AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok, så du har et helt normalt barn og ønsker tips.. Stålsett deg for tenårene om du synes dette er flaut og ubehagelig. Det er mitt tips. Anonymkode: aad04...2d5 Så bra at det er helt normalt ☺️ tenkte kanskje det bare var veldig tidlig. Jeg vet at barn sier masse rart Anonymkode: 4a9e6...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 Da toåringen fikk en lillesøster så slo han meg med en stekespade og kalte meg dumme dumme mamma (noe han aldri har sagt hverken før eller siden), så det er vel noe de plukker opp som uttrykk for noe negativt Anonymkode: eb830...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 😆 hvor gamle er barna dine da?☺️ Anonymkode: 4a9e6...2fe 5 år og 6 år 😊 men jeg har hatt tittelen kjempedummebæsjemamma i maaange år 😂 de sier mye fint i denne alderen også . Da ynste svarte på et spørreskjema i barnehagen på hva er det beste han vet? Svarte han «å kose med mamma er det beste i verden» 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #24 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det gjør jeg ☺️ men når barnet sitter å leker helt fint og koser seg og snur seg og sier « dumme mamma» og smiler? 😆 Anonymkode: 4a9e6...2fe Ignorer det. Enkelt og greit. Anonymkode: 5dacb...9b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. desember 2024 #25 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og det gjør jeg ☺️ men når barnet sitter å leker helt fint og koser seg og snur seg og sier « dumme mamma» og smiler? 😆 Anonymkode: 4a9e6...2fe spør hva skjedde? Mamma satt jo bare her - hvorfor er mamma dum nå? det kan jo være en måte å få kontakt på fordi han vet du reagerer på det ordet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #26 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og det gjør jeg ☺️ men når barnet sitter å leker helt fint og koser seg og snur seg og sier « dumme mamma» og smiler? 😆 Anonymkode: 4a9e6...2fe De tester om de får en reaksjon bare Anonymkode: d6a04...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 10. desember 2024 #27 Del Skrevet 10. desember 2024 I følge min 2-åring er jeg både en dritunge, en feiting (tror egentlig han mener teiting) og dumming. Og alt er urettferdig. I neste øyeblikk kan jeg være den beste i hele verden. Så ja, helt normalt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #28 Del Skrevet 10. desember 2024 Helt normalt. Anonymkode: 52a7b...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #29 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en som snart blir 2 år, som i det siste har begynt å si «dumme mamma, dum dumme mamma». Det kom helt plutselig, vi kan kose oss og ha det gøy og så komme det bare. Hva kan jeg si? Og hva hadde dere sagt/gjort? Jeg har prøvd å si at jeg blir lei meg, og at det ikke er noe fint å si. Jeg synes jo det er alt for tidlig at en på snart 2 år kan si noe sånn, hvor får de det fra? Barnehagen? jeg tar det ikke til meg altså, men synes nesten det er litt flaut om ungen sier det ute blant folk.. men tips?!😅 Anonymkode: 4a9e6...2fe Tror det er helt normalt. Teste grenser etc... Vi fikk riktignok aldri lov av til moren vår det, ikke engang da vi var på den alderen. Det ble ramaskrik og jeg kan ikke huske å noensinne ha testet grenser eller sagt i mot moren min uten konsekvenser. Har aldri hatt noe ungdomsopprør heller. Jeg tenkter med grøss på konsekvensene av å slamre med dørene når man er i en uenighet. Jeg får sjokk når vi hører hvordan andre har vært i tenårene og likevel kommet seg gjennom det med et normalt forhold til foreldrene. Det er et helt ukjent verdenfor meg. Vi måtte være lydige og fikk aldri oppleve å teste grenser som små. Det ble slått hardt ned på. Ikke bokstavlig talt slått altså, men disiplin. Men jeg tror det er unntaket og at moren vår selv var skadet av sin strenge mor. Sånn piss går desverre i arv. Og det har skapt en avstand til moren min som jeg føler på den dag i dag. Anonymkode: f04b4...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayka Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en som snart blir 2 år, som i det siste har begynt å si «dumme mamma, dum dumme mamma». Det kom helt plutselig, vi kan kose oss og ha det gøy og så komme det bare. Hva kan jeg si? Og hva hadde dere sagt/gjort? Jeg har prøvd å si at jeg blir lei meg, og at det ikke er noe fint å si. Jeg synes jo det er alt for tidlig at en på snart 2 år kan si noe sånn, hvor får de det fra? Barnehagen? jeg tar det ikke til meg altså, men synes nesten det er litt flaut om ungen sier det ute blant folk.. men tips?!😅 Anonymkode: 4a9e6...2fe Det er vel ikke flaut at et barn oppfører seg som et barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå