AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 Har gjort det selv. Flyttet nesten to timer unna storbyen jeg kommer ifra. Liten plass. Trivdes ikke til å begynne med. Kjente ikke noen. Var mye alene. Han jobbet mye. Men jeg fikk meg jobb. Ble kjent med flere. No har jeg bodd her i tyve år. Savner storbyen inni mellom ja. Men jeg er flink til å kjøre meg en tur til byen. Anonymkode: 81521...3c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 Vi bodde tre år på mannens hjemplass, trivdes ikke pga været. Så bodde vi fire år i min hjemby, men det var vanskelig med jobbmarked. Så flyttet vi en annen plass som ingen av oss hadde tilknytning til, og stortrives. Vært her i 7 år nå og godt etablert med barn på skole her😄 Anonymkode: 2a879...33b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis han vil bli og du vil dra, skal du da flytte fra eventuelle unger? Anonymkode: c5a51...7c1 Altså, avtalen er at vi flytter sammen tilbake til min hjemby hvis jeg ikke trives. Det er ikke et tema å splitte familien. Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #24 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De fleste i Oslo bor jo mer enn 10 min fra sentrum. Ser ikke hvordan dette kan være noe enormt problem. Antar du mener 10 minutter med bil? Da er det jo faktisk mulig å sykle eller gå, hvis formen ikke er helt håpløs. Anonymkode: 39a31...6bb 10 min med bil på bygda, er fort 10-15 km, ikke akkurat gangavstand, også et stykke å sykle. Anonymkode: 85b10...193 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #25 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Man blir vel ikke stuck før eventuelle barn blir eldre? Mange som flytter med smårollinger. Ts Anonymkode: 97776...756 De mener nok stuck hvis dere går fra hverandre og skal dele omsorgen. Anonymkode: cef62...f27 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #26 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså, avtalen er at vi flytter sammen tilbake til min hjemby hvis jeg ikke trives. Det er ikke et tema å splitte familien. Ts. Anonymkode: 97776...756 Dette var avtalen ei venninne hadde som ble sammen med en bonde. Rart hvordan ting endrer seg etter barn og livets som skjer. Det er lett å tenke at man kjenner den andre og gode avtaler er fint i fredstid. Nå er hun stuck i en liten bygd. De fikk to barn. Han ville ikke flytte likevel og sa at hun måtte gjerne flytte, men det fikk bli uten barna. Han visste godt at hun da ville bli.., i hvertfall noen år til… Jeg hadde virkelig tenkt meg om angående å få barn på et sted jeg mistrives. Anonymkode: 85795...670 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 11. desember 2024 #27 Del Skrevet 11. desember 2024 Var dette noe du visste når du inngikk forhold med ham ? Dette er slitsomt i et forhold men noen damer velger også å være misfornøyd uansett hva mannen gjør eller ikke gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #28 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har gjort det selv. Flyttet nesten to timer unna storbyen jeg kommer ifra. Liten plass. Trivdes ikke til å begynne med. Kjente ikke noen. Var mye alene. Han jobbet mye. Men jeg fikk meg jobb. Ble kjent med flere. No har jeg bodd her i tyve år. Savner storbyen inni mellom ja. Men jeg er flink til å kjøre meg en tur til byen. Anonymkode: 81521...3c0 Hva med venner og familie hjemme? Har du fortsatt kontakt med dem, og savner du dem? Ts Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #29 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De mener nok stuck hvis dere går fra hverandre og skal dele omsorgen. Anonymkode: cef62...f27 Ja, jeg skjønner. Jeg er jo selvfølgelig redd for at vi skulle gått fra hverandre, men er det automatisk slik at man ikke kan flytte med ungene til hjembyen som mor hvis det blir slutt med far? Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #30 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette var avtalen ei venninne hadde som ble sammen med en bonde. Rart hvordan ting endrer seg etter barn og livets som skjer. Det er lett å tenke at man kjenner den andre og gode avtaler er fint i fredstid. Nå er hun stuck i en liten bygd. De fikk to barn. Han ville ikke flytte likevel og sa at hun måtte gjerne flytte, men det fikk bli uten barna. Han visste godt at hun da ville bli.., i hvertfall noen år til… Jeg hadde virkelig tenkt meg om angående å få barn på et sted jeg mistrives. Anonymkode: 85795...670 Gikk de fra hverandre? Off, det der er min største skrekk om det hadde skjedd 😩 Ts. Anonymkode: 97776...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #31 Del Skrevet 11. desember 2024 Merlin skrev (4 minutter siden): Var dette noe du visste når du inngikk forhold med ham ? Dette er slitsomt i et forhold men noen damer velger også å være misfornøyd uansett hva mannen gjør eller ikke gjør. Hva mener du med dette, at noen damer velger å være misfornøyde uansett? Jeg visste at han hadde et stort ønske om å ta over gården, men det ble ikke bestemt noe før vi hadde vært sammen i flere år. Ts Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #32 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.12.2024 den 12.49): Vi har en avtale på at om jeg virkelig ikke trives etter er par år, så flytter vi tilbake. Ts Anonymkode: 97776...756 Og da er han godt etabelert med gården. Han kommer ikke til å gå med på det. Bare vent og se. Anonymkode: aea21...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldraisør Skrevet 11. desember 2024 #33 Del Skrevet 11. desember 2024 Skjønner det er litt vanskelig. Men kanskje det blir litt lettere når babyen kommer. Da blir du med i mødregruppe og får noen venninner gjennom det hvis du er heldig. I tillegg er det ofte lettere å bli kjent med noen når barna går på aktiviteter og får venner. Ønsker deg masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #34 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og da er han godt etabelert med gården. Han kommer ikke til å gå med på det. Bare vent og se. Anonymkode: aea21...6d4 Hvordan vet du det? Dette er noe vi har snakket masse om, og han er inneforstått med at han ikke kan leve med at mor til sitt barn er ulykkelig fordi han skal følge drømmen sin. Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #35 Del Skrevet 11. desember 2024 Huldraisør skrev (Akkurat nå): Skjønner det er litt vanskelig. Men kanskje det blir litt lettere når babyen kommer. Da blir du med i mødregruppe og får noen venninner gjennom det hvis du er heldig. I tillegg er det ofte lettere å bli kjent med noen når barna går på aktiviteter og får venner. Ønsker deg masse lykke til! Jeg håper det 🤞 tusen takk for det ❤️ Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #36 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg skjønner. Jeg er jo selvfølgelig redd for at vi skulle gått fra hverandre, men er det automatisk slik at man ikke kan flytte med ungene til hjembyen som mor hvis det blir slutt med far? Ts. Anonymkode: 97776...756 Om far skal ha ukentlig samvær, er det begrenset hvor langt bort man kan flytte. Du er fra et sted som er 4 timer unna med bil. Barn kan ikke pendle 4 timer hver uke. Så da blir du stuck der om far skal ha samvær ukentlig. Noe som er innafor med mindre far er farlig for barnet (evt barna om det kommer flere). AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du det? Dette er noe vi har snakket masse om, og han er inneforstått med at han ikke kan leve med at mor til sitt barn er ulykkelig fordi han skal følge drømmen sin. Ts. Anonymkode: 97776...756 Jeg vet ikke. Har bare hørt denne historien veldig mange ganger før. Anonymkode: aea21...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #37 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om far skal ha ukentlig samvær, er det begrenset hvor langt bort man kan flytte. Du er fra et sted som er 4 timer unna med bil. Barn kan ikke pendle 4 timer hver uke. Så da blir du stuck der om far skal ha samvær ukentlig. Noe som er innafor med mindre far er farlig for barnet (evt barna om det kommer flere). Jeg vet ikke. Har bare hørt denne historien veldig mange ganger før. Anonymkode: aea21...6d4 Men hvorfor er det ikke krav til at far må flytte da? Det kan jo ikke være sånn at det er ulovlig som mor å flytte med barn hvis det blir samlivsbrudd? At mange damer blir stuck pga barn? Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #38 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er det ikke krav til at far må flytte da? Det kan jo ikke være sånn at det er ulovlig som mor å flytte med barn hvis det blir samlivsbrudd? At mange damer blir stuck pga barn? Ts. Anonymkode: 97776...756 Innafor loven kan den som har hovedomsorgen flytte hvor som helst i landet bare man varsler først 3 mnd i forveien dersom det er avtalt samvær. Men det er etter at samlivsbruddet er oppgjort og man allerede har barnet på adresse med kun seg selv. Når bruddet skjer, må den som ønsker å flytte med barnet få signatur av den andre at det er greit å flytte ut av felles adresse. Det er her han kan lage trøbbel og veien til retten kan bli kort om du ønsker å flytte fire timer unna. For all del, her er det omveier å ta. MEN, her kommer et etiske og moralske inn. Ønsker du å ta vekk barnet fra far? Ønsker du å frata barnet muligheten til å vokse opp med far? Det er mange barn som ikke setter pris på at dette gjøres når de blir voksne, og da får den som gjorde dette kjenne på konsekvensene. Du kan lese deg opp på dette med flytteregler på barneloven, lett tilgjenlige på nettet. Man kan ikke kreve at voksne folk kan flytte, derfor er det ikke krav at far må flytte etter. Du har selv valgt å flytte med far til denne gården og du har selv valgt å beholde. Du står nå i en situasjon at du bor på et sted du foreløpig mistrives og er gravid. Anonymkode: aea21...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #39 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Innafor loven kan den som har hovedomsorgen flytte hvor som helst i landet bare man varsler først 3 mnd i forveien dersom det er avtalt samvær. Men det er etter at samlivsbruddet er oppgjort og man allerede har barnet på adresse med kun seg selv. Når bruddet skjer, må den som ønsker å flytte med barnet få signatur av den andre at det er greit å flytte ut av felles adresse. Det er her han kan lage trøbbel og veien til retten kan bli kort om du ønsker å flytte fire timer unna. For all del, her er det omveier å ta. MEN, her kommer et etiske og moralske inn. Ønsker du å ta vekk barnet fra far? Ønsker du å frata barnet muligheten til å vokse opp med far? Det er mange barn som ikke setter pris på at dette gjøres når de blir voksne, og da får den som gjorde dette kjenne på konsekvensene. Du kan lese deg opp på dette med flytteregler på barneloven, lett tilgjenlige på nettet. Man kan ikke kreve at voksne folk kan flytte, derfor er det ikke krav at far må flytte etter. Du har selv valgt å flytte med far til denne gården og du har selv valgt å beholde. Du står nå i en situasjon at du bor på et sted du foreløpig mistrives og er gravid. Anonymkode: aea21...6d4 Jeg forstår. Jeg tror bare ikke mannen min ville tvunget meg til å bo et sted jeg ikke trives, etter alle samtalene vi har hatt om det. Ts. Anonymkode: 97776...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #40 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår. Jeg tror bare ikke mannen min ville tvunget meg til å bo et sted jeg ikke trives, etter alle samtalene vi har hatt om det. Ts. Anonymkode: 97776...756 Da får vi håpe at du har rett i det. Anonymkode: aea21...6d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå