Gå til innhold

Hva er det mest ubrukelige din mann har gjort i hus og hjem?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mannen min er den minst handy personen i mils omkrets. Vi skulle pusse opp og han insisterte på å gjøre det selv, for han hadde tross alt sett en halv episode av Sommerhytta. Rom 1 skulle ha nytt gulv, nye lister og maling på vegger og vindu. Rom 2 skulle bare ha maling på vegger. Jeg måtte gjøre alt arbeidet om igjen etterpå for det så virkelig ikke ut. I tillegg måtte gulv og lister i rom 2 byttes fordi han griste sånn med maling uten å tørke opp. Hadde ikke sjans i havet til å få det vekk. Det endte med å bli mer enn dobbelt så dyrt, så vil si at det var dobbelt unødvendig. 🤷‍♀️

Anonymkode: 18a34...c7c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig! Menn som er så glade i dyr er det sjelden noe vondt i. Hadde smeltet totalt om det var min mann som kom hjem med en hund han hadde reddet livet til.

Anonymkode: 1308a...ba8

Hitler?

Anonymkode: 0c90e...d7f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hitler?

Hitler drepte sin egne hund for å teste om cyanidpille virket.

Anonymkode: 421f6...acf

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...ta, jeg får sataysaus. Avokado - knallhard, eller overmoden. Skulle nesten notert alt han har kommet hjem med opp gjennom. Korainder=persille. Klementiner kan bli appelsiner. champinionger kan bli 1 champiniong..."

Anonymkode: a6197...816

Haha 😆. Hva ser han for seg med denne ene soppen, liksom? Blir seriøst nysgjerrig på hvordan det ser ut oppi topplokket hans.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hitler drepte sin egne hund for å teste om cyanidpille virket.

Anonymkode: 421f6...acf

Ja, rett før alt gikk til helvete, da. Ville vel spare både seg selv og bikkja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med at alt jeg gjør er feil, så har jeg bare gitt opp å nå opp til forventningene. Det er umulig. Dersom jeg nærmer meg så heves bare liste. Jeg trur kvinner gjør det mot seg selv for å kunne "ta" mannen på noe. Bombesikkert.

Anonymkode: a55c5...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter mange år med at alt jeg gjør er feil, så har jeg bare gitt opp å nå opp til forventningene. Det er umulig. Dersom jeg nærmer meg så heves bare liste. Jeg trur kvinner gjør det mot seg selv for å kunne "ta" mannen på noe. Bombesikkert.

Anonymkode: a55c5...d19

Gi eksempel på hva hun mener du har gjort feil da?

Forstår menn som deg at når kvinner må skive lister til mannen om hva som må bli glort. Så kreves det energi fra kvinnes side å sette opp den listen pga mannen ikke evner å se hva som må bli gjort ? 

så har du menn som gjør ting halvveis i håp om at hun gjør det selv så han slipper ansvaret. 

Der er kvinner som alt for høye krav, men de fleste tilfellene handler om det som faktisk må bli gjort for at livet skal gå rundt. 

Anonymkode: 866e3...41f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuuutrolig mye artig lesing her!!

Er det mulig å finne slike mannfolk?-hadde dødd av latter altså.

Greit å finne seg en som er både teoretisk og praktisk. Smart å ta en liten IQ test før man binder seg.

Anonymkode: c9c1e...c74

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La fliser oppå vegg til vegg teppe🤦🏼‍♀️

Anonymkode: f795d...bd3

Er det mulig? Selv Gudrun på 90 og Linda på 9 skjønner jo bedre. Ren logikk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er den minst handy personen i mils omkrets. Vi skulle pusse opp og han insisterte på å gjøre det selv, for han hadde tross alt sett en halv episode av Sommerhytta. Rom 1 skulle ha nytt gulv, nye lister og maling på vegger og vindu. Rom 2 skulle bare ha maling på vegger. Jeg måtte gjøre alt arbeidet om igjen etterpå for det så virkelig ikke ut. I tillegg måtte gulv og lister i rom 2 byttes fordi han griste sånn med maling uten å tørke opp. Hadde ikke sjans i havet til å få det vekk. Det endte med å bli mer enn dobbelt så dyrt, så vil si at det var dobbelt unødvendig. 🤷‍♀️

Anonymkode: 18a34...c7c

Er det mulig? Og dette falt du for🤣🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg da ❤️ her diskuteres det men som ikke gjør de beste de kan. Eller ikke gidder.. da faller all ansvar for hver minste ting på kvinnen. 

Anonymkode: 866e3...41f

Man kan ha gjort sitt beste selv om det ikke gikk så bra, faktisk. Hvis du er misfornøyd med mannen din så bør du heller skille deg enn å henge ham ut (samme hvor anonym du er, eller tror du er) på internett.

Anonymkode: cb11c...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 3 timer på å skru opp en trappegrind som løsnet delvis fra veggen etter 2-3 timer, for så å bli dritsur når jeg sa at det der kunne han jo ikke ha gjort riktig.

Anonymkode: 1bdfb...cff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senior skrev (3 timer siden):

Jeg er handyman og fikser det meste av tekniske ting hjemme.

Men jeg greier ikke å skifte dynetrekk. Alt blir bare en stor klump inni der . . .

Da er du faktisk ganske teit. 

