AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:57 #41 Del Skrevet tirsdag kl 09:57 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bare lurer, virker som om alle får masse Anonymkode: 64c68...fc4 2 fra oss foreldre til max 500 k totalt. Kanskje 3-5 fra besteforeldre på begge sider. (ene gaven til eldste er allerede brukt til ski og ull) 1 fra onkel. 2 fra onkel og tanter. 1 fra tante. Ungene er 3 og 7 år gamle. Anonymkode: 841ca...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #42 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mine tenåringer får gaver for 3-6000kr av oss, utstyr de trenger til fritidsaktiviteter. (2-3 stk) Så får de 6000-10000kr av besteforeldre (er eneste barnebarn og i fjor fikk de ny brukt telefon, 5-6 pakker med klær, sminke, dyrere toalettsaker, headset) 500kr av andre besteforeldre og 500 kr av tante/onkel. Synes ikke de får spesielt mye. Hadde de ikke fått tingene i julegave hadde vi jo kjøpt mye av tingene likevel. Gavene fra mine foreldre blir enten åpnet med de eller før vi drar og feirer med andre siden. Jeg elsker gaver, synes ikke barn blir bortskjemte av å få ting de trenger, hadde ikke ungene fått så mye av mine foreldre hadde vi kjøpt mer. Det er forskjell på alder. 5000kr i bare leker er noe annet enn 5000kr i klær til tenåring. Det er når barn/tenåringer forventer dyre ting de er bortskjemte, men når de ikke forventer masse så ser jeg ikke noe problem. Mine barn vet de får ganske mye, men har mange venner som får mye mer. Mens mine barn får ny brukt mobil får venner ny iphone ganske ofte. Ikke noen big deal. Jeg synes de som gir en tenåring bare litt og bruker masse penger på dyr mat, dyr vin og annet er kjip og har ikke min respekt, Anonymkode: 3dffc...033 at du må forklare deg så mye, sier litt 🤣 Anonymkode: 841ca...685 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:10 #43 Del Skrevet tirsdag kl 10:10 Ca 7-8. Fra oss, besteforeldre, tanter og onkler. Anonymkode: 8d3ba...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:11 #44 Del Skrevet tirsdag kl 10:11 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke for å kuppe tråden, men hvor mangr gaver er det vanlig å få av nissen? Vi har pleid å få 2-3 gaver fra ham, men nå når barma er større 5 og 8 år så syns vi kanskje det bør trappes ned på den fronten😅 Er det kjipt å bare få en gave, maks to av nissen?🤔 Anonymkode: 261be...3fd Jeg er vant til 1 Anonymkode: 8d3ba...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:15 #45 Del Skrevet tirsdag kl 10:15 Ca 15 tror jeg Anonymkode: 1946d...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:19 #46 Del Skrevet tirsdag kl 10:19 Har to barn på 1 og 3 og de får: 1 gave av oss foreldre 1 gave av julenissen i julestrømpa 1 gave av mormor og morfar 1 gave av katten til mormor og morfar😂 1 gave av farmor og farfar 1 gave av onkel og tante på mors side 1 gave av onkel og tante på fars side 1 gave fra fadder 1 gave fra oldemor på mors side 1 gave fra oldemor og oldefar på fars side 1 avskjedsgave fra rampenissen Totalt 11 gaver. Anonymkode: 47c93...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:20 #47 Del Skrevet tirsdag kl 10:20 Aner ikke. Men gavehaugen under juletreet eksploderte når vi feiret jul med første barn i hus. Og halve gavehaugen var kun til barnet. Fra alle kanter. Anonymkode: dfcf7...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:00 #48 Del Skrevet tirsdag kl 12:00 10-15 gaver hver. Anonymkode: 84af2...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:04 #49 Del Skrevet tirsdag kl 12:04 10 -12 ca Anonymkode: 810e6...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:06 #50 Del Skrevet tirsdag kl 12:06 Mellom 10 og 12 ca. Anonymkode: 468b0...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:08 #51 Del Skrevet tirsdag kl 12:08 Våre får fra: 4 sett tanter/onkler, 2 par besteforeldre, oss foreldre. Så syv gaver hver, dersom ingen gir mer enn en gave. Mulig vi kjøper et par gaver fra søsknene til hverandre så de får litt mer 😊 Anonymkode: fccdc...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:27 #52 Del Skrevet tirsdag kl 12:27 Alt for mange. Vi har så stor familie. Jeg og barnefar fikk barn unge og gikk fra hverandre tidlig. Vi har nå nye partnere. Begge foreldrene våre er også skilt med nytt følge, så barna har 14 besteforeldre inkludert bonus medlemmer. I tillegg så lever en del av oldeforeldrene i beste velgående. Og med biologiske onkler og tanter og ste onkler og tanter så blir lista lang. Så kan man plusse på litt venner av foreldre, litt gammel tanter og grand onkler etc... ligger på rundt 50 gaver 🙈 Anonymkode: f7d18...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:48 #53 Del Skrevet tirsdag kl 14:48 Over 18 og derfor får han mindre enn før , så et sted mellom 10-15 Anonymkode: 437fb...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #54 Del Skrevet 20 timer siden 10-13, litt usikker. Barnet er 4 år. Har hatt julekalender i tillegg, men har ikke fått pakke kalenderen hver dag, har variert mellom gave, aktivitet og opplevelse. Anonymkode: 1edb6...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljeeliseej Skrevet 20 timer siden #55 Del Skrevet 20 timer siden Mine får 6-8 gaver hver av meg. Noe er rimelig, noe er kjedelig (ulltøy o.l) og en del de har ønsket seg en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #56 Del Skrevet 20 timer siden 3 fra tanter/onkler, 2 fra oldeforeldre, 3 fra besteforeldre, ca 3 gaver fra gammeltanter. Eldste pleier også få gave med bestevenninna. Vanligvis pleier vi gi 1 gave selv til barna, og en liten gave fra nissen. I år får eldste litt flere gaver da det er ting hun trenger. I tillegg fant vi noen aktivitetsleker som vi gjerne vil ha i hus, men som vi tenker kan vente med å gi til det er jul, disse får barna som felles gave. Anonymkode: ebad5...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #57 Del Skrevet 19 timer siden Vet ikke hvor mange det blir totalt, det kommer an på hvor mye de får fra fars side av familien, men sikkert en rundt 10 gaver hver kanskje. Jeg og far spleiser, 2 gaver til hver. Ca 2000 pr barn. Anonymkode: 6d6d2...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #58 Del Skrevet 18 timer siden Ca 10 gaver per barn. Anonymkode: 32722...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cera Skrevet 18 timer siden #59 Del Skrevet 18 timer siden Stor familie her og, så alt for mange. Mellom 20 og 30 som regel. Og det er ikke vi foreldre som gir mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #60 Del Skrevet 18 timer siden 1 fra oss foreldre 1 fra nissen 1 fra bestemor/bestefar 1 fra farmor 1 fra oldemor og oldefar (3) 1 gave hver fra tre tanter. = 8 gaver. Anonymkode: 088bd...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå