Gå til innhold

15 middagsgjester etter teater. Hva serverer jeg?

~oppned~

Anbefalte innlegg

Suppe og en focaccia som står til heving mens dere er på teater.

Anonymkode: 01de1...062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~oppned~ skrev (På 9.12.2024 den 22.17):

Hadde helt klart gjort det om det var et alternativ, men det finnes ikke steder å spise ute / bestille mat her. 

Da kopierer du søreuropeerne.

Kjøp eller lag godt brød. Nok til «hele gjengen». Og til det serverer du ost, hermetisk fisk, og godt pålegg. Altså tapas, i sin enkleste form. Ingen tilberedning, kun de beste av de beste råvarer. 

Anonymkode: 1bd94...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (På 9.12.2024 den 22.04):

Nei nei nei.  Sodd er nitriste greier og DET kommer til og med fra en fra Innherred, soddens hellige gral 

Soddå er helt fantastisk.

Anonymkode: 8b84b...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med baktpotet? 
De bakes på dagen, og kan stå inne i ovnen på 50 grader under forestilling. Går ikke an å bake de for mye. 

Tilbehør (salat, skinke, mais, skagenrøre, ost, smør, rømme etc) kan du fikse og kutte opp og legge i skåler på dagtid, og sette kaldt. 

lykke til! Uansett hva du velger er det deilig å kunne samles etterpå ☺️

Anonymkode: 60c83...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på alle svar som har kommet her, takk!  Det blir tapas som jeg lager på forhånd, også stikker naboen for å varme opp noe av det en halvtime før vi kommer tilbake. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~oppned~ skrev (7 minutter siden):

Jeg setter stor pris på alle svar som har kommet her, takk!  Det blir tapas som jeg lager på forhånd, også stikker naboen for å varme opp noe av det en halvtime før vi kommer tilbake. 

God løsning! 

Anonymkode: 3fa18...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulasj laget på forhånd med godt brød til eller rømmegrøt og spekemat

Anonymkode: 7ef4e...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har bestemt deg, ts, men her er et tips til andre som måtte lure på det samme. 

Langtidsbakte nakkekoteletter! 

Brun salta og pepra nakkekoteletter, én per person, raskt i smør. Fyll en dyp langpanne med nakkekotelettene, pluss løk og skrelte rotgrønnsaker kuttet i båter eller store biter. Bland ca 5 dl vann med salt, pepper, litt olivenolje, hvitløk, sennep, sitronsaft og de krydderne du liker og hell det i pannen. Dekk den tett til med aluminiumsfolie. Bak på 100 grader i sju, åtte timer, også mens dere er på teater. Når du kommer hjem, ta av folien og bak videre på 150 grader i 30 min. Imens finner du fram brød og smør, og mikser en salat fra ferdigkuttede salatposer, minitomater, oppkuttet purre og båter av grønt eple, toppet med valnøtter du har ristet på forhånd og en olje/eddikdressing (fransk dressing) du har kjøpt ferdig eller laget på forhånd. Skikkelig god middag på bordet etter en halvtime. 

Anonymkode: 90535...093

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag gryterett. Sett kjelen inn i ovnen på 80 grader når du går hjemmefra, så er den varm når dere kommer hjem. Server med baguetter og eventuelt en salat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Soddå er helt fantastisk.

Anonymkode: 8b84b...fe8

Det er helt grei hverdagsmat. Eneste grunnen til at trønderne anser det som festmat, er at det er enkelt å servere til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~oppned~ skrev (12 timer siden):

Herlig naboforhold her 🥰 Det blir helt sikkert godt, og håper dere får en hyggelig kveld med både forestilling og felleskap etterpå 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har bestemt deg,men slenger inn noen tips allikevel!

Her ville jeg ha valgt suppe hvis det skal være noe varmt,hvis kald mat er ok, eggerøre og spekemat,eller et par store boller med pastasalat. Feks en med skinke og en med kylling. Godt brød/loff/rundstykker/focaccia til alle rettene. 

Anonymkode: 6c426...ae0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...