Gå til innhold

Ser ting som ikke er der, normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På søndag gikk jeg og lette etter noe og putselig så jeg tingen litt bortenfor. Men klarte liksom ikke helt nøyaktig å se hvor den lå på en måte. Gikk rundt meg selv og leta i ca 10min før jeg skjønte at den ikke kunne være der. Fant tingen jeg så etter ca 10 min etterpå ett helt annet sted. Er dette normalt?  Eller noe jeg bør bekymre meg for? Kan legge til at jeg var ganske sliten, og at jeg for tiden har en sterk depresjon. Tørr ikke helt nevne dette til noen da jeg er redd hva de vil si. 

Anonymkode: 14eb2...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du veldig sliten kan det påvirke synet. Det kan bli tåkete, og man klarer ikke helt se ting som er eller ikke er der klart.

Skjer det derimot ofte, og når du ikke er syk eller sliten, er det muligens annen sykdom. Det er ikke normalt ved depresjon, men kan være permanent synsforstyrrelse, nevrologisk forstyrrelse og/eller vitamin B- og da spesielt tiaminmangel.

Anonymkode: b5871...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du veldig sliten kan det påvirke synet. Det kan bli tåkete, og man klarer ikke helt se ting som er eller ikke er der klart.

Skjer det derimot ofte, og når du ikke er syk eller sliten, er det muligens annen sykdom. Det er ikke normalt ved depresjon, men kan være permanent synsforstyrrelse, nevrologisk forstyrrelse og/eller vitamin B- og da spesielt tiaminmangel.

Anonymkode: b5871...3fd

Ble liksom ikke tåkete, så helt klart at tingen var der. Selv om den ikke var der. Ligger godt innafor på alle vitaminer. Gjorde hvertfall det i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få hallusinasjoner og psykotiske symptom ved alvorlig depresjon. Umiddelbart tenker jeg at det du opplevde kan ligge i dette landskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (2 minutter siden):

Man kan få hallusinasjoner og psykotiske symptom ved alvorlig depresjon. Umiddelbart tenker jeg at det du opplevde kan ligge i dette landskapet. 

Er det noe å gjøre med det, evt forhindre at det skjer igjen? Litt ekkelt å være så sikker på noe for å innse at det aldri var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noe å gjøre med det, evt forhindre at det skjer igjen? Litt ekkelt å være så sikker på noe for å innse at det aldri var der. 

Du må iallefall fortelle dette til dine behandlere slik at de kan gjøre de tiltak som er nødvendig for å sikre helsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (6 minutter siden):

Du må iallefall fortelle dette til dine behandlere slik at de kan gjøre de tiltak som er nødvendig for å sikre helsen din.

Livredd for at jeg da vil få ett stempel og at de vil ta fra meg førerkort. Eller at det vil forfølge meg i karriere visst jeg trenger helse attest. Utrolig kjipt visst det aldri skjer igjen og jeg skal miste jobben pga dette pga førerkort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er vi to sikkert litt forskjellige, men dette skjer faktisk meg ganske ofte. Jeg er aleneforelder, jobber for mye og er ekstremt distré. Dette fører til at jeg noen ganger i ørska ikke har helt klart for meg om tingen virkelig VAR der, eller om jeg bare var så innstilt på at tingen skulle være der at jeg «så» den. Jeg trenger ikke å få det klart for meg når jeg tenker på det etterpå heller. Det er litt som når hjernen slutter å «ta opp film» i øyeblikk når man har drukket for mye.

Du bør snakke med behandler, men jeg ville ikke blitt kjempestresset, dette KAN komme av skikkelig slitenhet og en hjerne som prøver å fill in the blanks, om det gir mening.

Masse god bedring TS ♥️

Anonymkode: b98b8...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...