Grüner Skrevet 25. desember 2024 #141 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 20.22): Vi er i midten av 30 årene og har ikke sex lenger. vi har et barn sammen, men sexlivet var dårlig før barn også. Det er ca 5 mnd siden sist og ingen av oss prøver å ta iniativ til noe. Kjenner jeg ikke tenner på ham. Syns barnet vårt er viktigt og vi har det greit utenom. Kan et forhold vare og ha det greit sammen uten sex? Anonymkode: 3aa2e...996 Dere må kjenne på det som er viktig for dere og ikke for alle andre. Noen har høy sexdrive og det er avhengige av hyppig sex, andre kan gå lenger imellom, og atter andre er aseksuelle. Hvis dere føler dere har det bra slik der har det nå, selv om dere ikke har sex, er det ingen grunn til at det ikke skal vare. Og det med sexen kan også endre seg gjennom et samliv. Noen par får til og med en ny vår, etter at barna har flyttet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 25. desember 2024 #142 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å gå ut på byen, prøves seg på et par damer, og komme hjem med napp tror jeg de færreste kan gjøre. Men å finne en kvinne man kan ha en sexuell relasjon til tror jeg er mulig for alle menn, forutsatt at de legger litt innsats i å gjøre seg attraktive. Holde seg i form, kle seg ok, og generelt fremstå oppegående. Det er nok for de færreste sånn at man kan velge og vrake og ligge med alt man peker på. Men det betyr ikke at man ikke får ligge med noen. Anonymkode: f9192...84e Men nå mente jeg ikke i scenariet "gjennomsnittsmannen gitt at alle menn har maksimert sitt attraktivitetspotensiale", men gjennomsnittsmannen slik han er i dag. Poenget er at det kommuniseres på to helt ulike premisser om de samme personene her - hvor man i det ene sekundet mener at de har så mange interesserte at de kan tillate seg å være kresne på trivialiteter, mens i den andre settingen er de ensomme og i liten grad opplever interesse f.eks. på Tinder i det hele tatt. De to tingene går ikke ihop. Poenget er bare at man burde ha en viss følelse av om det reelt sett er bedre for sexlivet å gå. Hvis denne ideen om "kravstore kvinner som bare vil ha tier-menn" har noe som helst ved seg, så er det lite trolig at en gjennomsnittsmann får mer sex som singel enn i et forhold. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #143 Del Skrevet 25. desember 2024 Min opplevelse blant venner er ja. De blir. De er «fanget» i et vakuum, og de blir av praktiske årsaker, og de blir fordi de ikke har råd til å gå, eller må flytte for å forlate forholdet. De blir ikke fordi de elsker kona si, men blir fordi de «må. De er blitt gode på å rasjonalisere! Jeg tror sexløst forhold bare fungerer om begge er enig at dette er greit. Personlig vil jeg nok aldri forstå hva som gjør at «ikke intime par» er «kjærester». I min verden er de kun VENNER som er avhengig av hverandre! Anonymkode: def67...af4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #144 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg er overbevist om at et helt sexløst forhold er starten på slutten. Det er annerledes når barna er små, i en slags unntakstilstand, eller når de er store og legger seg etter foreldrene. Nå kjenner vi godt på at begge barna burde bodd i en annen etasje… Oå den annen side er det fritt fram på morgenen. Det vil selv i A4 forhold være perioder med mer eller mindre. Sex er viktig, for viktig til å ta helt ut av forholdet. Gjør man det, så vil forholdet endre seg. Man blir venner i et kollektiv? Er man egentlig sammen? Friendzone resten av livet? Nei takk. Jeg reagerer spesielt på at grunnen er at partner ikke tenner mer. Da er mye av følelsene borte. Man elsker mann er n for hans bidrag til familien, penger og kjøring? Men elles er alt dødt. Ikke kom her å si at nærhet, glede og nytelse sex gir, kan erstattes med koz og klemz! Det er en gedigen livsløgn. Jeg hadde signert en ekteskapskontrakt med særeie og dratt da barna flyttet ut med mitt gods og gull. Jeg kunne jo like godt bodd med en kompis. Vi kunne alltid sett på sport, spilt golf når vi ville, fisketurer når vi ville og dratt på ferie som vi liker. Vi kunne hatt betalt vaskehjelp? Litt flåsete? Men jeg tror det er mange andre venner en heller, eller i det minste like godt vil kunne leve lykkelig med. Det er utrolig ødeleggende å redusere mannen til en paypig. Mange av oss ville nok bite det i oss for barnas skyld, men er svært usikker på om det ville være til det beste for barna faktisk og i det minste ville det være en enormt dårlig rollemodell for barna. Anonymkode: 19dbb...53a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #145 Del Skrevet 25. desember 2024 Tja. Folk er forskjellige og legger sikkert ulikt i det å ha sex. Selv syntes jeg det er null stress uten sex. Er absolutt ikke aseksuell. Liker sex og syntes det er godt og gøy. Men jeg og kona har veldig mye annet mellom oss som definerer oss som kjærester utover sex. Er hyggelig i perioder vi har sex. Samtidig er det null stress med periodene vi ikke har sex. Om det går 6 eller 12 mnd uten, så forandrer det ingen ting i mellom oss. Det er ikke sånn at forholdet vårt er bedre når vi har sex, bare fordi vi har sex. Om sex er det eneste som skiller kjæresten din fra vennene dine, så har du et særdeles merkelig forhold til partner og ikke minst til vennene dine. Anonymkode: 144dd...5c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #146 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Samtidig er det null stress med periodene vi ikke har sex. Om det går 6 eller 12 mnd uten, så forandrer det ingen ting i mellom oss. Det er ikke sånn at forholdet vårt er bedre når vi har sex, bare fordi vi har sex. Om sex er det eneste som skiller kjæresten din fra vennene dine, så har du et særdeles merkelig forhold til partner og ikke minst til vennene dine. Det første er vi vel enige i? Så ryker vi uklare… Det var ikke det jeg skrev. Jeg presiserte at hvis kåtskap var helt borte, og all sex av bordet, så er det liten forskjell på kona, min beste venn, og min gamle gode barndomsvenn. Vi kan dele alt, vi støtter hverandre i alt. Begge gir meg en klem hvis jeg trenger det. Men barndomsvennen er lettere å samarbeide med, har likere interesser, gir meg mer plass til mine sære ting og gir blanke faen i om doringen er oppe. Jeg slipper alle tanker om sex og sånn også, samt se personen som ikke liker meg sånn lenger hver dag. En kompis drar på skuldrene hvis han skulle se meg naken, det er bedre enn en (ex)kone som grøsser av synet, synes jeg er vemmelig og ekkel. Det virker veldig nedverdigende, og det er ikke min greie. Anonymkode: 19dbb...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #147 Del Skrevet 26. desember 2024 Ble sånn etter anti deprisiva. Så hva skal man velge? Angst, selvmordstanker og alt som følger med eller et sexliv? Anonymkode: 95328...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #148 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ble sånn etter anti deprisiva. Så hva skal man velge? Angst, selvmordstanker og alt som følger med eller et sexliv? Anonymkode: 95328...013 Man skal selvsagt si til legen at man fikk store bivirkninger av medisinen, og få prøvd ut noe annet. Gjelder alle medisiner, forresten. Anonymkode: d1271...0ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #149 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man skal selvsagt si til legen at man fikk store bivirkninger av medisinen, og få prøvd ut noe annet. Gjelder alle medisiner, forresten. Anonymkode: d1271...0ff Dette er en helt vanlig bivirkninger av antidepressiva. Bedre å ha det bra i psyken enn å ha et sexliv. Anonymkode: aa186...7de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #150 Del Skrevet 26. desember 2024 Han har nok en annen å trøste seg med innimellom tenker jeg. Jeg har vært både i din situasjon, og på den andre siden. Der jeg har funnet noen for å hjelpe meg med behov, dq jeg ikke har tent fysisk på typen min... Anonymkode: bfc0f...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #151 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er en helt vanlig bivirkninger av antidepressiva. Bedre å ha det bra i psyken enn å ha et sexliv. Anonymkode: aa186...7de Det er en helt vanlig bivirkning av mange typer medisiner. Man roer kroppen på et eller annet område, og sexlysten blir også for rolig. Derfor må man snakke med legen sin om å finne medisiner som gir mest mulig virkning og minst mulig bivirkning. Anonymkode: d1271...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 26. desember 2024 #152 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tja. Folk er forskjellige og legger sikkert ulikt i det å ha sex. Selv syntes jeg det er null stress uten sex. Er absolutt ikke aseksuell. Liker sex og syntes det er godt og gøy. Men jeg og kona har veldig mye annet mellom oss som definerer oss som kjærester utover sex. Er hyggelig i perioder vi har sex. Samtidig er det null stress med periodene vi ikke har sex. Om det går 6 eller 12 mnd uten, så forandrer det ingen ting i mellom oss. Det er ikke sånn at forholdet vårt er bedre når vi har sex, bare fordi vi har sex. Om sex er det eneste som skiller kjæresten din fra vennene dine, så har du et særdeles merkelig forhold til partner og ikke minst til vennene dine. Anonymkode: 144dd...5c0 Det er det jeg og tenker. Det virker som den over deg lever i et slags FWB på steroider, hvor man tror at kjærester = vennskap + sex. Det er det jo absolutt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #153 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): ...Om sex er det eneste som skiller kjæresten din fra vennene dine, så har du et særdeles merkelig forhold til partner og ikke minst til vennene dine. Anonymkode: 144dd...5c0 Sex er kanskje ikke et dekkende ord for den konstantere strømmen av flørt, blikk, kyss, berøring og hengivelse som skjer jevnlig i et forhold mellom to allo-romantiske. Anonymkode: d1271...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #154 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sex er kanskje ikke et dekkende ord for den konstantere strømmen av flørt, blikk, kyss, berøring og hengivelse som skjer jevnlig i et forhold mellom to allo-romantiske. Anonymkode: d1271...0ff Det er veldig rart å kysse på et menneske, flørte, stryke henne over rompa etc vel vitende om at hun finner tanken på sex med deg vemmelig. Jeg har i alle fall vanskelig for det. Anonymkode: 1a650...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå