Gå til innhold

Kan et forhold uten sex fungere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da går du fra han enn å være utro. Du får bare si det som det er at det fungerer ikke for deg lenger uten sex. Man går ikke å er utro fordet, da gjør man det hellet slutt:)

Anonymkode: ee54c...8c7

Ja, det er nok det som er mest riktig ovenfor meg selv og han. Altså å gå ifra han dersom jeg ønsker å ha et sexliv. 

Anonymkode: a3933...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi er i midten av 30 årene og har ikke sex lenger. vi har et barn sammen, men sexlivet var dårlig før barn også. 

Det er ca 5 mnd siden sist og ingen av oss prøver å ta iniativ til noe. 

Kjenner jeg ikke tenner på ham. Syns barnet vårt er viktigt og vi har det greit utenom.

Kan et forhold vare og ha det greit sammen uten sex? 

Anonymkode: 3aa2e...996

Klarer dere ikke å ha sex i mørke foreks? Sex er en nytelse men man må vel tenne på hverandre. Viktig å huske at forhold er mye annet enn sex også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke fungert for meg. Jeg trenger nærheten og jeg trenger å kjenne på at jeg er elsket av en partner. 

Det er ikke sånn at jeg trenger sex flere ganger for dagen, men å vite at han tenner på meg er viktig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi er i midten av 30 årene og har ikke sex lenger. vi har et barn sammen, men sexlivet var dårlig før barn også. 

Kjenner jeg ikke tenner på ham. Syns barnet vårt er viktigt og vi har det greit utenom.

Ja. Det kan det selvfølgelig😊

Anonymkode: 144dd...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forstår ikke helt at folk tenker et sexløst forhold kan vare over tid. Småbarnsperioden, sykdom og påkjenninger vil påvirke. Vi må regne med perioder med lite sex i løpet av et samliv. Men at sex skal bli helt borte vil jo endre et forhold. Da er man til slutt bare venner/ samarbeidspartnere. Før eller siden vil en av partene kjenne på den herlige følelsen det er å bli oppslukt av en annen, å begjære og  å bli begjært. Da ryker det sexløse forholdet.

Anonymkode: c2f62...ee5

Forstår ikke helt at folk generaliserer slik og samtidig legger premisser for andre sitt forholdsstatus.

For mange så er det mye mer, eller andre ting en sex som avgjør om man er kjærester eller ikke.

For å eksemplifisere. Jeg har hatt sex flere ganger med folk som ikke var kjærestene mine.

Jeg er nyforlovet med min partner igjennom 21 år. Det er litt over 1 år siden vi sist hadde sex. Vi har svært mye mer en sex som skiller oss fra våre venner. 

Det mest reale er å la folk selv bestemme hva man er og ikke generalisere basert på sin egen fungering.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja. De fleste kvinner sier de klarer seg fint uten sex.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det handler ikke om "å få pult" og ha gøy sportssex, men å bygge det som er naturlig nærhet med en partner. 

Anonymkode: d1271...0ff

Skjønner at det er vanskelig for noen å forstå. Men mange har flere strenger en sex å spille på for å ha en naturlig nærhet med en partner.

Vi har en naturlig nærhet og et kjærlig forhold selvom deg kan gå et år uten sex.

Det er ikke slik at alle trenger sex for å ha nærhet i et forhold.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt at folk tenker et sexløst forhold kan vare over tid. Småbarnsperioden, sykdom og påkjenninger vil påvirke. Vi må regne med perioder med lite sex i løpet av et samliv. Men at sex skal bli helt borte vil jo endre et forhold. Da er man til slutt bare venner/ samarbeidspartnere. Før eller siden vil en av partene kjenne på den herlige følelsen det er å bli oppslukt av en annen, å begjære og  å bli begjært. Da ryker det sexløse forholdet.

Anonymkode: c2f62...ee5

Spørs hvilke ting man vektlegger i ett ekteskap, for noen så er det nok at man er glad i hverandre og er gode venner. Viktigere med tryggheten en sex’n. Har man vært gift i 20 År f.eks. så har man bygget opp så mye annet som gjør det mer verdt å være sammen en sex. Mange som Blir rammet av kronisk sykdom f.eks. som gjør sex at er nederst på rangstigen. Finnes mange varianter der ute som gjør at man fungerer som ektefeller uten sex. 

Anonymkode: 0c8ed...449

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er en slags villet blindhet. «Jeg elsker partneren min. Tenner ikke på han. Men vår kjærlighet er unik og han er villig til å være i sølibat for meg». For så å bli knust når det viste seg å være feil.

Anonymkode: 1a650...d27

Like godt å ta bort * der og rette det til det som er reelt i 95% av tilfellene. Kvinnene er helt happy med at mannen går på gress. 

Anonymkode: 0bd21...b70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis begge er fornøyd. Men det tror jeg ikke er mulig over tid. Før eller siden vil dette skape problemer. Ta tak i det nå.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå blir jeg nysgjerrig på hvordan dere har kommet dit.. Hvordan blir man enige om at man ikke skal ha sex lenger, men at man heller ikke skal gå!? Har dere åpent forhold? Om ikke, er dere begge bare okay med å aldri ha sex mer?

Anonymkode: b58bf...7a4

Vi er enige om å ha sex når vi har lyst.

Begge kan relativt ofte ha lyst, men nedprioriterer sex for andre ting.

Det handler ikke om manglende lyst og attraksjon for hverandre. 

Begge er selvfølgelig mer en «okey» med at det kan gå et år uten sex. Hvis ikke hadde vi hatt sex oftere😊

Vi kan ha et par, tre dager med masse deilig sex, så kan det gå 6 mnd til 1 år før neste gang vi har sex. I løpet av den tiden så kan vi tulle og spøke om det, fordi vi vet det ikke er ilfg «malen» eller «normalen». Vi kan snakke om at kanskje vi burde ha sex, så ler vi litt og sier litt i kor at «vi får ta det igjen en annen gang».

Så lettvint og ukomplisert forhold har vi til det. Nøkkelen er jo at det gjelder begge to. Vi er kompatible og samkjørte. Det er ikke slik at en av oss er misfornøyd eller frustrert. Da hadde vårt noe uvanlige sexliv raskt kunne blitt problematisk tipper jeg😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ingen av dere ønsker å ha sex sammen så vil det jo fungere helt supert. 

Dersom bare en av dere ønsker å ha sex med den andre så vil det ikke funke.

Dersom en av dere eller begge ønsker å ha sex, men ikke med hverandre (alternativt er det ikke så nøye) så vil det også funke helt supert. For dere tenker vel ikke både fortsette forholdet innforstått at dere to ikke skal ha sex med hverandre OG tenker at det er ok å begrense partners tilgang til å ha sex utenfor forholdet? I så fall: juster holdning på det punktet, for det er kontrollerende adferd.

Anonymkode: 839fe...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spørs hvilke ting man vektlegger i ett ekteskap, for noen så er det nok at man er glad i hverandre og er gode venner. Viktigere med tryggheten en sex’n. Har man vært gift i 20 År f.eks. så har man bygget opp så mye annet som gjør det mer verdt å være sammen en sex.

Anonymkode: 0c8ed...449

Jeg er i en langvarig relasjon, og på tross av det vi har bygd sammen så er det lite fristende å skulle tilbringe resten av livet med en flat-mate.

Sitat

Mange som Blir rammet av kronisk sykdom f.eks. som gjør sex at er nederst på rangstigen. Finnes mange varianter der ute som gjør at man fungerer som ektefeller uten sex. 

Det at partneren min tenner på meg og finner meg attraktiv er viktigere enn selve sexen. Hvis jeg noen gang blir ute av stand til å gjennomføre penetrerende sex så er jeg helt sikker på at jeg ønsker å beholde sexualitet i en eller annen form med en partner.

Anonymkode: 1a650...d27

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige om å ha sex når vi har lyst.

Begge kan relativt ofte ha lyst, men nedprioriterer sex for andre ting.

Det handler ikke om manglende lyst og attraksjon for hverandre. 

Begge er selvfølgelig mer en «okey» med at det kan gå et år uten sex. Hvis ikke hadde vi hatt sex oftere😊

Vi kan ha et par, tre dager med masse deilig sex, så kan det gå 6 mnd til 1 år før neste gang vi har sex. I løpet av den tiden så kan vi tulle og spøke om det, fordi vi vet det ikke er ilfg «malen» eller «normalen». Vi kan snakke om at kanskje vi burde ha sex, så ler vi litt og sier litt i kor at «vi får ta det igjen en annen gang».

Så lettvint og ukomplisert forhold har vi til det. Nøkkelen er jo at det gjelder begge to. Vi er kompatible og samkjørte. Det er ikke slik at en av oss er misfornøyd eller frustrert. Da hadde vårt noe uvanlige sexliv raskt kunne blitt problematisk tipper jeg😅

Okei, men da har dere sex. Jeg tolket det som at dere ikke hadde sex overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er vanskelig for noen å forstå. Men mange har flere strenger en sex å spille på for å ha en naturlig nærhet med en partner.

Vi har en naturlig nærhet og et kjærlig forhold selvom deg kan gå et år uten sex.

Det er ikke slik at alle trenger sex for å ha nærhet i et forhold.

De fleste av oss trenger et sexliv med den vi elsker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om "å få pult" og ha gøy sportssex, men å bygge det som er naturlig nærhet med en partner. 

Ja, men nærhet er ikke synonymt med sex.

Anonymkode: 1f392...30f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå blir jeg nysgjerrig på hvordan dere har kommet dit.. Hvordan blir man enige om at man ikke skal ha sex lenger, men at man heller ikke skal gå!? Har dere åpent forhold? Om ikke, er dere begge bare okay med å aldri ha sex mer?

Det er vel så enkelt som at vi ikke tenner så veldig på hverandre lenger, og har ikke voldsomt sexdriv. Men selv i perioder der jeg har hatt mye større sexlyst enn partner, har det aldri vært aktuelt å droppe forholdet av den grunn. Men jeg forstår at vi er eksepsjonelt heldige med hverandre som har et så godt forhold selv uten sex.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, men nærhet er ikke synonymt med sex.

Er man ordinært seksuelt skrudd sammen er sex en viktig kilde til nærhet i hverdagen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hos meg fungerte det i 2 år. Men nå begynner det å tære på. Kjenner mer og mer på lengselen,  og vurderer å være utro. I vårt forhold er det han som ikke vil ha sex. Men vi er nærmere 50, men allikevel. Tror det vil komme tider der slikt blir et savn. 

Har 50’åringer (vel og merke de som ikke er i nytt forhold) så mye sex da?!? 

Anonymkode: 1dcc8...a3e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...