Gå til innhold

Useriøs potensiell boligkjøper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har vært på to visninger og sier han har bestemt seg for å kjøpe vår leilighet. Forrige uke sa han til megler at han enten skulle legge inn bud på fredag, eller mandag (i går). Han hadde planlagt en overtakelsesdato og sett for seg hvordan han skulle møblere, og barnet hans likte leiligheten veldig godt, noe som var viktig for ham.

På fredag var han plutselig opptatt for han måtte på flere ærender. Den er grei, men på mandag hadde han plutselig en omfattende undersøkelse på sykehus, og det hindret ham visst fra å by, selv om det var han selv som sa han kunne legge inn bud den dagen. Dessverre er det kjempetreigt boligmarked akkurat nå, så det er ikke rift om noe som helst her vi bor for øyeblikket. Lurer bare på hvor vanlig det er å "ikke kunne by" fordi man plutselig får mye å gjøre?! Det tar jo ikke akkurat lang tid å legge inn et bud.

For meg høres det mer ut som unnskyldninger og jeg begynner jo å mistenke at han har problemer med finansieringen og ikke vil innrømme det, men han kunne vel bare latt være å si han ønsker å by på leiligheten da? 😅😅 Synes det er kjempeirriterende å gå rundt som dette, men jeg tror ikke på at det kommer noe bud før jeg ser det med egne øyne iallefall.

Noen med lignend erfaringer? Var godt med en liten utblåsning.

Anonymkode: 110af...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel jeg kan skjønne man ikke vil legge inn bud midt i en sykehusinnleggelse feks, for hvis det blir budrunde må man gjerne være litt på. Men i dette tilfellet kan det høres ut som en litt useriøs type ja, det er jo noen sånne. 

Anonymkode: 2858d...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel jeg kan skjønne man ikke vil legge inn bud midt i en sykehusinnleggelse feks, for hvis det blir budrunde må man gjerne være litt på. Men i dette tilfellet kan det høres ut som en litt useriøs type ja, det er jo noen sånne. 

Anonymkode: 2858d...657

Jeg skjønner også det altså, men det skulle man nesten tro han kjente til på forhånd, for det var visst ikke noe akutt. Og så er det jo litt påfallende at han brått skulle være opptatt både fredag og mandag, som var de dagene han selv lanserte. Klarer ikke å forstå tankegangen her, for det er da bare å si han ikke er interessert i å by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han virkelig ville hatt boligen og finansieringen var i orden så hadde han lagt inn bud. Jeg har opplevd en sånn en gang og det var fryktelig slitsomt å foholde seg til. Man får jo forhåpninger, men så blir man bare skuffet når man skjønner at det ikke blir noe salg. Ville lagt dette bak meg og tenkt at om han legger inn bud så er det fint, men ikke hatt noen forventninger om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Steele skrev (6 minutter siden):

Om han virkelig ville hatt boligen og finansieringen var i orden så hadde han lagt inn bud. Jeg har opplevd en sånn en gang og det var fryktelig slitsomt å foholde seg til. Man får jo forhåpninger, men så blir man bare skuffet når man skjønner at det ikke blir noe salg. Ville lagt dette bak meg og tenkt at om han legger inn bud så er det fint, men ikke hatt noen forventninger om det. 

Ja, er nettopp det jeg tenker :) Forstår bare ikke at det skal være så vanskelig å si at nei, han kommer ikke til å legge inn bud likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...