Brunello Skrevet 13. desember 2024 #61 Del Skrevet 13. desember 2024 Dette er en helt vanlig prioritering fra en mann. Håper dere har skiftet etter moren deres, for slike tilfeller blir ofte stygge i arveoppgjøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #62 Del Skrevet 13. desember 2024 Har dessverre samme erfaring. Min far giftet seg med ei som fra dag 1 viste at hun ikke likte meg. Pappa stakk fra meg og mamma da jeg var 14 for da skulle han leve livet med godt betalt jobb i utlandet. Det var minimal kontakt i perioden han var der. Etter 4 år kom han tilbake med ny kjæreste på slep, og da plutselig skulle han leke lykkelig familie. Da jeg ikke var like keen på å bare sette strek over alle skuffelser ble han sint på meg. Stemor fant på alle slags ugreie ting for å vise at jeg ikke var en del av den familien lenger. Jeg prøvde etter hvert å få et slags forhold med pappa, men stemor var alltid med på lasset og laget dårlig stemning. Kranglet med pappa foran meg og var ekstremt dramatisk. Kalte meg feit og dum siden jeg ikke hadde mastergrad eller mann. Det var alltid trøbbel med de to, også i møte med storfamilien. De fikk et barn sammen og da eskalerte problemene. Pappa kunne aldri treffe meg og mitt barn uten stemor, og skulle han finne på å bli 5 minutter for sein hjem fra jobb så ringte hun og skjelte han ut. Hørte det siden han sneik seg til de 5 minuttene sammen med oss uten at hun visste det. På julaften fikk hennes sønn fra før en splittet ny Omega klokke og macbook pro. Jeg fikk et smykke fra glitter. Sånn var det alltid. Til slutt orket jeg ikke mer. Jeg prøvde først å ha en samtale med han på fvk hvor vi ble enige om at han skulle prioritere oss av og til uten stemor. Det tok nøyaktig 3 dager før han brøt løftet. Etter det sa jeg rett ut til både han og familien at jeg fra nå av ikke orket å ha noe med pappa og stemor å gjøre. Til slutt ble det så mye bråk og trøbbel hjemme hos de at pappa endelig tok ut skilsmisse (snakk om psykisk og fysisk vold fra stemor). Det er nå 6 år siden og forholdet vårt er helt ok nå. Pappa har aldri sagt unnskyld, men han har vel ymtet frempå at ting ikke var greit i den perioden. No shit… Jeg håper ting blir bedre for deres del. Hvis faren din bare bryter løfter så er det kanskje best å ta avstand. Det er så utrolig vondt når ens egen forelder velger en bort på den måten. Anonymkode: 07199...e74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tubaluba Skrevet 13. desember 2024 #63 Del Skrevet 13. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 9.37): Er 30 år og har to søsken på ca samme alder. Vi er alle gift med barn. Vår biologiske mamma er her dessverre ikke lenger. Vår far er en god mann, men lar seg lett styre av stemor. Han er den eneste vi har tilgjengelig. Men stemor styrer han litt bort fra oss. Hun baksnakker oss og virker som om hun vil at alt skal dreie seg om hennes ene barn og to barnebarn. I julen for eksempel, så er det ingen ledige dager der far kan være sammen med oss barna og sine barnebarn. Far og stemor har full kalender og vil bare invitere oss på en utendørs samling på lille julaften. Det skal være så enkelt som pølse med lompe og saft i en gapahuk nær huset deres. Jeg mistenker at dette handler om at hun ikke vil ha alle barna våre inne hos dem.. hun er alltid stresset og syns vi barna setter for strenge grenser for våre barn. Vi vil blant annet at barna skal sitte fint ved bordet, rydde opp leker de roter utover og vi sier at de ikke får lov til å hoppe i sengene. Huff så fæle foreldre vi er som ikke lar barna våre være i fred liksom.. hun påtvinger oss alltid at vi skal sitte ved bordet og spille alle sammen unntatt hun. Så hun får jo sette grenser for oss og våre barn når vi er der, men vi får ikke si noe. Hun setter seg i sofaen og surfer på nettbrettet mens vi spiller det hun har bestemt. Skjønner ikke denne dama.. Min far og bror forsøkte å finne en dag i romjulen der vi kunne kose oss med en middag, men da ble stemor sur og nektet. Unnskyldningen var at hun skulle på fest. Hva gjør vi? Har forsøkt å snakke med far, men han benekter at han blir styrt. Tenker at vi kan invitere til juleselskap hjemme hos en av oss? Faren er da at far ikke får komme hvis det da er på feil dag i følge stemor... Anonymkode: 21dcb...f6f Tror dere iallefall skal være glad at dere er 3 søsken som har hverandre. Hvis datteren til stemor er enebarn, er muligens dette grunnen til at hun blir prioritert. Det sagt - all forståelse for at det gjør vondt å ikke få samvær med pappa i julen. Dessverre har jeg sett mange eksempler på mannfolk som styres av dama, og hvor da hennes familie blir prioritert. Ta en skikkelig prat med pappa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #64 Del Skrevet 13. desember 2024 Når jeg leser om hvordan du skriver om din stemor synes jeg synd på henne. Det er faktisk hun som har kommet inn i familien deres og ut ifra hvordan jeg leser du ordlegger deg om henne har dere ikke tatt henne imot varmt. Du og søsknene dine er en gruppe og hun er alene, du ville nok gått i forsvar hvis en gruppe på tre personer hadde brukt hersketeknikker på deg og vært ekle. Før du drar det onde stemor kortet synes jeg at dere skal ta en titt på dere selv og tenke på hva har vi gjort for at hun skal føle seg velkommen? Når var sist gang vi inkluderte henne? Osv Anonymkode: 14361...958 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #65 Del Skrevet 13. desember 2024 Hvorfor retter du ikke kritikken din mot din far heller? Hvorfor er det stemor sitt ansvar at dere blir invitert slik dere forventer osv? Anonymkode: 55804...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #66 Del Skrevet 13. desember 2024 Dere er jo voksne, og jeg går utifra at deres far er rundt de 55-60. Så dere må ta utgangspunkt i at han tar sine egne valg. Dette med at han er i et «usunt forhold» er nok også en projisering fra deres side, fordi det er mer smertefullt å kjenne på at han genuint ikke prioriterer dere så mye. Litt som at kvinner hater mannens elskerinne mer enn mannen som har en affære - det ligger en kjærlighet der i bunn, og man «vil» gjerne at den som ikke stiller opp er blitt manipulert fremfor å ha bortprioritert deg. Inviter deres far som før, gjerne med god tids varsel. Men utover det må dere ta svaret dere får. Anonymkode: 9c252...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå