AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:24 #1 Del Skrevet mandag kl 22:24 Som overskriften spør om Anonymkode: 4d3f8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:25 #2 Del Skrevet mandag kl 22:25 Og vil man bli påvirket av de om man spiser mange? Anonymkode: 4d3f8...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:52 #3 Del Skrevet tirsdag kl 05:52 Du må jo nesten kjenne deg selv bedre enn vi gjør? Tåler du ikke smaken på tunga før du havner på flaska bør du jo styre unna. Anonymkode: 119ec...76d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:18 #4 Del Skrevet tirsdag kl 06:18 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og vil man bli påvirket av de om man spiser mange? Anonymkode: 4d3f8...dbb Nei det blir man ikke. Men, som i mye sjokolade/konfekt så vil du kjenne smaken, men alkoholen er ikke rusende. Du må selv kjenne på hva du tolererer. Men du må ha i bakhodet at det er mye mat som inneholder alkohol. Ihvertfall hvis du spiser på restaurant. Da er det i sauser, pastaretter, fiskesupper, brukes ved flambering mm. Til og med helt vanlige skoleboller inneholder litt rom. Ikke de masseproduserte på Coop, men de du kjøper hos en ordentlig baker. Mange andre kaker har også alkohol i fyllet. Men igjen, man blir ikke ruset, men vil kunne kjenne smaken. Anonymkode: ece90...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:26 #5 Del Skrevet tirsdag kl 06:26 Jeg har en avhengighet og må holde meg helt unna. Dersom jeg gir etter bare bittegrann havner jeg alltid ned i avhengigheten igjen. Her hadde jeg styrt unna, ikke grunnet alkoholprosenten men på grunn av smaken og det psykiske aspektet. Avhengighet er så mye mer enn bare det fysiske, det er smakene, luktene, minnene, +++ og der ligger sterke triggere. Personlig hadde jeg latt være. Anonymkode: 79bff...669 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 06:33 #6 Del Skrevet tirsdag kl 06:33 Jeg tror det skal gå bra er selv glad i flaska og tok meg en Kong Håkon konfekt i går kveld var noe Cognac i denne men blir ikke noe glass før Lørdags kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet tirsdag kl 06:45 #7 Del Skrevet tirsdag kl 06:45 Sånne kaker smaker uansett helt jævlig, så ikke noe tap akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:54 #8 Del Skrevet tirsdag kl 06:54 Brunello skrev (6 minutter siden): Sånne kaker smaker uansett helt jævlig, så ikke noe tap akkurat. Du om det Men dette har vel ingenting med hva trådstarter spørr om? Så dette er totalt irrelevant. Trådstarter: om du ikke tåler å være i nærheten av alkohol, burde du styre unna, men da er det som en annen sier, mye du må styre unna mtp restaurantbesøk og mye konfekt. Du skal spise enorme mengder før du merker noe påvirkning fra alkoholen. Anonymkode: 0a8cd...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet tirsdag kl 06:56 #9 Del Skrevet tirsdag kl 06:56 (endret) Alkoholen fordamper bort i stekingen, så kakene er nok alkoholfrie. Eller er de ustekte? Uansett: mengden er en fis i en orkan. Endret tirsdag kl 06:57 av ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet tirsdag kl 07:02 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:02 Om smaken får deg til å ønske mer, så hadde jeg latt være. Noen ganger enklere å ta første skritt om å droppe noe for å ikke bli fristet til mer, enn å stoppe i tide. Jeg personlig hadde kost meg med noe annet, uten den smaken. Det handler som andre sier om mer enn alkoholen som jo har forsvunnet, men om hvilke assosiasjoner det gir deg, og det kan gjøre det vanskeligere for deg å motstå annet. Ikke noe poeng å gjøre livet vanskeligere for en selv 💚 Godt jobbet med å komme deg ut av det 💪🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig skal du som avhengig holde deg unna alt som inneholder alkohol. Anonymkode: 576d0...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Noen kan trigges av det, andre ikke. Hvis du er i tvil kan det være tryggest å holde seg unna. Anonymkode: 558ca...d55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Tenker at selve innholdet er s lavt at du ikke vil merke det, men hvorfor utsette seg for smaken og mulig triggere?? Som tidligere avhengig ville ikke jeg kjøpt duftlyst med lukta av øl, det blir jo bare seigpining eller å gamble med eget liv. Nei, ingen sjokolade er verdt min nykterhet. Anonymkode: e78d0...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå