AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #21 Del Skrevet 10. desember 2024 En fredagskveld hvor det skjer mye så kan jeg forstå at de ikke prioriterer å stoppe potensielt hærverk over en knivstikking et annet sted. Ja, rutene dine er potensielt truet, men DU er ikke truet. Så en gjeng ungdommer kaster snøballer på rutene dine. Hva gjorde du? Ringte du først til politiet, eller snakket du med ungdommen først? Truet de deg, slik at du gikk inn igjen for å ringe politiet? Hadde de kniv, våpen? Det er ikke nok ressurser i politiet til å rykke ut til småting hele tiden, spesielt i situasjoner som kan løses av voksne. Informasjonen du gir i HI viser til gutter som kaster snøball og er irriterende.. Anonymkode: af1ba...e11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #22 Del Skrevet 10. desember 2024 Jeg hadde blitt livredd i den situasjonen. De prøvde å knuse vinduene for å komme seg inn i boligen. Hvem vet hva de hadde gjort mot TS og barnet når de kom seg inn … Voldtekt er overveiende sannsynlig, men de kunne også skadet dem på annet vis, f.eks. knivstukket dem og etterlatt dem for å dø. Anonymkode: d5aa1...947 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #23 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg hadde blitt livredd i den situasjonen. De prøvde å knuse vinduene for å komme seg inn i boligen. Hvem vet hva de hadde gjort mot TS og barnet når de kom seg inn … Voldtekt er overveiende sannsynlig, men de kunne også skadet dem på annet vis, f.eks. knivstukket dem og etterlatt dem for å dø. Anonymkode: d5aa1...947 Hvordan vet du at det var det de prøvde på, og hvorfor er voldtekt sannsynlig? Hadde de kastet store steiner så hadde innlegget ditt gitt mening, men det er snakk om snøballer her. De lo og kastet snøballer, så overveiende sannsynlig bare guttestreker fra drittunger som synes det er gøy å stresse opp beboere, og som heller ikke tenker på konsekvenser (som at rutene kan knuse). Hvis de hadde ønsket seg inn for å stjele eller voldta så hadde de gjort nettopp det. Anonymkode: af1ba...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #24 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at det var det de prøvde på, og hvorfor er voldtekt sannsynlig? Anonymkode: af1ba...e11 AnonymBruker skrev (16 timer siden): en gjeng ungdommer sto og slo hardt på alle vinduene De prøvde jo åpenbart å komme seg inn i boligen. Hvilke andre grunner har en gjeng ungdomskriminelle for å jobbe iherdig for å knuse vinduene? Vi vet alle hva disse guttegjengene driver med, selv om pressen har munnkurv. Anonymkode: d5aa1...947 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #25 Del Skrevet 10. desember 2024 For noen år siden viste en uteligger en kniv mot oss i Oslo sentrum - ringte politiet. De hadde ikke "tid". Anonymkode: 52824...ae9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #26 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De prøvde jo åpenbart å komme seg inn i boligen. Hvilke andre grunner har en gjeng ungdomskriminelle for å jobbe iherdig for å knuse vinduene? Vi vet alle hva disse guttegjengene driver med, selv om pressen har munnkurv. Anonymkode: d5aa1...947 Nei, de prøvde åpenbart ikke å komme seg inn, da hadde de jo knust rutene. Eller har TS ekstra sterke ruter? En guttegjeng som vil inn klarer selvsagt å knuse rutene uten problemer. Det de "åpenbart" prøvde på var å skremme, noe som fungerte, og det syntes de vel var gøy. Anonymkode: af1ba...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #27 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En fredagskveld hvor det skjer mye så kan jeg forstå at de ikke prioriterer å stoppe potensielt hærverk over en knivstikking et annet sted. Ja, rutene dine er potensielt truet, men DU er ikke truet. Så en gjeng ungdommer kaster snøballer på rutene dine. Hva gjorde du? Ringte du først til politiet, eller snakket du med ungdommen først? Truet de deg, slik at du gikk inn igjen for å ringe politiet? Hadde de kniv, våpen? Det er ikke nok ressurser i politiet til å rykke ut til småting hele tiden, spesielt i situasjoner som kan løses av voksne. Informasjonen du gir i HI viser til gutter som kaster snøball og er irriterende.. Anonymkode: af1ba...e11 Hvis vinduet knuser og de tar seg inn er vel ta truet. Man vet jo ikke! Og med barn i huset og da. Hadde skrevet til media om hvordan du ble svart Anonymkode: 149f5...166 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #28 Del Skrevet 10. desember 2024 Det var en gjeng ungdommer som var på fotballcup i nærheten av her jeg bor. De gikk på kveldstid og ringte på hos tilfeldige mennesker, der de ut av det blå kastet stein på personen og løp så videre. Unger i dag, er stort sett søppel. Prøv å jobb på barneskole/ungdomsskole i dag. Det finnes ikke noe verre🤮 Hva faen er det foreldrene driver med egentlig. Anonymkode: 23c3a...54e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #29 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis vinduet knuser og de tar seg inn er vel ta truet. Man vet jo ikke! Og med barn i huset og da. Hadde skrevet til media om hvordan du ble svart Anonymkode: 149f5...166 Igjen: De kastet snøballer, ikke steiner eller slo med et balltre. Det er INGENTING som tyder på at de prøvde å ta seg inn. Anonymkode: af1ba...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #30 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg klarer ikke å tro på at det var dette Politiet sa. Kan noe av det du hørte blitt oppfattet annerledes av deg fordi du var stresset og hadde et sterkt ønske om at politiet skulle komme? Kan tro på at de ikke kunne rykke ut. Da de må prioritere. Og det faktisk ikke står om liv selv om det er veldig kjipt å potensielt få vinduer knust. Anonymkode: bb664...761 Nei det var det hun sa. Jeg var ikke stresset. Bare varslet fordi det var et spørsmål om tid før et vindu knuste og ønsket hjelp til å avverge det. Hadde ikke noe «sterkt ønske om at politiet skulle komme», helt latterlig å anta sånt. Det var den fredagskveld, vi skulle se film og kose oss og slappe av. Ikke å ut og løpe etter ungdommer som stadig om og om igjen kom og herja og slo på vinduene våre. Ungdommene kom tilbake flere ganger i et strekk på noen timer. Skal aldri ringe politiet for hjelp igjen da det var nytteløst og utrivelig. Får ta i bruk egne metoder heretter. Anonymkode: ac67c...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #31 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Igjen: De kastet snøballer, ikke steiner eller slo med et balltre. Det er INGENTING som tyder på at de prøvde å ta seg inn. Anonymkode: af1ba...e11 De snøballene var kastet med all kraft på kloss hold. Når flere ungdommer gjør det samtidig, på flere vindu, med den kraften, smeller det såpass at man bare venter på at vindu knuses. Derfor ringte jeg. Ble også bedt om å ringe foreldrene til ungdommene som gjorde dette - men jeg ante jo ikke hvem de var. 🙄 Anonymkode: ac67c...28b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #32 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis vinduet knuser og de tar seg inn er vel ta truet. Man vet jo ikke! Og med barn i huset og da. Hadde skrevet til media om hvordan du ble svart Anonymkode: 149f5...166 Vurderes. Anonymkode: ac67c...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #33 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de prøvde åpenbart ikke å komme seg inn, da hadde de jo knust rutene. Eller har TS ekstra sterke ruter? En guttegjeng som vil inn klarer selvsagt å knuse rutene uten problemer. Det de "åpenbart" prøvde på var å skremme, noe som fungerte, og det syntes de vel var gøy. Anonymkode: af1ba...e11 Vi ble ikke skremt. Jeg løp ut etter de for å ta de. Anonymkode: ac67c...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #34 Del Skrevet 10. desember 2024 For et land vi lever i, der politiet ikke vil rykke ut for å hjelpe mennesker som blir herjet med, det burde absolutt vært mer resurser til politi. Ungene nå for tiden er ufyselige drittunger, som følge av fri barneoppdragelse. I byen der jeg bor så begynte ungene med å kaste snøball på ruta hos noen eldre mennesker, det eskalerte til slutt med at de kastet stein og knuste vinduer der. En annen plass noen km unna åpner ungene ytterdørene og kaster masse snø og is inn i gangene, før de løper vekk. Anonymkode: fe1b8...15a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #35 Del Skrevet 10. desember 2024 Har du alarm? Et vekterfirma kan kanskje hjelpe deg å sette opp overvåkning utenfor huset, og de rykker jo ut ved hærverk? Etter nærpolitireformen har politiet blitt merkbart mer utilgjengelig. Anonymkode: 81c80...7e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #36 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi ble ikke skremt. Jeg løp ut etter de for å ta de. Anonymkode: ac67c...28b Det er forskjell på: "hjelp, det er en guttegjeng som står å banker på vinduene mine, jeg er redd og har barn hjemme" Og "Hei, en guttegjeng kaster snøballer på vinduene mine, kan dere be de slutte? Dette var veldig irriterende" Kan jo forstå at politiet prioritere som de gjorde.. Anonymkode: 6c3c8...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #37 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De snøballene var kastet med all kraft på kloss hold. Når flere ungdommer gjør det samtidig, på flere vindu, med den kraften, smeller det såpass at man bare venter på at vindu knuses. Derfor ringte jeg. Ble også bedt om å ringe foreldrene til ungdommene som gjorde dette - men jeg ante jo ikke hvem de var. 🙄 Anonymkode: ac67c...28b Har ikke sagt noe om at vinduene ikke kunne bli knust, men intensjonen var neppe å prøve å ta seg inn og voldta deg, som noen her påsto. Da hadde de brukt noe annet enn snøballer. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi ble ikke skremt. Jeg løp ut etter de for å ta de. Anonymkode: ac67c...28b De ønsket sikkert en reaksjon, og hadde det fryktelig morsomt, uansett hvor stygt gjort det var. Litt som en mer brutal versjon av det å ringe på og løpe sin vei. Poenget her er at dere ikke var i noen reell fare, annet enn knuste vinduer. Det er selvsagt alvorlig med hærverk, men det er ikke noe politiet kan rykke ut til når ressursene er knappe. Det er akutt fare for at et vindu knuses, noe som er kjipt og unødvendig, men det er ikke høyt opp på prioriteringslista. Det kan anmeldes og erstattes i ettertid. Anonymkode: af1ba...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #38 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke sagt noe om at vinduene ikke kunne bli knust, men intensjonen var neppe å prøve å ta seg inn og voldta deg, som noen her påsto. Da hadde de brukt noe annet enn snøballer. De ønsket sikkert en reaksjon, og hadde det fryktelig morsomt, uansett hvor stygt gjort det var. Litt som en mer brutal versjon av det å ringe på og løpe sin vei. Poenget her er at dere ikke var i noen reell fare, annet enn knuste vinduer. Det er selvsagt alvorlig med hærverk, men det er ikke noe politiet kan rykke ut til når ressursene er knappe. Det er akutt fare for at et vindu knuses, noe som er kjipt og unødvendig, men det er ikke høyt opp på prioriteringslista. Det kan anmeldes og erstattes i ettertid. Anonymkode: af1ba...e11 Det har jeg aldri sagt var intensjonen heller. Skal som sagt aldri ringe politiet igjen. Men tar noen seg inn i min leilighet, er jeg virkelig ikke nådig mot vedkommende. Anonymkode: ac67c...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #39 Del Skrevet 10. desember 2024 mannor skrev (17 timer siden): De er opptatt med å ta personer for å bruke ulovlige rusmidler, må vite.. Etter RA av 9.april 2021 så kan jeg love deg politiet er ikke LITT opptatt av å ta folk for å bruke ulovlige rusmidler… Bare å sjekke statistikken det. Folk tas ikke lengre. Det er fritt frem. At politiet ikke kommer til deg fordi du ikke orker å ta på deg voksenbuksa og be ungdommen om å gå et annet sted, det er ditt problem. De hadde kommet om det ble knust noe, men enn så lenge var de i forseelseland, med å KANSKJE være hensynsløse og det er ikke noe prioritetsområde akkurat.. Anonymkode: 6f9a6...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #40 Del Skrevet 10. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvis man sier «hjelp, de kommer og knuser og gjør hærverk» så blir man kalt nevrotisk offer ref annen i tråden her. Jeg gir opp. Skal aldri ringe politiet igjen fordi man får ikke bistand i situasjoner, og man får stempelet «nevrotisk offer». Patetisk. Anonymkode: ac67c...28b Det er jo ikke nødvendigvis sant. Man får ikke bistand i situasjoner man kan løse selv eller hvor man ikke er i fare. Jeg ringte politiet da det plutselig sto en mann i huset mitt. Han var ikke truende, men jeg ante ikke hvordan han hadde kommet seg inn, og da han så meg så gikk han videre uten at jeg visste om han gikk ut der han kom inn eller om han fortsatt befant seg i huset. Politiet kom med én gang. Anonymkode: af1ba...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå