Kvinnefoglen61 Skrevet 9. desember 2024 #1 Skrevet 9. desember 2024 (endret) . Endret 9. desember 2024 av Kvinnefoglen61
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #2 Skrevet 9. desember 2024 Hvorfor i alle dager skulle de nekte deg julebord? Anonymkode: e2b33...a44 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #3 Skrevet 9. desember 2024 Er barnet sykt er det sykt barn dager du skal ta, ikke egenmelding. Men du kan selvfølgelig ikke ta ut egenmelding på dagen for å dra på julebord om kvelden. Det burde si seg selv. Anonymkode: 8ba5d...eb3
Kvinnefoglen61 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2024 Mente så klart «sykt barn egenmelding». Er vel det det heter 😅
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #5 Skrevet 9. desember 2024 Kvinnefoglen61 skrev (Akkurat nå): Mente så klart «sykt barn egenmelding». Er vel det det heter 😅 Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #6 Skrevet 9. desember 2024 Kvinnefoglen61 skrev (5 minutter siden): Er veldig redd for å bli nekta å dra på julebord dersom jeg må bli hjemme fra arbeid den dagen. Det er ikke noe smittsomt jenteungen har? Anonymkode: 29279...012
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #7 Skrevet 9. desember 2024 Ville nevnt at du kommer på julebord når du snakker med sjefen om at du må være hjemme med barnet, "for da er jo samboer hjemme igjen. Han har ikke flere sykt barn-dager å ta ut, dessverre". Anonymkode: 5e082...6f9 7 1 2
Kvinnefoglen61 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe smittsomt jenteungen har? Anonymkode: 29279...012 Nei, absolutt ikke. Tok vaksine bare og har noen symptomer som følge av denne.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #9 Skrevet 9. desember 2024 Ser ikke noe problem med å ta sykt barn-dag og så dra på julebord, det er jo ikke du som er syk. Men hadde også forklart situasjonen til sjefen 😊 Anonymkode: b0487...7d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #10 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Hvorfor det når TS ikke er syk? Ts snakk med sjefen din da! Det er så mange tråder her som bare kunne vært løst med litt kommunikasjon. Si du hae lyst å være med men siden du er hjemme så kan du spørre om det er passende. Anonymkode: 60b0a...a5c 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #11 Skrevet 9. desember 2024 Personlig hadde jeg ikke gått på julebord, dersom jeg ikke hadde gått på jobb. Det er ingen "lov" mot dette, men det handler litt om moral. Er man hjemme med syke barn på dagen, så er det vel greit å være hjemme også på kvelden, selv om noe annet hadde vært mer gøy. Anonymkode: 14d58...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #12 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Hvis hun bruker sykt barn dag kan hun selvfølgelig det, det er jo ikke hun som er syk. På kvelden har man gjerne en partner eller en annen som passer barnet. Anonymkode: 6b82c...bb4 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #13 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Dette er jeg uenig i. Dersom man er hjemme pga egen sykdom så er jeg enig, man stiller selvfølgelig ikke på fest på kvelden. Men det er noe annet når hun er hjemme på grunn av omsorgsansvar for sitt eget barn som er syk, da er jo hun ikke selv syk, og har heller ikke påstått dette, og kan gå på julebord på kvelden. Men jeg ville definitivt tatt det opp med både sjef og kolleger, og sagt at barnet er syk som følge av vaksinering så det er ikke smittsomt, og så at mannen ikke har flere sykt barn-dager, slik at det må bli ts som blir hjemme, men at hun har kjempelyst å bli med på julebordet likevel og har sett veldig frem til dette. Det er greit å være åpen slik at andre ikke spekulerer. Anonymkode: 2f05e...76f 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #14 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Personlig hadde jeg ikke gått på julebord, dersom jeg ikke hadde gått på jobb. Det er ingen "lov" mot dette, men det handler litt om moral. Er man hjemme med syke barn på dagen, så er det vel greit å være hjemme også på kvelden, selv om noe annet hadde vært mer gøy. Anonymkode: 14d58...ebd Nei, for på kvelden kan far ta over. Det blir jo forskjellen. Anonymkode: 2f05e...76f 4 1
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2024 #15 Skrevet 9. desember 2024 Kvinnefoglen61 skrev (15 minutter siden): Hei! jobben har julebord på onsdag. Jenteungen må nå være hjemme fra barnehagen imorgen (tirsdag) ettersom hun ikke er i form nå på kveldstid.. Jeg stresser litt med om jeg må ta «sykt barn egenmelding» på onsdag. Får jeg da ikke lov til å delta på julebord? Samboer er hjemme med jenteungen eventuelt når jeg skal på julebord, men han har ikke flere egen meldinger igjen så jeg må bruke mine.. Er veldig redd for å bli nekta å dra på julebord dersom jeg må bli hjemme fra arbeid den dagen. Hva tenker dere? Har dere noe lov å refere til eventuelt? AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er barnet sykt er det sykt barn dager du skal ta, ikke egenmelding. Men du kan selvfølgelig ikke ta ut egenmelding på dagen for å dra på julebord om kvelden. Det burde si seg selv. Anonymkode: 8ba5d...eb3 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Selvfølgelig kan man gå på julebord selv om man har vært hjemme med sykt barn på dagen! 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #16 Skrevet 9. desember 2024 Selvfølgelig kan en gå på julebord om en har vært hjemme på dagtid med sykt barn. Anonymkode: 6afa8...631 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #17 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Hvorfor det? Ts er ikke syk - hen har et barn som behøver pass, og som skole/barnehage ikke kan ta fordi barnet er sykt. Om ts er borte fra jobb onsdag og barnefar torsdag eller omvendt er da ett fett, er det ikke? Dersom ts alltid tar alle dager med sykt barn? Da har ts en barnefar som må ta seg sammen og ta sine 50%. Men - gitt at en ansvarlig voksen er hjemme med barnet - kan ts fremdeles dra på julebord. Dersom ts har valgt å arbeide et sted med så bedritne mennesker til kollegaer at de ikke er glade for å se ts bare fordi ungen hennes er syk? Da må ts bytte jobb. Men hen kan likevel først dra på julebord (gitt at hen har lyst å se møkka-folka hun arbeider med på fritiden, noe jeg ikke forstår hvorfor hun skulle ønske) Anonymkode: 7ef3a...127 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #18 Skrevet 9. desember 2024 På jobben min hadde vi bare vært glad for at kollegaen dukket opp, hadde ikke tenkt over det i et sekund en gang. Anonymkode: b0487...7d3 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #19 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei det er ikke det det heter. Og nei, du er ikke hjemme fra jobb på dagtid for å stille på party om kvelden. Vekke på dag = ingen fest. Anonymkode: 8ba5d...eb3 Det heter faktisk omsorgsdag egenmelding. Det er ikke det samme som egenmelding for egen sykdom men det heter det på en del skjemaer osv fordi man selv melder barnet syk uten legeerklæring (etter 3 dager sykt barn kan arbeidsgiver kreve legeerklæring på sykdommen) Og såklart kan man dra på julebord selv om man ikke var på jobb pga noe med barnet. Gitt at man ikke er smittefarlig. Anonymkode: 52c90...de8 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #20 Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Personlig hadde jeg ikke gått på julebord, dersom jeg ikke hadde gått på jobb. Det er ingen "lov" mot dette, men det handler litt om moral. Er man hjemme med syke barn på dagen, så er det vel greit å være hjemme også på kvelden, selv om noe annet hadde vært mer gøy. Anonymkode: 14d58...ebd Det er en veldig rar moral du har der altså. Anonymkode: aa285...ed1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå