønner jeg bare ikke at hele trioen absolutt foretrekker å stå i veien for meg på kjøkkenet. Det er jo forferdelig irriterende å gå i hverandre der. For meg iallefall. For de tre må det visst være koselig på en måte, selv om det på ingen måte er logisk, så irritert som jeg blir. 😆

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig snill og omtenksom mann og ler stort sett av feilene han har (og han av mine). Det gøyeste er vel egentlig at han konsekvent «rydder av bordet» ved å sette oppvasken på benken. Helt uavhengig av om det er rent i oppvaskmaskinen eller ikke, alt settes på benken. Jeg er mer opptatt av å ha det ryddig enn ham og erter mens jeg putter det i oppvaskmaskinen. Foreløpig ler han også. :knegg: (Han har nok en lenger liste på hva rart jeg gjør). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel hennes problem også? Jeg ville ikke skuffet familien min med ikke å gi gaver, selv om det var svigerfamilie. 

Anonymkode: b206c...4a8

Jeg vil heller ikke at svigerfamilien skal bli skuffet. Men jeg vil heller la være å gi gaver og la de bli skuffet enn å overta jobben slik at jeg må gjøre dobbelt og min mann slipper å ta konsekvenser for at han ikke gidder kjøpe gaver til sin familie.

Anonymkode: 421f6...acf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Inspirert av tråden "Mannens innsats er ikke bra nok" - der det triller ut ting mennene ikke har gjort hjemme, som er så banale ting at man skulle tro de trengte verge:

F.eks.
Jeg sendte mannen med en handleliste med fire ting. To av dem kjøpte han feil, en var rett og fjerde glemte han.
Jeg har handlet alle julegaver til barn, min slekt, hans slekt, barnas venner etc. Mannen har klart å rote bort gaven til barna fra svigermor. 

Og dere som blir krenket av tråden eller mener vi må skille oss; kom igjen a' - ha litt humor. 

Anonymkode: 907d8...bac

Glory hole… ingen suksess der.

Anonymkode: f78d6...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden "Mannens innsats er ikke bra nok" - der det triller ut ting mennene ikke har gjort hjemme, som er så banale ting at man skulle tro de trengte verge:

F.eks.
Jeg sendte mannen med en handleliste med fire ting. To av dem kjøpte han feil, en var rett og fjerde glemte han.
Jeg har handlet alle julegaver til barn, min slekt, hans slekt, barnas venner etc. Mannen har klart å rote bort gaven til barna fra svigermor. 

Og dere som blir krenket av tråden eller mener vi må skille oss; kom igjen a' - ha litt humor. 

Anonymkode: 907d8...bac

Det mest ubrukelige mannen har gjort i hele vår bekjentskapstid, var da han var forb. På store unger som blokkerte badet. 
Da hekta han av baderomsdøra, og stakk på jobbreise. 
Da var ikke bare mannen ubrukelig men også badet ubrukelig i vinterkulden. 

Anonymkode: c1013...74c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann bruker å «rydde» ved å flytte noe jeg har satt på benken til ett annet sted på benken 😂 er så idiotisk. 

Anonymkode: 78103...36f

Haha, min man “rydder” ved å plukke barnets leker opp fra gulvet og legge dem i sofaen/stuebordet. I stedet for å legge dem i boksen der de skal være……

Anonymkode: 17ece...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det mest ubrukelige mannen har gjort i hele vår bekjentskapstid, var da han var forb. På store unger som blokkerte badet. 

Oh honey, dette er ikke å være ubrukelig. Dette er å utøve vold og maktmisbruk….

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Denne er så trist å lese. Min eks (eks!) var mye av samme ulla. Vasket i hjel fine klær, kastet eller mistet dyre ting. Gang på gang. Han ødela heldigvis ikke noe med affeksjonsverdi, men det var bare tilfeldigheter. Han ble rasende når jeg tok det opp, for da stemplet jeg ham som dum og det tålte han ikke. Jeg er ikke sikker på om han gjorde det med vilje (vi hadde mange andre problemer også) eller om han faktisk bare var så ubetenksom. Enten det var sånn eller slik, jeg klarer ikke å respektere en mann som må gjetes som en femåring for at han ikke skal ødelegge eller miste noe. Å komme hjem med feil type dopapir eller svi brunsausen før et selskap, ikke noe stress. Men jeg skal aldri mer bo med en manbaby som ødelegger tingene mine. 

Anonymkode: 867a5...6da

• Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hihi, men var det ikke bare å hekte den på igjen?

Anonymkode: e4005...dd6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

han har også boret hull gjennom membranen på begge badene våre 🥶 for han skulle feste henholdsvis toalett og panel til badekar. Så begge badene er egentlig punktert. Det ene var helt nytt. Helt utrolig at det går an. 

Hvordan får man hengt opp tunge ting på badet hvis man ikke kan skru gjennom membranen?

Dette gjør jo baderomshåndtverkere hver dag på jobben.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hihi, men var det ikke bare å hekte den på igjen?

Jo, for dem som kunne bære døra opp en etasje, holde og løfte en tung dør, og samtidig få døra på plass igjen. 
Prøv det når du har født to barn kort tid i forveien. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest ubrukelige minn mann gjør er å rydde på plass ting jeg har lagt frem for å bruke på kjøkkenet. Jeg kan stå der å hakke grønnsaker, så kommer han inn på kjøkkenet, ser at det står en kjele på plata som ikke er varm. Da er det helt naturlig for han å rydde denne kjelen inn i skapet uten tanke for at det er akkurat den kjelen jeg har tatt frem for å koke grønnsakene i.

Ellers er han egentlig bare søt, og jeg klarer ikke å henge meg opp i rare ting han gjør -for han gjør det for å være snill.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...