Anonymkode: c1dfb...0cc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant min mann når vi studerte og i mange år før barna kom så leide vi. Vi kjøpte leilighet først og så hus, det var når vi fikk hus jeg innså hvor lite praktisk mannen var, og at både hus, hage, barn og jobb ble for mye for han og kastet seg inn i jobb.  Vi hadde allerede vært sammen i 7 år da barn 1 ble født og jeg hadde jo sett hvor godt han kunne være med barn rundt seg så ingen røde flagg der heller. Jeg MÅ stå og overvåke Ikeamøblene når de settes sammen. Han vil gjøre det, men klarer ikke å lese bruksanvisning, selv om han har høyt betalt lederlønn..  En gang han skulle gjøre det uten meg spikret han bakplata til bokhylla inn foran så det ble små fine hull. 

Skal vi ha selskap som kinfirmasjon begynner han å rydde i bod og garasje.  Jeg må skrive alle lister, planer, pakke til turer for meg og ungene.  

Når ungene var små så til og med glemte han å gi de mat til planlagt tid og de ble sure og grinete etterhvert.  

Hadde han ikke tjent så mye penger hadde jeg flyttet for lengst, orker ikke bo i bøttekott. 

Anonymkode: 9cc69...6ca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er kjempeflink. Nå! Sto helt tydelig ikke på evnene de årene han bare dyttet alt over på meg, og tydeligvis trodde han bidro ved å kommandere, forlange og påpeke "feil". Ja jeg gikk fra ham til slutt, men klør meg litt i hodet over hvor lenge jeg fant meg i slikt for å holde familien samlet. 

Uansett, han fikk en ny sjanse og den har han tatt godt vare på. 

Litt omstilling fra å ha kommet ut av rutiner angående alt ved å dytte over på meg ble det selvfølgelig. Da vi fordelte alle oppgavene som må gjøres valgte han å handle. For det var "ingen jobb". At det sto oppført sammen med å ha ansvar for alt angående klesvask fikk ham ikke til å innse at det ikke kunne stemme. Han satte i gang med å handle mat og forbruksvarer, og det ble en morsom opplevelse. Vi hadde plutselig alt mulig godt pålegg, og ikke brød, beste fisk/kjøtt, men ingen tilbehør, deilige duftlys på toalettet, men ikke toalettpapir. 🤣🤣🤣🤣🤣

Jeg laget ikke noe oppstyr ut av dette annet enn ved å ha litt humor og latter rundt det, og så laget og spiste vi en slags ufrivillig carnivore- diett jevnlig. Vi hadde imidlertid tenåringer på den tiden, så han fikk virkelig kjeft også. De var ikke nådige når primære ting manglet. 😅

Det tok ikke lang tid til han istedenfor å si at det å handle inn mat og forbruksvarer var "ingen jobb" omtalte dette som han hadde ansvaret for innkjøp og logistikk i en større bedrift. 

Han lærte! Nå er han superflink. Har fullstendig oversikt over hva vi har i kjøleskapet, skuffer,bod, fryseboks, med mer, og planlegger menyer og handler deretter. Uansett om det er han eller jeg som skal lage middag kan jeg bare spørre hva vi skal ha til middag, og så får jeg ramset opp alternativene som det er handlet inn til. Gjerne med tilleggsinformasjon som "vi kan ta spagetti i dag om du vil, men kyllingfiletene går ut på dato straks, så kanskje lurt å bruke dem først?"

Gamle hunder kan lære! De må bare ha riktig motivasjon. Det vil også si at konsekvensene ved å ikke gjøre ting er noe ubehagelig de må face og ordne opp i selv. 

Han handler nå gaver også. Til absolutt alle i familien. 🥰 Det bare gled inn i det at han handler etterhvert som han fikk så god kontroll at han visstnok trengte nye utfordringer. Jeg må pakke inn og merke, og kjøpe gave til ham. 😊

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (2 timer siden):

Utrolig at å reagere på menn som ikke gjør sin del for familen as blir tolket som mannehat. Men at kvinner sitter med alt ansvaret er helt ok! 

Menn på kvinneguiden i et nøtteskall 😅

Jepp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hitler?

Var han glad i dyr, eller bare eide han dem? 

Anonymkode: c3783...b0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer på nå er litt to sider av samme sak, men;

1) Han har vært hjemme hele dagen, mens jeg har på jobb. Han har ikke gjort noe hele dagen. Når jeg begynner å rydde/gjøre husarbeid blir han plutselig stresset, tror jeg er sur, og skal «hjelpe til». Måten han gjør dette er å begynne med samme oppgave/forsøke å ta over det jeg gjør. F.eks hvis jeg står og bretter sammen rent tøy, så forsøker han å ta vasken ut av hendene mine for å brette tøyet selv.

2) Jeg forsøker å ta oppvasken og rydde kjøkkenet etter middag. Han sier at det behøver jeg ikke å gjøre, siden jeg lagde maten. Han skal rydde opp sier han, mens han tar fra meg den skitne stekepanna og dytter meg ut i stua. Dessverre gjør han ting halvveis; flasker og hermetikk står igjen på benken, stekepanna må stå med vann i, oppvaskstativet er fullt av ren oppvask etc. Så sier han seg ferdig! Da kunne jeg like godt vasket ferdig kjøkkenet selv med en gang, for det står jo igjen ti ekstra oppgaver til meg uansett.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle beise terrassen, da delte han opp en skumgummimadrass og brukte det som malerpensel…..resultatet ble deretter…. Tror det var da jeg oppdaget at det manglet noe på den fyren😬

Anonymkode: 83e67...783

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han ikke tjent så mye penger hadde jeg flyttet for lengst, orker ikke bo i bøttekott. 

Anonymkode: 9cc69...6ca

Gold digger der altså. Ikke hver dag dere er ærlige her inne så kudos til deg. 

Anonymkode: 2b3ef...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...